עסקי ספורט

האישה העשירה בישראל מגיעה ל-NBA: קנתה קבוצה ב-3.5 מיליארד דולר

מרים אדלסון סגרה עסקת ענק ורכשה את קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס תמורת 3.5 מיליארד דולר מהבעלים הנוכחי מארק קיובן, מכוכבי התכנית "הכרישים" בארצות הברית
מערכת ice |  9
מרים אדלסון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, vecteezy)
תגידו מזל טוב לאשה הכי עשירה במדינת ישראל: מרים אדלסון, אלמנתו של המיליארדר ואיל ההימורים המנוח שלדון אדלסון, סגרה עסקת ענק ורכשה את קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס תמורת 3.5 מיליארד דולר מהבעלים הנוכחי מארק קיובן, מכוכבי התכנית "הכרישים" בארצות הברית.
קיובן על פי הסיכום בין הצדדים, יחזיק במניות מיעוט של הקבוצה, ובין היתר יהיה אחראי על הפעילויות המקצועיות שלה. למי ששכח, בנה החורג של אדלסון, מתן, רכש את קבוצת הפועל ירושלים במהלך 2023.
אדלסון בת ה-78, רופאה, ופילנתרופית, עומדת בראש חברת לאס וגאס סנדס, המחזיקה במלונות ובתי קזינו ונפטר ב-2021. בישראל היא מוכרת בעיקר כבעלים של העיתון ישראל היום. הונה, נכון להיום (לפי המגזין פורבס),  מוערך בסכום של כ-32.3 מיליארד דולר – נתון שממצב אותה כישראלית העשירה בעולם.
היא נולדה בתל אביב וגדלה בחיפה. אביה, שמחה פרבשטיין, היה בעל כמה בתי קולנוע בעיר ופעיל מוכר במפלגת מפ"ם. אדלסון היא בעלת תואר ראשון במדעים במיקרוביולוגיה וגנטיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר ברפואה מאוניברסיטת תל אביב. היא התמחתה ברפואה פנימית והייתה אחראית על הרפואה הפנימית בחדר המיון של בית החולים רוקח בתל אביב. מנישואיה לגניקולוג אריאל אוקסהורן, נולדו שתי בנות. בני הזוג התגרשו ב-1980. 
באמצע שנות ה-80 פתחה אלסון פרק חדש בחייה, כשנסעה לארה"ב. היא למדה באוניברסיטת רוקפלר והתמחתה בהתמכרות לסמים. ב-1989 היא הכירה את שלדון אדלסון, וכעבור שנתיים מיסדו השניים את הקשר. ירח הדבש של השניים נערך בוונציה, שהתרשמותו של שלדון מאתרי העיר האיטלקית תורגמה מאוחר יותר גם לבתי מלון שעוצבו בהשראתה. לבני הזוג שני בנים.
אדלסון הייתה זו שייסדה ב-1993 באוניברסיטת רוקפלר את מרכז המחקר לטיפול בהתמכרויות. באותה השנה נפתחה בתל אביב גם מרפאת אדלסון – מרפאת מתאדון המסונפת למרכז הרפואי איכילוב ולפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2000 נחנך בלאס וגאס מרכז טיפולים ומחקר הנושא את שמם של מרים ושלדון אדלסון.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מוכן לעשות לה ילד !!! (ל"ת)
    רונן 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שיתפה פעולה עם מכונת הרעל
    מתנתק 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עזרה לישראל להפוך לדירקטורה של משפחה אחת לא תמלטי ממשפט ההיסטוריה בושה
    סגור
  • 7.
    הגב' מרים אדלסון את באמת פילנטרופית, אבל ל NBA ?
    חיים ה 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגברת מרים אדלסון ידוע שאת פילנטרופיתת אמיתית ! וממש ללא שום סרקזם ! אבל בתקופה כזאת שמדינת ישראל נלחמת על חייה ועתידה נראה לי שחלק מסכום כזה היה יכול להיות מועיל לישובי עוטף ישראל, תמיכה במסבירנים וולונטרים אולי הקמת מעטפת תומכת עבורם, אולי כמשקל נגד למימון הקטרי מזה כ 15 שנים לאוניברסיטאות בארצות הברית להפצת רעל נגד מדינת ישראל שאת תוצאותיו אנחנו רואים כעת בסיסמאות השמדתינו : "מהנהר עד הים פלסטין תשוחרר" ומימון התארגנות פוליטית ואחרת כנגד האנטישמיות ורדיפת היהודים עד כדי סכנת חיים והסתרת סממנים יהודים ברחובות ארצות הברית ואורופה.
    סגור
  • 6.
    .....
    .... 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי זה מעניין מה היא קנתה בזמן שהעם שלה עובר שפטים , תיהי לצד ישראל חסר לך ????? רק בורג
    סגור
  • 5.
    אפשר היה לתרום למשפחות עוטף עזה ,לצה"ל כמובן לרווחת חיי (ל"ת)
    ישראלי 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    את מי אופירה מעניינת? (ל"ת)
    אילנה אמויאל 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    תחליט אדלשטיין או אדלסון (ל"ת)
    יוני 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    במקום לתרום לצהל קונה שטויות בושה (ל"ת)
    בני 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    גרמה נזק עצום למדינת ישראל
    ביביסט מאוכזב 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קידמה פושע נוכל ושקרן פטלוגי , קשה לכבד אותה.
    סגור