TOP 5

פוקס, קסטרו או גולף? זו רשת האופנה המכניסה בישראל

שוק האופנה עומד בעין הסערה בכמה מוקדים, מסגירת החנויות בקורונה, ועד למעבר של הישראלים לרכישה מאתרי קניות. בינתיים, הוא רשם הכנסה שנתית כוללת של 23 מיליארד שקל. פוקס, קסטרו או גולף, מי חברת האופנה המכניסה ביותר?
מערכת ice |  1
קסטרו, פוקס וגולף (צילום ויקיפדיה, Magma Images, פלאש 90)
בישראל יש היום כ-1.6 מיליון מ"ר של חנויות אופנה. בשנת 2020 הסתכמו ההכנסות של שוק האופנה בישראל ב-23 מיליארד שקל. עם זאת, התחזקות הרכישה באונליין וההתנהגות הצרכנית של דורות ה-Z וה-Y מובילות לירידה בפדיון של החנויות הפיזיות.  חברת הדירוגים דן אנד ברדסטריט, פרסמה את דירוג dun's100 לשנת 2021 של רשתות ההנעלה והאופנה המובילות בישראל. החברות מכניסות יחד מיליארדי שקלים בשנה. מיהי הקבוצה המכניסה ביותר בישראל?
במקום הראשון היא קבוצת פוקס של איש העסקים הראל ויזל, שבתוכה נמצאות גם שילב, ללין ודרים ספורט. קבוצת פוקס ויזל הכניסה בשנה כ-2.7 מיליארד שקל. הקבוצה נכנסה גם לעולם הרכישות אונליין ובבעלותה (חלקית) אתר הקניות המקוון "Terminal X", בו נמכרים מוצרים ממותגי החברה וממותגים בינלאומיים אחרים. משרדיה הראשיים נמצאים באיירפורט סיטי ומועסקים בחברה כ-8,600 עובדים
במקום השני בפער ניכר היא קסטרו (או בשמה הרשמי "קסטרו מודל") בשליטת משפחת רוטר אשר הכניסה בשנה כ-1.2 מיליארד שקל. בקסטרו עובדים כ-3,700 עובדים. באוגוסט האחרון השיקה החברה את חברת הבת "קסטרו HOME", רשת לעיצוב הבית שלה 15 סניפים.
במקום השלישי היא קבוצת גולף (Golf & Co) הנשלטת בעיקרה ע"י איש העסקים היהודי-אמריקאי לאונרד בלווטניק. הקבוצה הכניסה בשנה כ-835 מיליון שקל. לגולף מספר חנויות בנות כמו גולף קידס, עדיקה, טופשופ, כיתן ופולגת, והיא מעסיקה כ-2,300 עובדים.
 
במקום הרביעי היא רשת ההנעלה "בריל תעשיות נעליים", שמוכרת יותר בשם גלי (Gali), אשר הכניסה בשנה כ-426 מיליון שקל. בריל מפעילה עוד 2 רשתות אופנה: סולוג (solog) ו-כל נעל סנטר. בעניין השליטה בחברה, ברובה החזיק איש העסקים אליעזר בוסקילה שנפטר בספטמבר האחרון ועוד לא ידוע כיצד חולקו מניותיו. גם איש העסקים ג'קי בן זקן מחזיק בחלק ניכר מהחברה.
סוגרת את החמישייה היא רשת רנואר, שהכניסה בשנה כ-380 מיליון שקל. רנואר מעסיקה כ-1,100 עובדים. בנוסף בבעלותה מותג הפונה לצעירים וצעירות - Twentyfourseven.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גולף
    אבנר 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בניגוד למכונת השיווק הנהדרת של פוקס, בגולף השיווק כושל לחלוטין. אין מהלכים פורצי דרך ואין חשיבה אסטרטגית More of the same. יכלו בקלות להיות מקום שני. עוקפים אותם בסיבוב.
    סגור