TOP 5

טבע, בזן או חברת החשמל? זו החברה המכניסה בתעשייה

תעשיית ההייטק מגלגלת המון כסף וזה נכון. אך הכסף הכי גדול נמצא עדיין במשאבי הטבע שלנו. אלו חמש החברות המכניסות ביותר בתעשייה בישראל:
מערכת ice |  1
החברות המובילות בתעשיה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90)
חברת הדירוגים דן אנד ברדסטריט, פרסמה את דירוג dun's100 לשנת 2021 בחברות המובילות בתעשייה. הדירוג נעשה לפי גובה מחזור המכירות השנתי של החברות. החברות הן התעשייניות הגדולות ביותר שהוקמו בישראל מעולם וחלקן גדלו מעבר למימדי המדינה ונקנו ע"י חברות וארגונים מחו"ל.
במקום הראשון בדירוג היא חברת טבע. על פי הנתונים, חברת התרופות מכניסה לא פחות מ-57.3 מיליארד שקל בשנה. החברה נוסדה בשנת 1944 על ידי ד"ר גינטר פרידלנדר, וכיום מועסקים בה כ-39,000 עובדים. החברה היא ציבורית ומנייתה נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב.
אחריה בפער ניכר היא חברת החשמל. החברה היחידה שמספקת חשמל בישראל מכניסה בשנה כ-23.7 מיליארד שקל בשנה. 99.8% ממניות החברה מוחזקות בידי הממשלה, ומועסקים בה כ-11,400 עובדים.
במקום השלישי היא איי.סי.אל גרופ (ICL), לשעבר כי"ל, שהיא חברת בת של החברה לישראל של איש העסקים עידן עופר. ICL הכניסה בשנה כ-17 מיליארד שקל. תחת החברה מספר חברות המייצרות אשלג ודשנים אחרים,פוספט, מגנזיום וברום. במסגרת החברות הבנות מפעלי ים המלח, תרכובות ברום, רותם אמפרט נגב, פריקלאס ים המלח, דח"כ, תמ"י וחברות מחוץ לישראל. החברה ציבורית ונסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א, ומועסקים בה כ-11,700 עובדים.
 
במקום הרביעי חברת בת נוספת של "החברה לישראל" - "בתי זיקוק לנפט" המוכרת בראשי תיבות בז"ן. החברה הכניסה כ-13.9 מיליארד שקל בשנה, ומועסקים בה כ-1,300 עובדים. החברה היא ציבורית ועוסקת בזיקוק נפט גולמי ובייצור וייצוא מוצרי דלק בישראל.
סוגרת את החמישייה הראשונה היא "אדמה - פתרונות לחקלאות". אדמה הכניסה בשנה כ-13.3 מיליארד שקל. למרות היותה חברה ישראלית לייצור חומרים להגנת הצומח, ומדורגת במקום השישי בעולם בתחום זה, סביר להניח שלא שמעתם עליה משום שכבר יותר מעשור היא שייכת לתאגיד הסיני כמצ'יינה, שרכש את השליטה בחברה בשנת 2011. בחברה מועסקים כ-5,600 עובדים.
בהמשך הרשימה: 
6. קוקה קולה ישראל - כ-6 מיליארד שקל בשנה
7. שטראוס גרופ - כ-5.8 מיליארד שקל
8. פרוטרום - כ-5.4 מיליארד שקל
9. כתר פלסטיק - כ-5 מיליארד שקל
10. דלתא גליל - 4.9 מיליארד שקל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזן?
    אחד שיודע 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין בזן ובין משאבי הטבע שלנו? יש לנו נפט שלא ידעתי עליו?
    סגור