תיירות

דרמה באחד הנחלים האהובים בישראל: יותר מ-100 מטיילים בסכנת חיים

ניסיונות לחלץ יותר מ-100 מטיילים בנחל דרגה שבדרום, זאת בעקבות שיטפונות שהחלו בערי ירושלים, שמאיימים להציף את הנחל בו נמצאים אותם מטיילים חסרי אונים. מסוק החל בחילוץ של חלק מאותם מטיילים
מערכת ice |  4
נחלים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
דרמה ענקית מתרחשת היום (שני) נכון לשעות הצהריים המוקדמות בנחל דרגה שבדרום, שם מסלול פופולרי מאוד בקרב מטיילים, זאת לאחר שקצת יותר מ-100 מטיילים שנכנסו לטייל בנחל בשעות הבוקר נמצאים בסכנת חיים ממשית וכוחות הצלה הוזעקו למקום ומנסים כעת לחלצם בעזרת מסוקים.
הסיבה לכך היא השיטפונות שעתידים לבוא בזמן הקרוב ולשטוף את הנחל המדובר, כאשר לאותם מטיילים אין דרך לצאת משם בשלב זה מלבד דרך חילוץ, כאשר הגשמים החזקים שכבר יורדים באזור הרי ירושלים והסביבה צפויים לעשות את דרכם ולהציף את הנחל בזמן הקרוב.
 
לפיכך, על פי דיווח של "וואלה!", המטיילים ככל הנראה נמצאים בשלב זה במעוק העליון של נחל דרגה ומסוק עלה לאוויר וסורק אחריהם במטרה להבין כיצד ניתן לחלץ אותם. על פי הדיווח, נכון לכתיבת שורות אלה כבר 22 מטיילים חולצו בעזרת מסוק מהנחל, בעוד כ-80 מטיילים עדיין נמצאים בתוך הנחל ומחכים לפינוי מוסק מהמקום כדי שיחלץ אותם. 
מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה לדיווח של "וואלה!": "הבוקר בשל התראה על שיטפונות בזק באזור נחלי צפון ים המלח ומדבר יהודה, החלה יחידת חילוץ מגילות בשיתוף רשות הטבע והגנים בפינוי מטיילים ממסלול נחל דרגה ולעת הזאת לא מתאפשרת כניסת מטיילים לנחל דרגה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שטפונות
    סת 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאשר יש התראות, כבר שבוע ימים, על גשמים משמעותיים, למה בכלל הותרה הכניסה לנחל?!! אפשר לחתום על כך שהמטיילים הללו הם מאלה שתולים הכל בחסדי אלוהים.
    סגור
  • סליחה... זה רשות הטבע והגנים היא שאיפשרה את הכניסה לנח (ל"ת)
    אפרת 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא מבין
    ירושלמי 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כבר כמה ימים מדברים על גשם בירושלים. איפה האחריות של המטיילים? לא הספיק נחל צפית? מי מאגן מסלול כזה ביום גשום בהרי יהודה?
    סגור
  • נו מי?
    קובי 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תחשוב לבד.תסתכל על לוח השנה ...
    סגור