תיירות

חברות התעופה הישראליות זועמות: מה קורה בטרמינל 1?

רשות שדות התעופה אמנם הודיעה כי טרמינל 1 ייפתח לטיסות ב-1 ביוני, אך ישראייר וארקיע עדיין לא קיבלו אישור להפעיל את טיסותיהן ממנו. בחברות טוענים כי מעדיפים להעניק את הסלוטים (חלונות זמן ייעודיים) לחברות זרות, ולא מתייחסים לבקשות הישראליות
מערכת ice |  2
נתב"ג (צילום פלאש 90/ גילי יערי, shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" הביאה לכך שחברות תעופה רבות הפסיקו את טיסותיהן לישראל. לאחרונה חברות רבות חזרו לפעול בנתב"ג, אך חלק מהן מודיע מדי פעם (בהתייחסות למצב הביטחוני) על השהיית הטיסות לישראל או על הגבלות שונות. במטרה לעודד את החברות לתגבר את הטיסות, רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה החליטו על פתיחת טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות – אלא שלא בטוח שהדבר נוגע בחברות הישראליות.
כפי שדווח ב"פספורטניוז", הרשות דחתה בעבר את בקשת ישראייר וארקיע להעביר את הפעילות שלהן לטרמינל 1 בנתב"ג. נראה כי גם עכשיו החברות עדיין לא קיבלו את האישור המיוחל, וזאת למרות כי החברות הישראליות הללו (יחד עם אל על) מחזיקות בנתח שוק גבוה בפעילות התעופתית לישראל וממנה, ומחים על כך שמי שנהנה מהזכות לטוס מטרמינל 1 ולשלם פחות מיסים הם דווקא החברות הזרות.
מטעם החברות טוענים: "ייתכן וישנה החלטה לשמור סלוטים (חלונות זמן ייעודיים) לחברות הטורקיות, בגלל זה לא מתייחסים לבקשות שלנו. במקום לעשות סוף לסאגה הזו ולאפשר פעילות מהטרמינל לחברות שפועלות, אנחנו כנראה נמשיך לחכות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זאת הבעיה של מנכל ארקיע?
    עדינה 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי הבעיה העיקרית זה שהם לא מוציאים בכלל טיסות? לקחת כסף הם יודעים ואז נעלמים . תראו את המקרים בקבוצת נפגעי ארקיע
    סגור
  • 1.
    בכיינים
    נוסע מנוסה 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הם בוכים? הטיסות של החברות הישראליות יקרות לפעמים עד פי שלוש מהטיסות של חברות תעופה זולות. לפחות החברות הזרות מורידות מחירים כשהן מקבלות הנחה. החברות הישראליות רוצות רק להרוויח ללא הגבלה ולעשוק את הטפסים, גם כשהן מקבלות שירות זול. בושה!
    סגור