תיירות

ענקית הלואו קוסט משנה את חוקי המשחק - כך זה ישפיע על הנוסעים

ריינאייר מציבה סטנדרט חדש בנמלי התעופה שלה, ובמקביל באירופה מתבשל מהלך שעשוי להפוך את חוויית הנסיעה כולה. האם הנוסעים אכן בדרך למהפכה בתחום הכבודה או שמדובר בצעד מוגבל שלא ישנה את התמונה כולה?
מני הרץ | 
מטוס ריינאייר (צילום משה שי/פלאש 90)
ריינאייר, אחת מחברות הלואו-קוסט הגדולות באירופה, השלימה לאחרונה פרויקט מקיף בכל רשת שדות התעופה שבה היא פועלת: הצבת מסגרות מדידה אחידות לכלל הנוסעים. השינוי הזה מביא איתו בשורה משמעותית - האפשרות לקחת למטוס תיק יד גדול מהרגיל, במידות 40×30×20 ס״מ, לעומת התקן הקודם שעמד על 40×30×15 ס״מ בלבד. המשמעות היא תוספת ניכרת של מקום אישי, ללא כל עלות נוספת.
החברה מבהירה כי מדובר בתיק חינמי שניתן למקם מתחת למושב, בעוד מי שמעוניין להביא עמו יותר ציוד יכול לבחור בין רכישת שירות עלייה מהירה למטוס, המאפשר תיק נוסף בתא הנוסעים, לבין הוספת מזוודה לתא המטען בתשלום בעת ההזמנה.
דארה בריידי, סמנכ״ל השיווק, ציין כי מדובר בצעד שנועד לשפר את השירות ולתת מענה לצורכי הלקוחות, אך הזהיר כי חריגה מהמגבלות עלולה להוביל לחיוב מיידי ולהפקדת התיק בבטן המטוס.
במקביל, ריינאייר עדיין משאירה את ישראל מחוץ ללוח הטיסות שלה. החברה השעתה את הקווים לנתב״ג, לפחות עד סוף אוקטובר, בניגוד למספר מתחרות שכבר חזרו לפעילות.
מעבר להחלטות של ריינאייר, באיחוד האירופי מתגבש מהלך שעשוי לשנות את כללי המשחק בענף. ועדת התחבורה של הפרלמנט אישרה הצעה הקובעת כי לא ניתן יהיה לגבות תשלום נוסף על העלאת תיקי יד וטרולי לתא הנוסעים. אם תעבור ההצעה בשלבים הבאים, יזכו הנוסעים בכל טיסה היוצאת או נוחתת במדינות האיחוד לקחת עמם תיק קטן אישי ותיק יד במשקל של עד 7 ק״ג - ללא כל תשלום נוסף.
היוזמה מתבססת על פסק דין משנת 2014 שקבע כי נשיאת תיק יד היא חלק מהשירות הבסיסי שחברת תעופה מחויבת להעניק, כל עוד נשמרים תנאי המשקל והבטיחות. כעת נותר להמתין להצבעת המליאה ולאישור המדינות החברות באיחוד, שיכריעו אם מדובר בשינוי זמני או במהפכה של ממש בתחום הכבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה