תיירות

וויז אייר נחתה באילת: כך ניסו "לפתות" את החברה להקים בסיס ברמון

בצל ביקור בזק של בכירי החברה, אילת הציגה את כל מה שיש לה: פטור ממע״מ, נתוני תיירות מסחררים, תשתיות מוכנות ושדה תעופה שמחכה להמראה גדולה. עכשיו הכדור בידיים של וויז אייר - וההחלטה עלולה לשנות את כללי המשחק
מערכת ice | 
מטוס וויז איר (צילום משה שי פלאש90)
אילת רשמה ביממה האחרונה רגע נדיר של דריכות: משלחת בכירה של חברת התעופה ההונגרית Wizz Air נחתה בעיר כדי לבחון מקרוב את האפשרות שתטלטל את עתיד התיירות בדרום המדינה. המשלחת, בראשות הסמנכ"ל וראש פיתוח שדות התעופה אקוס בוס, התכנסה עם ראש העיר אלי לנקרי ועם מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, ובהמשך ערכה סיור משותף עם שרת התחבורה מירי רגב בשדה רמון.
מאחורי המהלך עומדת הכוונה להקים בסיס קבוע בישראל בהיקף השקעה עצום.
הביקור הנוכחי מצטרף לשורת ניסיונות גישוש שביצעה החברה בישראל בחודשים האחרונים, כולל ביקור של המנכ"ל ג'וזף וראדי ומגעים מול משרד התחבורה. 

עם שרת התחבורה. (צילום: דוברות עיריית אילת) 
במהלך הפגישה בעירייה נחשפו אנשי וויז אייר לעומק הפוטנציאל של אילת: עיר שמציעה מזג אוויר נוח כמעט כל השנה, אירוח של כנסים בינלאומיים, תחרויות ספורט עולמיות, פסטיבלים, סצנת פנאי תוססת, ויותר מ־12 אלף חדרי מלון ועוד אלפי יחידות Airbnb. לצד אלו הוצג מדרג רחב של אטרקציות – מועדוני צלילה, מרכזי גלישה, קניונים, חיי לילה ומסעדות – כל מה שמציב את אילת כיעד טוריסטי של ארבע עונות.
בראשית דבריו אמר ראש העירייה אלי לנקרי: "העיר שלנו נמצאת בתקופה של צמיחה מרשימה בתשתיות, בתיירות ובמחקר, ובשילוב המיקום הגיאו אסטרטגי הייחודי שלה, אילת הופכת לשחקן משמעותי באזור כולו. לצד זאת, החיבורים ההולכים ומתחזקים בין ישראל להונגריה, ובפרט שיתוף הפעולה של אילת עם אוניברסיטת דברצן והעיר שופרון, יוצרים תשתית של אמון שמאפשרת לבחון הזדמנויות חדשות. אנו מקווים שהאפשרות להקמת בסיס של וויז אייר באילת תבשיל לכדי מהלך שיחזק את הקשרים בין המדינות, ישמש מנוף משמעותי להפעלת שדה התעופה רמון ויתרום לתיירות הנכנסת".

בכירי חברת התעופה באילת (צילום: דוברות עיריית אילת) 
ראש העיר הרחיב על יתרונותיה המבניים של אילת: מיקומה הגיאוגרפי, אזור הסחר החופשי, הטבות המס והפרויקטים העתידיים – בהם אלפי חדרי מלון חדשים, השקעות עתק בתשתיות, מרכזי תרבות ומוזיאונים, תכנון פקולטה בינלאומית לרפואה בשיתוף אוניברסיטת דברצן, והכוונה להקים מרכז תחזוקה MRO בשדה רמון שיהפוך את העיר לשחקן בתעשיית התעופה הבינלאומית.
מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן הבהיר בפגישה כי עמדת שרת התחבורה חד משמעית: בסיס של וויז אייר ברמון ישרת את כל הצדדים. ״זה יהיה וויז וויז לכולם״ אמר, והדגיש את ההשפעה הכלכלית והתעופתית הצפויה.
נציגי החברה הודו שהופתעו מהעיר לטובה. הם התעכבו על העובדה שאילת פעילה כל השנה וציינו שבקרוב תקבל החברה 300 מטוסים חדשים, מה שמחייב בסיסים שיפעלו באופן רציף. ״אנחנו רוצים שזה יתקיים ולשם אנחנו מכוונים״ אמר סמנכ"ל החברה.
יוסי חן, מנכ״ל תאגיד התיירות, הזכיר כי לפני מגפת הקורונה ומלחמת "חרבות ברזל" הגיעו לשדה רמון כ־50 טיסות בינלאומיות בשבוע עם תנועת נוסעים של כ־270 אלף איש. הנתונים, אמר, מוכיחים שהשדה מסוגל לתמוך בהיקף פעילות משמעותי כבסיס. סמנכ"לית השיווק ליאת אגסי הדגישה כי 96.2% מהתיירים היו ממליצים על אילת ו־80.9% היו חוזרים – נתונים נדירים בענף.
הביקור הסתיים בסיורים נרחבים בריף הדולפינים, המצפה התת ימי, פארק תמנע ולבסוף סיור מקצועי בשדה רמון. הנוכחים לא הסתירו את התרשמותם מהעיר ומהפוטנציאל שמתחבר באופן טבעי לשאיפות ההתרחבות של החברה. אילת, כך נראה, עומדת באחת מנקודות הזמן החשובות בתולדותיה – רגע שבו חלום של בסיס בינלאומי עשוי להפוך למציאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה