תיירות

איתן סטיבה הגיע לתחנת החלל: "חוויה לא מהעולם הזה"

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה הגיע לתחנת החלל הבינלאומית ואמר בהתרגשות: "פעם ראשונה שאפשר לדבר פה בעברית". סטיבה יחל היום לבצע את הניסויים שלשמם נשלח, בין היתר לבדוק את השפעת חוסר הכבידה על גוף האדם
מערכת ice | 
איתן סטיבה (צילום אורי בורג)
האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה נחת אמש (שבת) בתחנת החלל הבינלאומית, והפך לישראלי הראשון שעושה זאת. חללית הדרגון שטסה למשימה פרטית הגיעה לתחנת החלל, והראשון מבין אנשי הצוות שיצאו היה סטיבה. הוא יצא ונופף בידו לשלום כשחיוך גדול נסוך על פניו. את סטיבה והצוות שלו קיבלו בחום האסטרונאוטים האמריקאים שהיו בתחנה, וביניהם מפקד המשימה, האסטרונאוט הוותיק מייקל לופז-אלגריה, שהעניק להם כנפי אסטרונאוט.
לאחר שנכנסו לתחנת החלל, קיבל סטיבה את המיקרופון לידיו ואמר בעברית: "ברוכים הבאים לתחנת החלל הבינלאומית, זו הפעם הראשונה שאפשר לדבר פה בעברית. זכינו להיות צוות של 11 אנשים. זו קבוצת עבודה שתעבוד ביחד, כולנו ביחד נעזור לשני להשיג את המטרות. בהצלחה לכולם, בהצלחה ל'רקיע'".
 
עם זאת, החללית של סטיבה הגיעה לחלל באיחור אופנתי. עקב תקלה, צוות התחנה לא הצליח לראות וידאו ממצלמת חללית ה"דרגון", והעגינה התעכבה ב-44 דקות. הצוות התייעץ עם אנשי נאס"א ו-SpaceX, שהורו להם לנסות לעגון שוב, ובפעם ההיא זה הצליח.
לאחר קבלת הפנים עברו צוות החללית תדריך בטיחות ממפקד התחנה, שגם יעביר להם סיור. בתחנה ישהו בסה"כ 11 אסטרונאוטים וקוסמונאוטים, מספר גדול ממה שבדרך כלל יש שם, ולכן אחד מהם יצטרך לישון בחללית הדרגון, ואחד במעבר בין החללית לתחנה.
 
לפני שנחת, דיבר סטיבה מהחלל, ואמר בעברית: "שלום לכולם, כבר התרגלנו למצב של חוסר כבידה. אנחנו מתחילים להתנהל בנוחיות וביעילות. השיגור היה מדהים". עוד הוא הוסיף בנרגשות: "בעוד 15 דקות נהיה מעל חופי ישראל, בגובה של 420 ק"מ. אולי נראה את העננים. בעוד שעה נלבש את החליפות חזרה ונתכונן לחיבור. להתראות בקרוב".
יחד עם שני אנשי עסקים נוספים, סטיבה שילם על המסע, שחוץ מבילוי בחלל יהיה סשן של משימות מדעיות חשובות. בזמן שהותו בחלל יבצע סטיבה 35 ניסויים מדעיים שונים, בין היתר על מנת ללמוד מהי ההשפעה של הקרינה הקוסמית, ושל חוסר הכבידה על הפיזיולוגיה של האדם. עוד הוא יבצע ניסויים של תצפית על כדור הארץ כמו צפייה על סופות ברקים. בכיר בחברת "אקסיום ספייס", שאחראית לטיסה, שיבח את סטיבה: "מעולם לא ראינו אדם כה חרוץ, שמגיע לחלל בעיקר בשביל לעבוד", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה