תיירות

אל-על ורוזנברג לא עומדים בהסכם ומקבלים הקלות מליברמן

מנכ"ל משרד האוצר התנה סיוע לאל-על בתמורה למכירת מועדון הנוסע המתמיד וגיוס של 100 מיליון דולר, ותשעה חודשים לאחר מכן בחברת התעופה דוחים את המכירה חודש אחר חודש. המדינה בינתיים הזרימה 340 מיליון דולר
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
חברת התעופה אל-על ממשיכה לא לעמוד בהסכם שנחתם עם משרד האוצר והמדינה ומורחת את המו"מ עם הפניקס למכירת הנוסע המתמיד. למרות היעד האחרון שהוצב ה-15 ביוני, בחברה מודיעים היום על תיקון שנחתם מול המדינה ובו קיבלו הארכה של חודש נוסף עד ה-15 ביולי.
כבר באוקטובר 2021 החלו הדיווחים סביב חבל ההצלה של אל-על שהתרסקה בתקופת הקורונה, כאשר בנק הפועלים ניהל מגעים עם אל-על לרכישת 20% עד 40% ממועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה שנמצאת במצב כלכלי שאינו מהמשופרים. המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של עד 250 מיליון דולר, כך שבמידה שהמכירה תצא לפועל היא תשפר את הנזילות של אל-על ותגדיל את קופת המזומנים ב-100 מיליון דולר.
 
הדיווחים היו אז בעקבות מכתב של מנכ"ל משרד האוצר האוצר בספטמבר 2021 בו נקבע כי אל-על תקבל סיוע של 50 מיליון דולר וזאת בתמורה לרשימת תנאים כמו הזרמת סיוע דומה של הבעלים. אך הקשה מהתנאים היה מכירת חלק משמעותי ממועדון הנוסע המתמיד.
קבלת המוזמנים לאל-על היה קריטי כדי לחתום על הסכם עם משרד האוצר והזרמת מיליונים לחברה מהמדינה. אך למרות שהתחייבה כבר אז למכירת הנוסע המתמיד בתמורה ל-100 מיליון דולר, עבר תהליך היעד ובינואר השנה המדינה הזרימה בכל זאת מיליוני שקל לחברה הגם שבאל-על לא הצליחו למכור את המועדון. וחברת התעופה קיבלה הארכה לסוף פברואר וגם אז התקבלה הארכה.
בחודש מרץ כבר התחילו הגישושים מול הפניקס על מכירת מועדון הנוסע המתמיד ב-130 מיליון דולר, והחברה קיבלה הארכה נוספת, ומבחינת המדינה המיליונים המשיכו לזרום להצלת החברה - הגם שהצבת מזומנים לחברה על ידי מכירת המועדון היה חלק מהתנאי ההכרחי ההתחלתי. כך קיבלה הארכה שוב חודש אחרי חודש עד ל-15 ביוני.
 
נזכיר, בדו"ח האחרון של אל-על על הרבעון הראשון לשנת 2022, החברה דיווחה על המשך הפעילות ועל קבלת סך של 340 מיליון דולר על חשבון משלמי המסים במהלך משבר הקורונה (ועוד 260 מיליון דולר מבעל השליטה קני רונזברג, וסך הכול 600 מיליון דולר). 
 
ובכך בכיפופי ידיים בין האוצר לאל-על, המדינה המשיכה להזרים מאות מיליונים, ואל-על המשיכה להתמהמה עם מכירת הנוסע המתמיד, דיווחה חברת התעופה היום על תיקון להסכם שנחתם במרץ לגיוס של 100 מיליון דולר נטו כנגד מכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד עד ל-15 ביולי. בחברה גם הוסיפי על שלבים מתקדמים לקראת חתימה על הסכם מימון מחייב בין קבוצת הפניקס לבין הנוסע המתמיד להעמדת הלוואה בסך של 130 מיליון דולר וכן על הסכמים נלווים אחרים.
נדייק: הסיפור, לכאורה, של הנוסע המתמיד זה לא כל הסיפור. הסיפור שאל על לא יוצאת לגיוס ההון כי הבעלים קני רוזנברג לא רוצה להידלל ולא רוצה להכניס עוד כסף לחברה וכל פעם הוא מצליח להוציא כסף ודחיות מהמדינה. אבל הסיפור של הנוסע המתמיד הוא רק חלק מהתמונה, הסיפור האמיתי זה ההנפקה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מעניין מאד..... (ל"ת)
    יוסריאן 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כתב מתסיס
    זאב 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה אי דיוקים, מטעים את האנשים
    סגור
  • 3.
    למה?
    יחף 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לחזור לפעילות מלאה ולתת ללקוחות שרות שידברו עליו בכל העולם, במקום לדאוג שהעובדים יתוגמלו וירצו להגיע עבודה הלא פשוטה יש לומר, במקום כל אלו, אין אחד בעל השפעה,משנה את המציאות העגומה הזאת שממררת את חיי כולם: הנוסעים, העובדים ואפילו את ההנהלה שקיבלה לידה כוח פיננסי עצום, נכנסתם לסחרור ונראה שהכל יורד לטמיון?תסבירו לנו בבקשה - למה? !
    סגור
  • 2.
    חרם
    צבי 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ההון והשלטון קראי אלעל והאוצר בסוף זה ייגמר שנטוס בכל חברה פרט לאלעל, גם אם יעלה כפול, אלעל חייבת לחדול מלהתקיים, זה יקרה.
    סגור
  • 1.
    דרושים לעבודה מהבית
    ליטל 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרושים לעבודה קלה מהבית בכתיבה, הזנת תוכן וקלדנות, לפרטים תרשמו בגוגל "אתר עבודה מהבית"
    סגור