תיירות

מחסור בעובדים? זה הפתרון היצירתי שהמלון מצא

המחסור הכבד בכוח אדם אילץ את בעלי המלונות למצוא פתרון למשבר שנוצר בעקבות כך, מספר בתי מלונות בארצות הברית הציעו פיתוח חדשני שאמור לפתור את הבעיה
מערכת ice | 
עובדי המלון החדשים (צילום hollywood dream)
אחד הענפים שנפגעו בעוצמה הגבוהה ביותר במהלך משבר הבריאות העולמי – קוביד 19 היה ענף התיירות. מלונות רבים בארץ ובחו"ל ספגו הפסדים כבדים, חלקם אף נסגרו ואלה ששרדו עוד מנסים להתאושש מהמכה הכלכלית הקשה שהביאה איתה המגפה. יתרה מזו גם בתום המגפה, מחסור בכוח האדם והיעדר הביקוש לעבודה בבתי המלון הקשו על בעלי המלונות להשתקם, כך שלמעשה מלונות ברחבי העולם כולו עדיין נמצאים במשבר חמור ועל סף פשיטת רגל.
 
את הבעיה הזאת נראה שהצליחו לפתור. מלון "מנדרין אוריינטל" בבוסטון העמיד צוות עובדים רובוטי שיבצע את כל עבודת שירות החדרים והקבלה של המלון. צריכים מגבת? שמפו? רוצם להזמין אוכל? קריאה קטנה והרובוט המדובר יביא את הציוד הנדרש עד לפתח החדר. אל המלון בבוסטון הצטרפו מספר מלונות ברחבי ארצות הברית ונראה שהעניין רק צובר תאוצה.
 
הרובוטים החדשים מעוררים עניין גם בקרב ארגוני העובדים. הארגונים חוששים שצבא הרובוטים המתהווה, מאיים לגדול ולהחליף כוח אדם אנושי שגם ככה סובלים ממשכורות דלות ותנאים סבירים. "אנחנו לא מתכוונים לעצור טכנולוגיה חדשה", אמר ד' טיילור, הנשיא הבינלאומי של "Unite Here" ,המייצג 300,000 עובדי אירוח ברחבי ארה"ב וקנדה. "אבל השאלה היא, האם אתה הולך להיות חלק מהתהליך או לדרוס אותו?"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה