תיירות

סערת החי-פארק: האם הפילות סובלות? "ליקויים, מעופש ומלוכלך"

מאות הפגינו אתמול מול גן החיות, לאחר שורה של ליקויים שדווחו וביניהם הפילות שנאלצות להצטופף תחת פינת צל בודדת. חברת הכנסת יסמין פרידמן: "גני חיות הם לא מקום לבידור. אלו בעלי חיים שנלקחו בשבי", בחי-פארק הזמינו את הציבור לבוא בחינם לבחון בעצמם: "מתקפות חסרות  שחר הנובעות מחוסר ידע מקצועי"
מערכת ice |  1
פילות החי פארק קרית מוצקין (צילום מסך)
קרית מוצקין רותחת, ועל הכוונת: החי-פארק שבעיר לאור, לכאורה, ליקויים שנמצאו בו ופגיעה ברווחתם של בעלי החיים שבגן החיות.
תושב העיר, ניר דוד, פרסם שבוע שעבר תמונה בה נראים הפילים מצטופפים בפינת צל בודדת בלבד שניתנה להם בעונת הקיץ החמה, וכתב על כך: "כשאדם פרטי מתעלל בחיות, כולם זועקים. כשעירייה פוגעת בחיות, דממת אלחוט. פילים מצטופפים בחום, ומשאבת המים מקולקלת. חי פארק מוצקין. עולם עצוב".
 
בעקבות הפוסט שהפך לוויראלי, הגיעו מאות להפגין אתמול מול גן החיות עם שלטי מחאה "מצילים את החיות", ואף פתיחת קבוצת פייסבוק בשם "מצילים את בעלי החיים בחי פארק קריית מוצקין". המקרה של הפילים בתמונה לא היה המקרה היחידי עליו הפגינו המוחים מול גן החיות, אלא לאור שורה של עדויות, לכאורה, במהלך השנים.
חברת הכנסת מיש-עתיד יסמין פרידמן, הגיעה לביקור בזק במקום שלשום כדי לראות בעצמה מה עובר בגן החיות כתבה על כך בחשבון הפייסבוק שלה ודיווחה כי חלק מהמתחם מתוחזק בצורה ראויה, אבל חלק אחר "מתחת לכל ביקורת". כך לדבריה,עיקר הבעיה היא מחסור בצל לבעלי החיים.
כל הכלובים, חלק מהמתחם מתוחזק בצורה ראויה אבל חלק אחר, מתחת לכל ביקורת. הנה כמה מהממצאים שלי: "ראיתי בעייני את בעלי החיים (ובמיוחד הפילים האומללים!!) מצטופפים תחת פיסת צל מסכנה", כתבה והוסיפה גם ליקויים בכך שברכת התנינים מלאה בבקבוקי פלסטיק ואנשים מאכילים את החיות בלי פיקוח, הדיר של הכבשים והעיזים מעופשים ומלוכלכים, ואף יצאה נגד פינת הליטוף של הארנבים.
 
"אני לא מבקשת אלא דורשת- תתקנו מיד את הליקויים! עצם הכליאה של החיות האלה בכלובים היא התעללות, המינימום שאתם יכולים לעשות הוא להעניק להם תנאי מחיה ראויים. ובנימה אישית אליכם, הציבור הרחב - גני חיות הם לא מקום לבידור. אלו בעלי חיים שנלקחו בשבי כדי שמישהו ירוויח על גבם כסף. אל תתנו לזה יד!!!", כתבה הח"כ.
בחי-פארק הגיבו ואף הזמינו את הציבור הרחב להגיע בחינם למקום שיבחנו בעצמם: "החי פארק מבקש להבהיר בנוגע לתנאי המחייה של הפילות: לפילות בחי פארק יש צל ברמה מספקת, ע"י העצים שמצלים על התצוגה, החומה בשעות הבוקר ורשת צל במרכז התצוגה, הן בוחרות לפי שיקולם היכן להתמקם אם בצל המסופק ע"י החומה או במקומות אחרים, או להיות בשמש. המשאבה בבריכה תוקנה וכרגע הן יכולות להיכנס ולהצטנן במים. שוקת מים ממוקמת מעבר לחומה באיזור הטיפול של הפילות. ע"י החדרת החדק דרך חור ייעודי בחומה הפילות שותות באופן חופשי באופן קבוע כרצונן. המים באגם נועדו לניקוי הגוף. הבעייה המקומית במשאבה טופלה וגם אם שבוע המים היו עם ירוקת (כפי שבטבע המים נמצאים) לא נגרם כל נזק לפילות. התצוגה מנוטרת ע"י מומחים לפילים שביקרו בגן החיות וצוות הביקורת של ארגון גני החיות האירופאי שביקר לפני כחודש בגן.
החי פארק לא חוסך במאמצים ותקציבים על מנת לספק לבעלי החיים את התנאים המתאימים הנדרשים.
כל גורם המכפיש את החי פארק כגן חיות לא מקצועי חוטא למטרתו העיקרית של גן החיות- אתר בילוי חינוכי שמטרתו להשתתף בתוכניות למניעת הכחדת מיני בע"ח וזאת תחת הקפדה מחמירה על תנאי ההחזקה של בעלי החיים. אנו מודים לכל הגורמים המקצועיים התומכים בנו גם תחת מתקפות חסרות שחר הנובעות מחוסר ידע וגם בשיגרה. נמשיך להיות גן חיות מוביל ולשמור על תנאי המחייה של בעלי החיים והנאת המבקרים".
 
סרטון תגובה של החי-פארק מחשבון הפייסבוק
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל מבחוח
    אשרף 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע להגדיל את המרחב לפחות פי 6 מהגודל הקיים
    סגור