תיירות

כאוס מטורף נתב"ג: שיבושים בטיסות, מי גובה מכם תשלום חדש?

עוד לפני המחאה, יותר מ-20 טיסות התעכבו בהמראה או בנחיתה בשל העומס הגדול ומבול התיירים היוצאים והנכנסים, כמו כן ניכרת ההיערכות הלקויה של חברות התעופה לכאוס. ישראייר וארקיע גבו כסף על מזוודות הטרולי
מערכת ice |  8
מזוודות בשדה תעופה (צילום פלאש 90)
המחאה הגדולה נגד הרפורמה לתיקון מערכת המשפט תגיע היום (שני) לנתב"ג והמארגנים הבטיחו שיבושים נרחבים בנמל התעופה. אבל בלי קשר לאירועים המתוכננים, רק הלילה יותר מ-20 טיסות התעכבו בהמראה או בנחיתה בשל העומס הגדול ומבול התיירים היוצאים והנכנסים, כמו כן ניכרת ההיערכות הלקויה של חברות התעופה לכאוס.
בנוסף, בישראייר וארקיע החלו לגבות מהטסים תשלום על הטרולי בגובה של כ-40 דולר לאדם, מה שיכול להצטבר למאות שקלים למשפחה. חברות התעופה הסבירו כי מדובר בתקלה וכל הכסף יוחזר לאלו ששילמו.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון הסביר לקראת היום המתוח בנתב"ג: "תרחיש הבלהות הלילה של מטוס עם מאות נוסעים שנדרש לבצע נחיתת חירום בנתב"ג, מהווה נורת אזהרה לכולנו ומחייב אותנו לשמירה על צירי התנועה הבטחוניים בנתב"ג. קורא למארגני המחאות: גלו אחריות שלא יקרה אסון שנתחרט עליו". 
ממ"ז מרכז התייחס הבוקר בישיבת סגל הפיקוד למחאה הצפויה נתב"ג, בדגש על המענה המבצעי של כלל גופי החירום וההצלה לתרחיש שהתממש הלילה, בו מטוס ובו 339 נפשות נדרש לבצע נחיתת חירום בנתב"ג והדגיש: צירי התנועה בגזרת מרחב נתב״ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות ההצלה בכל עת.
בתום הדיון, ציין הממ"ז כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין.  עם זאת, הדגיש כי יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום.
כאמור, המשטרה תאפשר למשתתפי המחאה להפגין בגזרת המרחב, אולם לא תאפשר חסימת צירים וכל ניסיון לשבש את התנועה בגזרת המרחב ובצירים העוקפים ייאכף באפס סבלנות מתוך אחריות לבטחון הציבור. במשטרה מבקשים מציבור הנוסעים להקדים הגעה לשדה וממנו באמצעות רכבות.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שופר
    בינ ימים 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואוו אייס, נהייתם השופר של ביוביהו...
    סגור
  • 5.
    בושה
    Gorg 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השמולנים ??
    סגור
  • 4.
    ביטול הדמוקרטיה
    ש.ז 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בקרוב תבוטל הדמוקרטיה ואז אט אט יחושו כל הדפרים שבחרו ימין מלא בזבל תת אנושי את נחת זרועה של דיקטטורה עלובה שתחסל את המדינה כולל בוחרי ימין נמוכים כל-כך.
    סגור
  • עוד אהבל (ל"ת)
    רוני 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ביטול דמוקרטיה ?
    מרכז 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי לא דמוקרטי אתם ורק אתם. לךלך. קדימה בכם צריך לטפל
    סגור
  • 3.
    שדה תעופה
    אבשלום 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חובה לבנות במהירות האור שדה התעופה בינלאומי חדש בעמק יזרעאל.!!! רכבת כבר יש מסלולי המראה כבר יש שטחים פתוחים מסביב יש בלי סוף, כי חקלאות כבר לא עושים, אין הרבה תושבים, ויפה שעה אחת קודם.
    סגור
  • 2.
    גביה נוספת בנתב"ג
    Snow 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק חברות תעופה ישראליות כאלה חמדניות. חזירות לשמה. חבל.
    סגור
  • 1.
    אאא
    אדיר הגואל 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לא לתת לעשות הפגנות בנתב״ג ימח שמם וזכרם ושל המפקד הציוני שימות בעזרת השם שאפשר שם הפגנות עושים נזקים לכולם....
    סגור