תיירות

איירבוס נגד בואינג: זינוק של 11%, שיא הזמנות מטוסים שנתיות

יצרנית המטוסים אמרה כי היא זכתה ב-2,319 הזמנות ברוטו ו-2,094 הזמנות נטו לאחר ביטולים. גיום פארי, מנכ"ל החברה: "המצב בשרשרת האספקה עדיין מתוח, זה משתפר". מנגד, בואינג נמצאת בבדיקה מחודשת של הייצור בעקבות דיווחים על כשלים בטיחותיים, לרבות פיצוץ בתא הנוסעים שהוביל לפיתוח מחודש של 737 MAX
מערכת ice | 
איירבוס 350 של חברת אייר פראנס (צילום יחצ)
איירבוס דיווחה על שיא הזמנות מטוסים שנתיות ואישרה עלייה של 11% בשנה החולפת 2023, בכך החברה ניצחה את בואינג כבר שנה חמישית ברציפות. בעוד חברות התעופה נרתמו לחדש ציים בשנה שעברה, איירבוס אמרה כי היא זכתה ב-2,319 הזמנות ברוטו ו-2,094 הזמנות נטו לאחר ביטולים.
על פי סוכנות הידיעות רויטרס, החברה ציינה שהיא סיפקה 735 מטוסים, והותירה את צבר ההזמנות שלה על 8,598. מנכ"ל איירבוס, גיום פאורי, אמר שיצרנית המטוס, שלפי אנליסטים התחילה את השנה איטית כשהיא נאבקת בשרשרת אספקה הדוקה, ראתה "גמישות ויכולת מוגברת" במערכת התעשייתית שלה.
 
הוא הוסיף כי הוא בטוח שאיירבוס תעמוד ביעד מסירה של 75 מטוסי A320 בחודש בשנת 2026, עם עשרה קווי ייצור פעילים עבור משפחת A320. "המצב בשרשרת האספקה עדיין מתוח. זה משתפר, אבל אנחנו גם טסים גבוה יותר ככל שאנחנו ממשיכים להתעלות ב-2024", אמר פאורי במסיבת עיתונאים.
 
בואינג, שעדיין מתאוששת מהכשלים הבטיחותיים של ה-737 MAX שלה ואחריה שלל בעיות בייצור, אמרה השבוע שהיא מסרה 528 מטוסים ב-2023 והזמינה 1,314 הזמנות חדשות נטו לאחר שאפשרה ביטולים. כריסטיאן שרר, שבינואר התקדם מתפקיד המכירות הבכיר כדי להיות מנכ"ל מטוסים מסחריים, עסקי הליבה של ייצור המטוסים באיירבוס, אמר כי התעופה התאוששה מהר מהצפוי ממגפת הקורונה. 
 
הביקוש למטוסים רחבי גוף התאושש בחדות, הוא אמר, והוסיף בהצהרה: "הנסיעות חוזרות ויש מומנטום רציני". הוא הוסיף כי השלמת העומס במהירות הייתה בראש סדר העדיפויות של יצרנית המטוסים האירופית. "האחריות היא לעמוד בהתחייבות הזו לספק צבר של 8600 מטוסים בזמן, באיכות", אמר במסיבת עיתונאים.
בואינג נמצאת בבדיקה מחודשת של הייצור בעקבות פיצוץ בתא הנוסעים שהוביל לפיתוח מחודש של 737 MAX. אנליסטים אמרו שזה קורה גם על רקע של מתחים מתמשכים באספקה ברחבי התעשייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה