טלוויזיה

ערוץ 14 הסתבך? עשוי לספוג קנסות ענק מהסיבה הזו

מכון זולת והתנועה לרגולציה הוגנת בראשות הגב׳ ליאורה ניר, המיוצגים ע״י עו״ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר, דורשים מהרשות השנייה להטיל עיצומים כספיים בגין שידור סדרתי בערוץ 14 של מה שהם טוענים ידיעות כזב. בג״צ ידון בעתירת מכון זולת ותנועת רגולציה הוגנת בראשות הגב׳ ליאורה ניר נגד ערוץ 14 והרשות השנייה 
מערכת ice | 
ערוץ 14 (צילום shutterstock, מסך ערוץ 14)
בג״צ ידון בעתירת מכון זולת ותנועת רגולציה הוגנת בראשות הגב׳ ליאורה ניר נגד ערוץ 14 והרשות השנייה השופט נועם סולברג, הודיע היום לצדדים כי בכוונת בית המשפט לדון בעתירה, מועד לדיון יימסר בקרוב. מצ״ב ההחלטה
כזכור, מכון זולת והתנועה לרגולציה הוגנת בראשות הגב׳ ליאורה ניר, המיוצגים ע״י עו״ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר, דורשים מהרשות השנייה להטיל עיצומים כספיים בגין שידור סדרתי בערוץ 14 של ידיעות כזב לכאורה, ולטענתם גם דברי הסתה, חוסר אובייקטיביות, העדר איזון ותוכן פרסומי. כל אלה מהווים הפרות בוטות וסדרתיות של הדין והרישיון.
 
כמו כן העותרים דורשים לדעת מדוע נמנעת הרשות מלכלול ברישיונו של ערוץ 14, שהוא ערוץ חדשות, את כל ההוראות הכלולות ברישיונות שהעניקה הרשות לחברות החדשות של ערוצים אחרים, המקנות לה סמכויות פיקוח ואכיפה כגון: סמכות ליטול זמני שידור בגין הפרות, סמכות לנקוט בפעולות לשם תיקון הליקויים או לקבוע סנקציות בשל ההפרות הנוגעות לשידורים אסורים, סמכות לקבוע חובות והנחיות חדשות לבעל הרישיון, חיוב בעל הרישיון להצטרף כחבר במועצת העיתונות ולחילופין, להקים ועדת אתיקה עצמאית בת שלושה חברים ובראשה שופט בדימוס, וכן הגבלות על שידור פרסומת בשידורי החדשות.
העותרים ביצעו מעקב אחר שידורי ערוץ 14 במשך שבעה חודשים ומצאו מספר חריג של הפרות הרישיון. על אותן הפרות הוגשו 55 תלונות לרשות השנייה ולנציב תלונות הציבור שלא הטילו סנקציות על הערוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה