טלוויזיה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: 5 הסרטים שאתם חייבים לראות

בשל היותה אירוע מכונן בהיסטוריה של עם ישראל, השואה זכה לייצוג נרחב בקולנוע. כאשר, כל יצירה מציגה בצורה איכותית, צדדים שונים בתקופה האפלה הזו. אלו חמשת סרטי השואה שאת חייבים לראות
עידו מור |  1
שידורי יום השואה (צילום pexels)
היום (ראשון), מדינת ישראל מרכינה את ראשה ומתייחדת עם זכרם של למעלה מ-6 מיליון יהודים שנרצחו במהלך השואה. גם כיום, 79 שנים לאחר סיום המלחמה, השואה ממשיכה להיות נוכחת בחיינו ויתרה מזו בתרבות וביצירה.
כמו בכל יום זיכרון, ערוצי הטלוויזיה השונים, מתאימים את לוח השידורים שלהם ומשדרים סרטים אשר מתמקדים בתקופה החשוכה הזו. כלל הסרטים על שלל הז'אנרים שלהם , מעניינים, עשויים היטב ומציגים צדדים שונים של המלחמה והשואה. אך, ישנם כמה מהם שיצאו במהלך 79 השנים שחלפו מתום המלחמה, אשר בולטים באיכותם. אלו סרטי השואה שללא ספק שווים צפייה:
רשימת שינדלר (1993) 
הסרט "רשימת שינדלר", בבימויו של הבמאי עטור השבחים סטיבן ספילברג' וכיכובו של ליאם ניסן בתפקיד הראשי, מגולל את סיפורו האמיתי של אוסקר שינדלר, איש עסקים גרמני אשר במהלך המלחמה הציל את חייהם של למעלה מ-1,100 יהודים.
הסרט, מבוסס על הרומן "תיבת שינדלר" שנכתב על ידי הסופר תומס קנילי ומבין כלל הסרטים שבחרנו, הוא זכה לדירוג הגבוה ביותר ב-imdb והוא אף נחשב לאחד הסרטים הגדולים והמצליחים ביותר שנעשו אי פעם על השואה. ליאם ניסן, אשר מגלם את דמותו של שינדלר, מציג הופעה עוצמתית ומלאת ניואנסים בסרט, אשר במקביל גם לוכדת את האינטרס העצמי הראשוני שלו וגם את ההבנה שלו על הזוועות שמבצע המשטר הנאצי. 
דירוג IMDb:  
9/10
הקומדיה הטרגית האיטלקית, "החיים יפים" יצא לבתי הקולנוע בשנת 1997. הסרט, בוים על ידי השחקן רוברטו בניני, שגם משחק בתפקיד הראשי. הסרט מגולל את סיפורה של שואת יהודי איטליה והוא מתמקד בסיפורם של אב יהודי, גידו, ובנו, ג'וסואה, אשר נלקחים למחנה ריכוז בתקופת השואה.
על מנת להגן על בנו הקטן מאיימת המלחמה גוידו, עושה שימוש בהומור בדמיון ויוצר עברו משחק בו הם חייבים לצבור נקודות על ידי שמירה על כללים נוקשים והימנעות מתשומת לב השומרים. בזכות השילוב המוצלח בין קומדיה טרגדיה, הסרט, זכה להצלחה ברחבי העולם ואת שיר הנושא שלו שרה הזמרת אחינועם ניני. 
דירוג IMDb:  
8.6/10
הפסנתרן (2002)
הסרט "הפסנתרן", יצא בשנת 2002, בבימויו של רומן פולנסקי וכמו סרטים נוספים הוא מגולל סיפור אמיתי של אדם ששרד את המלחמה. הסרט מספר את סיפורו של הפסנתרן היהודי פולני ולדיסלב שפילמן, ששרד את השואה בפולין הכבושה. הסרט מבוסס על זכרונותיו של שפילמן עצמו והוא מציג תיאור אישי של זוועות המלחמה. הסרט, נפתח בכיבוש, פולין בידי הנאצים בשנת 1939 והוא מלווה את שפילמן, (בגילומו של אדריאן ברודי) לאורך כל המלחמה. הופעתו החד פעמית של ברודי בתור שפילמן, מתארת באופן מדויק את המאבקים, הפחדים והניצחונות הקטנים של הפרט, במסגרת מסעו לשרוד את המלחמה.
דירוג IMDb:  
8.5/10
הדיקטטור הגדול (1940)
הקלאסיקה הדיקטטור הגדול, בבימוי ובכיכובו של צ'רלי צ'פלין, יצא בשנת 1940 והוא הסרט היחידי ברשימה, אשר יצא במהלך המלחמה. בסרט, צ'פלין, משלב קומדיה וסאטירה פוליטית ורבים רואים בו כסרט הסאטירה הראשון בתולדות הקולנוע. הסרט הינו הסרט המדבר הראשון בקריירה של צ'פלין, אשר מגלם בו שני תפקידים: ספר יהודי שחוזר לביתו בגטו אחרי שבילה שנים בבית חולים עם אמנזיה, ודיקטטור חסר רחמים בן דמותו של אדולף היטלר. בסרט ישנן שלל סצנות אייקוניות, אך המוכרת שבהן הינה נאומו של צ'פלין, בו הוא קורא להפסיק את השנאה והדיכוי ומזכיר לקהל את כוחה של אהבה.
דירוג IMDb:  
8.4/10
ממזרים חסרי כבוד (2009)
סרט האקשן "ממזרים חסרי כבוד", יצא בשנת 2009 והוא סרטו השישי של הבמאי ההוליוודי הישראלי קווינטין טרנטינו. בדומה לשאר סרטיו, גם הנ"ל מאופיין בהרבה סצנות אלימות ודיאלוגים חדים והוא הפך לסרט חובה לכל חובבי הקולנוע ברחבי העולם. הסרט מציע גרסה חלופית לאירועים ההיסטוריים של תקופת השואה כשהממזרים, הם קבוצת חיילים יהודים-אמריקאים שיוצאים למסע נקמה בנאצים. במקביל אליהם צעירה יהודיה בשם שושנה דרייפוס זוממת נקמה משלה בנאצים שרצחו את משפחתה. הסרט זכה להצלחה קופתית ברחבי העולם ואף גרף את פרס האוסקר לשחקן המשנה. 
דירוג IMDb:  
8.4/10 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשימה טרנדית לעצלנים
    דב 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתאימה אולי לדור הטיקטוק. חלקם מסרטים הם עליגים ומתאמים לגיל הנעורים. סרטי "חובה" ? ממש ממש לא.
    סגור