טלוויזיה

רשת 13 מציגים: הסיפור שעדיין לא סופר על ה-7/10

בין אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות, ישדר ערוץ 13 את סרטו של שלומי אלדר על קיבוץ חולית שנשאר מחוץ לתודעת הטבח וההרס מהשבת השחורה, "מי שמע על קיבוץ חולית". הסרט יחשוף את סיפוריהם המצמררים של חברי הקיבוץ בשביעי באוקטובר
שירה יום טוב | 
מי שמע על חולית (צילום מי שמע על חולית)
לצד פרויקט ההנצחה המיוחד שהשיקה רשת דיגיטל, "זיכרון ברזל", רשת 13 תעניק במה מיוחדת בערב יום הזיכרון לסיפור שעדיין לא סופר על השבת השחורה - סיפורה של קהילת חולית, הקיבוץ הקטן בחבל אשכול שספג אבידות קשות בשבת השחורה.
שידור הסרט שיצר שלומי אלדר, ייערך בערוץ אחרי טקס יום הזיכרון הממלכתי שישודר מרחבת הכותל כבכול שנה, ויתחיל ברשת 13 בשעה 22:45.
הסרט עוסק בקיבוץ חולית שבחבל אשכול, קיבוץ קטן שבו חיו פחות מ-200 חברים. ב-7 באוקטובר הקיבוץ נכבש על ידי מחבלי חמאס, 15 מחבריו נרצחו בדם קר, עשרות נפצעו ובתים רבים נשרפו ונבזזו. לצבא לקח יותר משמונה שעות עד שהגיעו יחידות ראשונות להציל את חברי הקיבוץ שמחבלי הנוח'בה עמדו לטבוח את כולם. 
השם "חולית" לא נטמע במניין אנדרטאות טבח ה-7 באוקטובר, כפר עזה, ניר עוז, בארי, ונחל עוז. חברי טוענים הקיבוץ, הלומי הקרב ופוסט טראומה אומרים שרוב הציבור הישראלי אינו יודע כלל שבקיבוץ התרחש טבח נורא, ואינם יודעים שחברי הקיבוץ לחמו במחבלים ורשמו סיפורי גבורה והצלה .
 
הסרט "מי שמע על חולית ?", יספר את סיפורם. סיפורה של עדי בת ה-7 , שהוריה נרצחו מול עיניה , אמא ליז אלחרר הספיקה להחביאה בארון עם מכשיר טלפון בידה, והשכן, גדעון כובאני הצליח לחלצה תחת אש מחבלים להכניסה לממ"ד ביתו, לפני שהבית עלה בלהבות.
 
דורון אלחרר אחיה של עדי ששרד, הסתתר עם חברתו דר גיטר בממ"ד משפחת חברתו וכשיצא מתוך התופת הוא הציע לחברתו נישואין. "ביום ההוא שאלתי , איפה אלוהים, איפה צה"ל ואיפה הורי" . ולאחותו שניצלה אמר, אני מבטיח לך שאשמור עליך כול חיי. 
סיפורה של מרים מלכה שמחבלים הציתו את ביתה, היא אבדה הכרתה, ושכנתה מרים אזולאי, חרפה נפשה יצאה מביתה ברגע האחרון והצילה אותה. שיר ואלה מתיאס שהוריהן נרצחו, ובנותיו של הרבש"ץ אבי קורין המבכות על אביהן שיצא בגבורה להילחם מול רבים. 
עדי ויטל קפלון הצליחה לחסל מחבל שחדר לביתה, אך היא נרצחה וגופתה מולכדה. חברתה השחקנית נגבה מאור העלתה בימים אלה בפסטיבל "תיאורונטו"  מחזה קצר, על חברתה שזוהתה בזכות טבעת היהלום שענדה. אלו הם רק חלק מסיפורי "חולית" ביום ה-7 באוקטובר ולמרות הטרגדיה והגבורה , קבוץ חולית נותר בצל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה