בארץ

לקראת יום הזיכרון: אחרי 76 שנה - מדבקת 'יזכור' תשתנה לחלוטין?

השנה יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יתקיים במקביל ללחימה הארוכה כנגד חמאס. תלמידי תיכון עתיד באר-שבע עיצבו גרסה שתואמת למצב הנוכחי, למדבקת 'יזכור', לאחר שזו לא שונתה מאז שנוצרה לראשונה לפני 76 שנה
מערכת ice | 
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשבוע הבא יצוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, כאשר השנה הוא יתקיים במקביל ללחימה הארוכה כנגד חמאס, אשר מתנהלת כבר מאז ה-7.10. במטרה לקשור בין עתיד והווה בטקסי יום הזיכרון, יחולקו השנה מדבקות בעיצוב חדש שיצרו תלמידי תיכון עתיד באר-שבע המשלבת את סמל ההזדהות עם החטופות והחטופים המוחזקים בימים אלה ברצועת עזה.
פרח דם המכבים, שהפך לסמל הבולט של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, עוצב לראשונה בידי מרים טרופ ביום הזיכרון תש"י (1950) לפוסטר, מאז הפך לבול דואר, סיכת "סמל הנכה" ושימש בטקסים ממלכתיים כאות הזדהות וזיכרון. על עבר מפואר זה הוסיפו תלמידי תיכון עתיד באר-שבע השנה את סמל ההזדהות עם החטופים, מצב שבו טרם היינו כחברה ישראלית, בו נוסף לזיכרון הנופלים והנפגעים- זיכרון החטופים והתמיכה בבני משפחותיהם.  
 
מדבקות אלו יודפסו ויוחלקו בטקסים אשר יתקיימו בימי ראשון ושני הקרובים, ובהם הטקס הממלכתי בבאר שבע. תלמידי התיכון, שעיצבו את המדבקה החדשה ישתתפו גם הם בטקס, לאחר שנבחרו בידי עיריית באר-שבע להניח 500 זרי פרחים על קברי החללים בחלקה הצבאית בעיר.
מאיר אבן שימול, מנהל תיכון עתיד באר-שבע: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום קדוש בלוח השנה הישראלי. בעקבות אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה המתמשכת החלטנו, יחד עם התלמידים במסגרת החינוך היוצר, לעצב מדבקות רלוונטיות למצב הנוכחי עם גרפיקה מיוחדת המשלבת גם יונת שלום, גם את סמל צה"ל וגם את הלוגו הצהוב של מטה משפחות החטופים, שעדיין ממתינים ליקיריהם הנמצאים בעזה. אני רוצה להודות לתלמידים המוכשרים והיצירתיים ולעיריית באר-שבע שבחרה בנו להניח את הזרים למאות החללים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה