טלוויזיה

אמנון לוי: "אני משתמש בביט וזה הלחיץ אותי"

על פי מפקדת מרכז סייבר ארצי בלהב 443, לא נפרצו חשבונות בנק או אפליקציה, אלא ההונאה בביט נגרמה עקב שימוש בפרטי אשראי שנגנבו, ורמזה: נגיע לנוכלים ויהיה בסדר
מערכת ice | 
אמנון לוי (צילום נעה גרייבסקי)
עוקץ הענק בביט. לאחר שעות מאז הדיווחים על ההונאה הגדולה באפליקציית התשלומים ביט בה נגנבו פרטי אשראי והועבר אלפי שקלים, המימדים הולכים ומתבהרים כאשר לקוחות רבים התלוננו על גניבת כספים ועל עומסים בשירות הלקוחות וחוסר מענה.
באייטם שעלה בתכנית של אמנון לוי, תחת הכותרת: "ההונאה באפליקציית ביט - עשרות נפלו קורבן לעוקץ באלפי שקלים - ממה באמת צריך להיזהר?", לאחר פרטי ההונאה, אמר מגיש התוכנית אמנון לוי שזה מלחיץ כי לאחר ששמע על הדברים הוא עצמו משתמש בביט והדברים מלחיצים אותו.
מפקדת מרכז סייבר ארצי בלהב 443, רפ"ק שמרית רייס, הבהירה כי יש לייצר רגיעה וכי אין מדובר בפריצה לחשבון הבנק או לאפליקציה אלא בשימוש כרטיסי אשראי גנובים שדלפו לרשת או במסגרת פישינג, וכי למעשה אלו פרטי אשראי שנגנבו ואותם גנבים עשו זאת בשעות הלילה ולקראת סוף השבוע כדי לוודא שהעסקאות יבוצעו. החלה בדיקה שהעלתה ממצאים לפיה לא מדובר בפריצת סייבר או הונאת ענק והנושא יטופל.
לדברי מפקדת מרכז הסייבר הארצי, יש לוודא כי מזינים את פרטי האשראי רק באתרים בטוחים ולא דרך לינקים ולבחון לפי כללי הבטיחות. אירועי הפישינג: אם אומרים לך שקיבלת חבילה ולא הזמנת או שנגמרת לך הסיסמא במנויים שאין לך כמו נטפליקס, אין להזין פרטי אשראי.
לוי פנה למפקדת מה קורה עם החקירה ושאל מה הסיכוי שיגיעו לנוכלים, ולדבריה מדובר בשימוש בכרטיסי אשראי גנובים, ובמקרה הפרטי הנ"ל של ביט קיימת חקירה והיא לא יכולה להרחיב עליה, אך רמזה כי יהיה בסדר וחייכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה