טלוויזיה

שי גבסו הפציץ: האם הרייטינג התעלה על העונה הקודמת?

החשיפה האחרונה של הזמר במסכה לעונה השניה התרחשה אתמול עם שידור פרק הגמר. בקשת 12 מתהדרים בנתון מדהים לפרק הגמר, אך האם העונה הצליחה להתעלות על העונה הקודמת?
שירה יום טוב | 
שי גבסו (צילום פייסבוק/ שי גבסו)
הזמר במסכה סיימה אתמול את שידורי העונה השניה באירוע גמר חגיגי שגרף נתוני צפייה מדהימים. השלישיה המפתיעה שנחשפה אתמול כולה מעולם הבידור הישראלי - במקום השלישי נחשפה רותם שפי, מי שמגלמת את דמות הבמה "שפיטה", במקום השני השחקן עוז זהבי, ובמקום הראשון - שי גבסו שהצליח להשאיר את פאנל השופטים בהלם.
מבחינת נתוני רייטינג, הזמר רשמה את השיעור הגבוה למשדר בפרספקטיבה של כמה חודשים אחורה. הבוקר פרסמה ועדת המדרוג את הדו"ח של אתמול וחשפה שיעור רייטינג של 27.3% לפרק הגמר. מספר משקי הבית שהטלוויזיה שלהם היתה פתוחה על המשדר התקרה לחצי מיליון, ומספר הצופים לפי חישוב הועדה עמד על 722 אלף איש שצפו בתוכנית.
 
בעיקרון, מדובר באמת בהישג מדהים לאור העובדה שהשנה האחרונה מצביעה בנתוני הרייטינג על ירידה משמעותית בכלל הרצועות. אפשר לדבר על סדר גודל של 30% מנתח הרייטינג של הפריים טיים שמתחלק מדי ערב בין קשת 12 לרשת 13, לרוב בהובלה של קשת 12. הנתון שקשת 12 רשמה אתמול מבטא כמות צופים של ערב אחד משני הערוצים, במקרים מסוימים כמובן.
יחד עם זאת, העונה עדיין משקפת את הירידה ברייטינג ורושמת ממוצע של 20.6%. זה עדיין נתון מדהים, אבל נזכיר כי בשנה שעברה הזמר במסכה סגרה עונה עם ממוצע של 25.3% ברייטינג. פרק מהעונה הקודמת שזכה ל-27.7% אפילו לא נכלל בשלישיית הפרקים הנצפים של הזמר שהשיגה שני פרקים עם 29% ופרק של 28%.
בקשת 12 זוקפים את ההצלחה האדירה של  הזמר 1 לטובת סגר החגים שחל בתקופת השידורים, זה כנראה תירוץ מתקבל אף על פי שתמיד רואים שינויים בין עונה לעונה, הפעם זה באמת היה שינוי משמעותי. 
מבחינת פרקי הגמר, הגמר ששודר אתמול היה מוצלח בפער מול הגמר של העונה הקודמת, כשבשנה שעברה סיכם פרק הגמר 24.1% ברייטינג, נתון שאפילו לא נכנס לחמישייה המובילה של משדרי העונה, ואילו אתמול השיג הגמר 27.3% כאמור.  רשת 13 עשתה הפעם עבודה קלה לזמר במסכה, או אולי הצילה את תוכנית הדגל שלה מנתונים כואבים ופינתה את מקומה של הישרדות למשדר מיוחד בשם "משפחה שורדת", שהשיד 7.8% שלדבריהם, לא ייכלל בממוצע העונה.
בגמר של העונה הקודמת רשת 13 דווקא צלחה יפה את האתגר והשיגה מולו 20.3% למשדר של האח הגדול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה