טלוויזיה

קרן מרציאנו הפסידה מול האסטרטגיה של שטראוס והשבלוניות התקשורתית

הראיון של קרן מרציאנו ב׳תוכנית חיסכון׳ עם מנכ״ל שטראוס גיורא בר דעה על רקע משבר הסלמונלה התנהל בחוצפה חיובית, אומץ וחדות מצד מרציאנו, אך מה עם לצאת מהקופסא בנסיון להפיל את חומות האסטרטגיה הקרה של שטראוס? | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  3
קרן מרציאנו (צילום ויקיפדיה- אייל בן יעיש)
קרן מרציאנו לא חסכה שאלות מנשיא שטראוס גיורא בר דעה. הוא עלה לראיון אמש (חמישי) ב"תוכנית חיסכון" ולכאורה השתדל דווקא לא ללכת סחור-סחור. בר דעה הודה בכשל והביע הבנה לכעס הציבורי. הוא הגיע מוכן, אפשר להתרשם שאסטרטגיות לשעת משבר שייטו בהמוניהן בימים האחרונים בסביבתו של בר דעה, אלא מה.
אבל מרציאנו לא חוסכת. "אתה לא חושב שאולי זה מלמד על בעיה בתרבות הארגונית הכוללת שלכם?", כך היא בעצם סימנה לנשיא שטראוס מעגל הרבה יותר גדול מאשר הנושא הנקודתי. זה לא רק הסלמונלה, כך בעצם העלתה מרציאנו תהייה נוקבת בשאלתה, זו אולי בכלל תרבות קלוקלת שלמה שנחשפה, במקרה הפעם, עם הסלמונלה. מבחינה עיתונאית, זה היה כמעט מושלם.
 
למה כמעט? ובכן, רק כמעט. כי גם מרציאנו בעלת החוצפה החיובית הכל כך מרשימה, עדיין מתנהלת בחלק מהמקרים בתוך הקופסא. היא אחת המראיינות האמיצות והחדות והענייניות ביותר שיש לקופסא להציע, אך מה עם לצאת מחוץ לקופסא?
הנה מה שהיה חסר: יצירתיות, שאלה ששום אסטרטגיה לא התכוננה לה. למשל – מר בר דעה, ילדים הקיאו, שלשלו, אמהות לא הבינו מאיפה זה בא להן, האם תסכים עכשיו להציע לכולם איזשהו פיצוי על עוגמה חוץ מהתנצלות על התקלה?  
וכן, "התקלה", זו מילה של מוח אסטרטגי שהתכונן לראיון. "התקלה" היא הודאה בלי אחריות. היא רק כאילו אחריות. והשאלה היא כזו - בסדר, הרי אנחנו יודעים שיונים התעסקו לנו בשוקולד שקנינו מכם, אנחנו מכירים את "התקלה" מר בר דעה, אין צריך שתסביר זאת, השאלה אם אתה מכיר את הנזק לציבור, לא רק את הנזק לשטראוס?
ויש עוד שאלה, מר בר דעה, האם אתה מבין שהופקרה כאן בריאות של אנשים, ועכשיו אנחנו כבר לא בשדה מסחרי שבו תשיבו כמה שקלים על שוקולד פרה שיוחזר לכם, פה יש עניין של פגיעה בבריאות הציבור, האם אתה מבין זאת, מר בר דעה?
מרציאנו היתה מושלמת בשיח המסחרי. אבל היא לא קפצה הלאה בניסיון להביך טוטאלית את בר דעה מול מציאות של ילדים שפשוט הגישו להם סלמונלה. זה כבר לא מסחרי, זה בריאותי. אבל התוכנית היא "תוכנית חיסכון". בריאותי זה כבר בקופסא אחרת כנראה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טוב שנחלו מפלה
    טוב שנחלו 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק חבל שהמפלה לא גדולה יותר. שראוי כמי שאחראים בין היתר על יוקר המחיה והשתלטות על המדף
    סגור
  • 2.
    צודק כל מילה
    עמוס 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם האחריות שלהם?
    סגור
  • 1.
    תקשורת ממוסדת
    אבישי 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בול פגיעה
    סגור