טלוויזיה

כך תוכלו לצפות בעונה החדשה של טהרן

בעקבות הפיגוע הנוראי אמש באלעד, החליטו בכאן 11 לדחות את השידור, ובכל זאת לאפשר היום לצפות בפרק הפתיחה של הסדרה
מערכת ice |  2
הסדרה טהרן, "כאן" (צילום באדיבות "כאן")
פרק הפתיחה של העונה החדשה של הסדרה המצליחה "טהרן" היה אמור לעלות אתמול (חמישי) בערב, מוצאי יום העצמאות. אך למחבלים היו תכניות אחרות והם יצאו בגרזנים לרצוח יהודים בעיר אלעד. בעקבות הפיגוע המזעזע, החליטו רשתות הטלוויזיה לדחות את שידורי התוכניות בפריים-טיים. בקשת 12 דחו את פרק סיום העונה של "ארץ נהדרת", ברשת 13 דחו את הפרק של "אהבה חדשה", ובכאן 11 לא שידרו את פרק הפתיחה של "טהרן".
לאחר דיונים קדחתניים בהפקה ובערוץ, החליטו לדחות את שידור הפתיחה למוצאי שבת הקרובה, ושני פרקי הפתיחה ישודרו ברצף. בנוסף, החליטו בכאן 11 לאפשר לצפות כבר מהיום (שישי) בשני הפרקים של העונה החדשה באתר כאן 11 ובאפליקציה.
 
כזכור, בזמן שהעונה השנייה של סדרת הריגול הישראלית עומדת לצאת לשידור, בג"צ יצא בהודעה משמחת, בתום עשרה חודשים של אי וודאות לגבי תחילת השידורים, בשל עתירה שהוגשה נגד ההפקה. לפני כמעט שנה, איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אק"ט) ואיגוד השחקנים והשחקניות (שח"ם) הגישו עתירה לבג"צ כנגד תאגיד השידור הישראלי ובו דרישה למתן צו ביניים להשהות את צילומי העונה השנייה של הסדרה טהרן עד אשר יובהר כי ההפקה עומדת בתנאים להכירה כ"הפקה מקומית קנויה" לפי חוק תאגיד השידור.
בשבוע שעבר, הוכרע בין כותלי בג"צ כי עתירת הארגונים אק"ט ושח"ם נגד התאגיד תידחה, ויחד איתה הקפאת הפקת "טהרן". עוד נקבע בבג"צ כיהכרה בה כהפקה מקומית קנויה ביחס לטיוטת הכללים החדשה שפרסמה מועצת התאגיד לשימוע ציבורי. לפיכך, יחלו שידורי העונה השנייה כמתוכנן, בתחילת החודש הבא.
 
הוצאת צו הביניים היא קריטית למניעת הישנות הפרת חוק התאגיד, כפי שנעשה בעונה הראשונה של הסדרה טהרן, בכך אף מודה התאגיד, כאשר הגדיר הפקה זרה אשר מצולמת ברובה בחו"ל כהפקה מקומית.
בשח"ם ואק"ט דרשו מתאגיד השידור להסביר מדוע כללו את הפקת העונה הראשונה של הסדרה כחלק מהוצאות התאגיד בשנת 2018 למימון הפקות מקומיות קנויות, למרות שההפקה לא עמדה בתנאים לחוק התאגיד. עוד דורשים הארגונים מהתאגיד להסביר מדוע אינם מוסיפים להוצאות התאגיד למימון הפקות מקומיות קנויות בתקציב לשנת 2021 8 מיליון שקלים, הוצאות התאגיד בגין הפקת העונה הראשונה של טהרן שנרשמו בתקציב 2018 כהוצאה למימון הפקות מקומיות קנויות למרות שההפקה לא עמדה בתנאים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לשים רגל להצלחה?
    ח״ן 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה כשיש סידרה מוצלחת עם שם עולמי - צריך להתקטנן ולשים רגל חמוצה ולקלקל לעושים במלאכה? אי אפשר רק לפרגן וזהו?!
    סגור
  • זה לא ענין של פרגון
    יוסל 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא של פרנסה.
    סגור