טלוויזיה

סקר חדש: איזון בין שמאל לימין בתקשורת חשוב לישראלים?

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פרסמה נתונים מעניינים אודות דפוסי הצריכה של חדשות בישראל. מחצית מצעירים צורכים חדשות שוטפות באינטרנט וברשתות החברתיות למרות לטלוויזיה עדין מעמד לצריכת תוכן מעמיק. מדד האובייקטיביות ממוקם רק במקום השלישי בשאלת הפרמטר המקצועי החשוב ביותר לציבור
מערכת ice | 
חיקוי עמית סגל ארץ נהדרת (צילום צילום מסך קשת 12)

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פרסמה היום (רביעי) את תוצאות סקר דפוסי צריכת החדשות שערכה. לדבריה, בשנים האחרונות חל גידול במקורות המידע החדשותי באמצעות הפלטפורמות השונות בניו מדיה, והסקר הייחודי מציג את ההשפעות של שינויים אלו על הרגלי צריכת החדשות בישראל. 


תוצאות הסקר מלמדות כי בדומה לתהליך שמתרחש במדינות רבות, גם בישראל הצעירים ממשיכים להתרחק מכלי התקשורת המרכזיים ומעדיפים לצרוך את החדשות השוטפות ממקורות המידע ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט. רק מעל גיל 45 אחוזי צריכת החדשות מהטלוויזיה גוברים על פני שאר הפלטפורמות. כאשר, על פי הסקר, למעלה מ־50% מצרכני החדשות בגילאי 34-18 צורכים את החדשות השוטפות מהרשתות החברתיות ומאתרי האינטרנט. 


המהדורות המרכזיות 

החל מהשעה 19:00 מכשיר הטלוויזיה הוא האמצעי הדומיננטי לצריכת חדשות בישראל – 73% מקרב צרכני החדשות, זאת בעוד שבשאר היום מכשיר הסלולר הוא הדומיננטי לצריכת חדשות.


כ־90% מצרכני החדשות בטלוויזיה צופים במהדורות המרכזיות בשידור החי בשעה 20:00, כל השאר צופים בו מאוחר יותר, או כלל אינם צופים בו. 


מרבית מצופי החדשות בטלוויזיה מסכימים כי יש מקום במהדורות גם לסיקור של חדשות רכות, כמו על הופעות ואירועי תרבות שונים, רק 7% מהנשאלים סברו שאין לכך מקום במהדורות.


תוכניות חדשות ואקטואליה בטלוויזיה בהשוואה לחדשות בניו מדיה 

למעלה ממחצית מצרכני החדשות צופים בטלוויזיה כדי לקבל הרחבות, פרשנויות ותחקירי עומק, 47% מצרכני החדשות ענו כי את החדשות והעדכונים האחרונים הם צורכים באתרי האינטרנט.


30% מצרכני החדשות גולשים באתרי האינטרנט לשם צריכת הרחבות ופרשנויות. הרשתות החברתיות, תחנות הרדיו והעיתונות המודפסת, נמצאות בתחתית סדרי העדיפויות של צרכני החדשות בקטגוריית ההרחבות והפרשנויות – אחוזי הצריכה מהן לצרכים אלו עומדים לכל היותר על 21%.


למרות השימוש המוגבר בטלוויזיה כפלטפורמה לצריכת תוכן מעמיק, הטלוויזיה עדיין זוכה לאחוזים גבוהים גם בצריכה לשם קבלת עדכונים וחדשות שוטפות: 43% מכלל צרכני החדשות, צופים בטלוויזיה לקבלת עדכונים על החדשות האחרונות. 



 


דיוק ואמינות- הפרמטר החשוב ביותר בצריכת חדשות


74% מצרכני החדשות סבור שהדיוק והאמינות הוא הפרמטר המקצועי החשוב ביותר בחדשות, 56% מצרכני החדשות סבור כי הפרמטר השני בחשיבותו הוא רמת העניין בתוכן החדשותי.  מדד האובייקטיביות ממוקם רק במקום השלישי עם 52%. 


 

צריכת חדשות באפליקציה ורשתות חברתיות 


77% מהמתעדכנים בחדשות באפליקציות עושים זאת בתדירות של פעמיים ביום ומעלה.  70% מהמתעדכנים בחדשות ברשתות החברתיות עושים זאת בתדירות של פעמיים ביום ומעלה.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה