טלוויזיה

גיא לרר יוצא למתקפה: "זה בולשיט, אתם נורמליים?"

גיא לרר ערך ראיון מקיף במיוחד בו דיבר על הדימוי השנוי במחלוקת של הערוץ בו הוא עובד, על הבוז כלפי השיח הרדוד של "כן ביבי-לא ביבי", על מחאת יוקר המחייה ועל החיים האישיים
מערכת ice |  22
גיא לרר (צילום מסך רשת 13)
גיא לרר, מגיש התכנית הצינור ברשת 13,  שמוביל בתוכניתו מחאה נגד יוקר המחיה, ערך היום (שישי) ראיון מקיף במיוחד בוואלה! בו דיבר על מגוון נושאים מסקרנים במיוחד. על הדימוי השנוי במחלוקת של הערוץ בו הוא עובד, על הבוז כלפי השיח הרדוד של "כן ביבי-לא ביבי", על מחאת יוקר המחייה ועל החיים האישיים.
עיתונות דורשת מחויבות, גם כשקשה, אפשר לדחוף המון תכנים לקידום רשת 13. הנה דוגמה אקראית מתוכנית ששודרה השבוע: אייטם לקידום האח הגדול, אייטם לקידום שף מתחלף, אייטם לקידום שנות ה-90:
"אף אחד לא מכריח אותי לעשות אייטמים על זה, המחשבה היא שירותיות לקהל שצפה בתוכנית שלפני. אם אני עושה תוכנית שהיא גם קלילה ואני יכול לתת וריאציה נחמדה על תוכניות בערוץ, אז למה לא? ולפעמים זה גם מעניין אותי. אני מודה ומתוודה שאני מדי פעם צופה באח הגדול. היו ברשת תוכניות בפריים טיים שלא עניינו אותי. אבל האייטמים האלו הם לא חצי מהתוכנית ואפילו לא מתקרבים לזה".
 
אז באופן מקרי יצא ששלוש התוכניות המצליחות של רשת הופיעו אצלך בתוכנית אחת?
"כן, זה כנראה היה ליינאפ קיצוני ואם כן זו שגיאה אישית שלי. אבל זה התמהיל וזה חלק מהעניין ואני מעדיף את זה מאשר אייטמים בידוריים שאני רואה ברשתות ומרגיש שהם לא אני".
אתה רומז למתחרה הישיר שלך ממול גיא פינס.
"לא... אני חושב שיש לנו רצון לבדל ולייחד. גם כשאנחנו עושים אייטמים בידוריים שאפילו גובלים לפעמים ברכילות אנחנו משתדלים שזה יהיה מהעולמות של רשתות חברתיות היותר אקסטרים ולא המיינסטרים של הבידור. בכלל, אני אוהב שוליים, והכל שאלה של בידול - בתחקיר, באקטואליה. האם זה תמיד מצליח? התשובה היא לא".
על תחקיר שי אביטל: לא הכחשת שהעובדה שמדובר בדוגמניות ובחומרים שיש בהם מן הצהוב משרתת אותך.
"זה לא היה תחקיר שנעשה בשביל הרייטינג. אבל זה מצחיק, כי בסוף, על סדרת התחקירים על הביטוחים הסיעודיים שהשקעתי בה את הנשמה שלי, לא תדבר. גם לא על פרויקט המענקים בקורונה עם חלוקה של 20 מיליון שקל. נכנסנו לקרביים של מדינת האין רווחה. זה היה עיסוק מאד קשה, כמעט מצלק נפשית. אני לא חושב שתשמע איש טלוויזיה שיגיד לך שכתבות כאלו על עוני ועל קושי הולכות יחד עם רייטינג. אבל אני לא אצטדק בשום צורה. רייטינג הוא תמיד שיקול משמעותי אצל כולם וישקר לך בבוטות מי שיגיד לך שלא".
 
אתה מנסה לארגן מאבקים על יוקר המחייה - אבל אתה משדר בערוץ מסחרי שמירב המפרסמים שלו הם כתובת מרכזית ליוקר מחיה - אסם, שטראוס, יוניליוור וכו. אתה לא רואה את הסתירה?
"זו דרך אחת לנסח את זה. אני מאמין שהחברות מתפרנסות מהטלוויזיה לא פחות משהיא מתפרנסת מהן, מהעניין שהיא מייצרת. זה מטריף אותי ההתייחסות הזאת בכלל. ה'לא לפגוע במפרסמים'. זה אינטרס הדדי. הם לא עושים טובה".
בוא נדבר על הפיל הגדול שבאולפן. אומרים שרשת 13 הפכה לערוץ ביביסטי.
"אני חושב שזה בולשיט. היו לי חברים מאד טובים במחאת בלפור שיום אחד באו להפגין מול הערוץ בין היתר בגלל הטענות לקשר בין נתניהו לבלווטניק (בעל השליטה ברשת 13 ד.ו.). ירדתי אליהם ואמרתי להם תגידו אתם נורמליים? אתם הוזים? מה שאתה מתאר זה ניסיון לגוון, לייצר עניין".
אז איך אתה מסביר את זה שהציבור לא קונה את זה. הוא לא בא אליכם בהמוניו. בסוף הוא מעדיף את ארץ נהדרת השמאלנית.
"הציבור מעדיף את ארץ נהדרת כי היא תוכנית מצוינת וסאטירה חדה ונוקבת. אגב, גם ימניים שמבקרים אותה רואים אותה. לדעתי נותנים יותר מדי משקל לפוליטיקה ופחות מדי לתוכן ולעריכה. אני רואה אנשים שכותבים בטוויטר שהערוץ ביביסטי או ההפך, אבל אם יש בעיות ברייטינג, זה לא קשור לביביזם או לדעות. אני לא מאמין בזה. אני חושב שאולי יש בעיה בבידול, בעריכה, בתמהיל, באפיון. בכלל, אני אוהב ביקורות, אבל לעולם לא אבין אנשים שכותבים לי 'איך אתה נותן במה' למישהו".
אתה מצליח להגיד את כל זה ואיכשהו עדיין לא להסגיר את דעותיך הפוליטיות. קצת אולד סקול.
"אני לא מוצא את עצמי בתוך השבטיות הפוליטית הישראלית. אני בז לה. העמדות שלי לא מוצאות את הביטוי בפוליטיקה המקומית שהיא בעלת שיח רכלני. אני לא אגיד למה הצבעתי, רק יכול להגיד לך שאלו החלטות נועזות, על חלקן הצטערתי וחלק מהמפלגות לא קיימות יותר.
"בעיני המלחמה האמיתית היא המלחמה המעמדית. אם יש חברה שוויצרית שהולכת לגנוב לך מהכיס, זו מלחמה חשובה. אין לזה ביטוי בפוליטיקה הישראלית. זה הזוי. נתניהו יוצא היום ועושה קמפיין על יוקר המחיה. אתה, כשהמדינה בתקופתך הפכה לבין היקרות ב-OECD, אתה יכול לדבר על יוקר המחיה? למה שאשתתף במשחק הזה. אין פה שיח פוליטי על דברים שחשובים לאזרח. אני בז לכל השיח הפוליטי של כל השמאל וימין ולכל הכלום שזה מייצג".
 
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    גיא אל תתמם. חלק מערוץ 13 ביביסטי.חסון .שרון גל.צבי יחז
    יעקב 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה בסדר להיות אידיאולוגי.אבל בהסוואה כאילו אין שמאל אין ימין זה שקר.חלק מערוץ 13 מזכיר את ערוץ 14 אז שהחלק הזה יעבור ל14 זה בסדר
    סגור
  • 20.
    גיא פשוט יצאת אפס
    אני 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בכאילו מהאום, לא אומר למי בחרת ואז מלכלך על נתניהו.. חביבי, שקוף, רואים לך
    סגור
  • 19.
    לרר צודק
    רותם 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק גיא נמאס מכל השמאל בארץ שלא מדברים על אנשים שניפגעו כלכלית וירדו מתחת לקו העוני ערוצי התשקורת לא ידברו על לפיד וליברמן הם חוששים מהם והציבור נחנק מצידם שימותו רק לא לדבר על לפיד ליברמן שכולם יודעים שהם מושחתים
    סגור
  • 18.
    אם היערוץ ביביסטי היה אמור להיות רייטיניג הכי גבוה
    ישראל 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע מה יש לשמאל הרי רוב העם ימנים וגם גו ביבי נע באיזור 58 מנדטים כלומר אם הערוץ היה ביביסט היה לו את הרייטינג הגהוה ביותר
    סגור
  • 17.
    גיא לרר
    חיים 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמאלנים בכיינים מנוולים דברו על ערוץ 12 אים דנה וייס החולרעה אברמוביץ שחבל שלא נשרף לגמרי מצליח רינה ועוד
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    יוקר המחיה
    טיפשים 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סך הכל, ישנם כ700,000?עובדים במגזר הציבורי בישראל - גם אנשי חינוך בריאות ביטחון אנרגיה תחבורה , אבל גם עובדים בשלל תפקידים אחרים : ?? חלוקת הג'ובים למקורבים אבטלה סמויה אלפי מאכערים תקציבים מנופחים בזבוז של מיליארדים בשנה , כל שנה ?? ?? מערכות המגזר הציבורי רקובות ותקועות בשנות ה70 , אין נגישות אין יעילות והשיחתות חוגגת, חוסר פיקוח , כשלונות חוזרים ונשנים שימת הזין ועוד ... ?? "צריך להבין שלמדינה אין משילות על העובדים שלה, וזה לא נערי האוצר או היועצים המשפטיים שמעכבים תהליכים, אלא ה ת ר ב ו ת הארגונית במגזר הציבורי שמאפשרת לרבים מהעובדים להתנגד לכל מהלך שלא נראה להם, ולהתנות את יישומו ב'שוחד חוקי' של תוספות שכר ותנאים אחרים" . "זה פוגע בסוף גם בעובדים הטובים וגם בשירות עצמו". ?? מדובר במשכורות בהיקף של כ- 1??9??0?? מיליארד שקל בשנה, כל שנה ?? שממומנות מכספי המסים של כולנו. ?? תקציב מדינת ישראל הוא 5??4??2?? מיליארד ?? צא ולמד. יוקר המחיה ?? טיפשים
    סגור
  • 15.
    למה כש12 הוא ערוץ שמאל תומך השמאל שונא הימין זה בסדר? (ל"ת)
    צביעות 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    השמאל והחול
    מיצי 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 11 שמאל. ערוצים 13 ו 12 שמאל רדיקלי. וערוץ 14 כל קשת הימין בישראל.
    סגור
  • 13.
    נמאס לראות אותו על המסך
    יהודה 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ילההההה רד לנו מהוורידים מאוס
    סגור
  • 12.
    איך זה ערוץ ביביסטי, כשדרוקר,ברוכי ודליפמן שם.?שלא נדבר (ל"ת)
    על אמנון לוי האדיוט! 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    ביבי לא ביבי. עברנו לערוץ 14. (ל"ת)
    תהיו בריאים ביי. 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    עובד באחד משני ערוצי הטלביזיה. גזענים בעולם.
    אזרח 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הערוץ ירד לשפל. מדרגה בשביל שקל. נראה אותך נלחם נגד הגזענות במקום עבודתך. מהבוקר רואים את הגזען צביקה הדר שצעק כמו מטורף בפרומו לתוכניתת. "אני אשכנזי" כשהוא בכלל לא אשכנזי אלא רומני. ומהתכניות הראשונות שלו ניסה ל כניס גזענות להעלות את הרייטינג. מאז הוא מוחרם אצלי, ועד תכניות הערב עם פרומו לתכנית הקודחים שבאירופה של שנות ה 30 לא היו משדרים אותה. ערוץ גזען בכל רמח אבריו. בושה שהמדינה לא סוגרת אותו
    סגור
  • 9.
    איילה חסון
    ליאור 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תכיפות את איילה חסון הבלתי נסבלת,ואולי הרייטינג יעלה
    סגור
  • 8.
    גיא לרר
    רחל 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סובלת אותך לא את התוכניתובוודאי את הערץ התת רמה שלכם אז אל תתלונן
    סגור
  • 7.
    חבל שמשלב בידור ותחקירים. הגישה הזו לא מוסיפה לו
    עכד 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    שיעשה כלבוטק או גיא פינס. לא הולכים יחד
    סגור
  • 6.
    מר לרר, מה לעשות שלא אוהבים מושחתים ועבריינים
    אדם 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    6 7
    רוב הציבור לא אוהב מנהיגים מושחתים ונהנתנים, ולא חשוב מה השם שלהם. נכון שכיום זה נתניהו, אבל זה נכון לגבי כל אחד.
    סגור
  • רגע עם עבריינים
    אורית 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה אופיינית לקל דעת עם מאפיינים מושחתים
    סגור
  • 5.
    פעם היה מעניין היום סתם משעמם.
    פעם היה מעניין.. 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    פעם היה מראה דברים מצחיקים קלילים בלי פוליטיקה או אג׳נדה.. היום נהיה משעמם כמו תוכנית אקטואליה.. כל אחד מגיע עם סיפור משעמם ומספר על הבעיות שלו בחיים.
    סגור
  • 4.
    ביבי או לא ביבי
    צופה רנדומלית 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הבעיה האמיתית של רשת 13 היא שאין לה ד.נ.א משלה, אין לה שפה עיצובית ואין לה אופי אחיד. הכל תמיד נראה כמו חיקוי (ולרוב זה באמת חיקוי). אין שם מקוריות, תעוזה , תמיד הולכים על תבניות בטוחות ולרוב באיחור , לאחר ששאר המתחרות כבר סחטו את הז'אנר... תמיד מעט מידי ומאוחר מידי. אף פעם לא מרגיש אמיתי.
    סגור
  • 3.
    הנוזלים עלו לבחור לראש, (ל"ת)
    דנדי 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 2.
    פעם הצינור היתה תוכנית נחמדה, היתה מביאה
    חי 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    קטעים טובים מהאינטרנט שאף אחד לא ראה. היום הכל מלא בטיקטוקים ואינסטגרמים של סלבס וקידום התוכניות של רשת וזהו. הפסקתי לראות.
    סגור
  • 1.
    כבר כאן 11 יותר נורמלי (ל"ת)
    שידורים של שקל 90 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור