טלוויזיה

רשת 13 מותקפת: "כתם מוסרי", "יריקה בפרצוף הנפגעות"

משה קצב ישבור שתיקה ארוכה בשבוע הבא בריאיון מיוחד. ארגוני התמיכה לנפגעות תקיפה מינית, מבקרים את הסרט שנחשף היום: "ניסיון ה-'רייפ וושינג' של האנס המורשע והנשיא לשעבר משה קצב מכווץ את הבטן ומקומם"
מערכת ice | 
משה קצב בריאיון עם סיון כהן (צילום רשת 13)
15 שנים עברו מאז הואשם הנשיא לשעבר משה קצב באונס, הורשע ונידון לשבע שנות מאסר. הרשעתו עוררה עניין עצום בתקשורת - בארץ ובעולם, אך קצב עצמו שמר על שתיקה לאורך כל השנים וסירב באופן גורף להתראיין.  
בתכנית "רגע האמת", סיון כהן-סבן חוזרת אל ימי תחילת הפרשה, סירבו של קצב להסכים לעסקת טיעון, בה הואשם רק בנשיקה בלחי וליטוף ירך ועד הרשעתו באונס בשתי ערכאות. קצב מדבר לראשונה מול המצלמה של כהן - סבן ועונה על השאלות הקשות. בתכנית יובאו גילויים חדשים, שטרם נחשפו, על מה שהתחולל מאחורי הקלעים של הפרשה שטלטלה את ישראל.
 
הסרט שיעלה ביום חמישי הבא כבר זכה לביקורות רק על סמך הפרומו שלו. איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית כתב בטוויטר בתגובה: "יש כתם מוסרי על ההחלטה של רשת 13 וסיון כהן-סבן לתת במה ולגיטימציה ציבורית לאנס המורשע והנשיא לשעבר משה קצב שכל השנים מכחיש וטוען שלא עשה דבר, וממשיך להתעלל בנפגעות ולהכפיש אותן."
 
קרדיט רשת 13
תגובה נוספת הגיעה מכיוון פרופ' עו"ד דנה פוגץ', מומחית לזכויות נפגעי עבירה מהקריה האקדמית אונו: "ניסיון ה-'רייפ וושינג' של האנס המורשע והנשיא לשעבר משה קצב מכווץ את הבטן ומקומם. העבריין קצב מעולם לא הביע חרטה ואף סירב להודות במעשיו במסגרת הסכם טיעון מקל. לא בכדי אמצעי התקשורת בחרו להחרים את הנשיא לשעבר בשנים האחרונות. האם צפוי שינוי מהראיון הזכור לדיראון עולם כפיסת יחצנות עגומה, שראיין ארז רותם את קצב בשנת 2007, טרם הרשעתו? ברור כבר עכשיו מה יהיה לקצב לומר. הוא ימשיך להכחיש את פשעיו ובכך לפגוע בנשים האמיצות שהתלוננו כנגדו".
"הפיכת פושעים לסלבריטאים היא פרקטיקה פוגענית, תמיד. בין אם רוצחים, אנסים או האקרים. אבל הבחירה של ערוץ 13 לספק במה לעבריין מין מורשע שממשיך להכחיש ולזרות רעל כנגד נפגעותיו, היא תעודת עניות ויריקה בפרצופן של הנפגעות. הפיכת ההישג העיתונאי' או הרייטינג שהמרואיין יוכל להביא, אינם צריכים להוות תמריץ להענקת במה וקול לאנס מורשע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה