תקשורת ומדיה

כתבת חדשות 12 מתפוצצת: "במקום גננת, הביאו טלוויזיה"

יעל אודם הציגה מקרה חריג שקרה בגן ילדים: "הרשות לא מצאה גננת מחליפה במקום זו שחלתה, אבל גם לא רצתה להשאיר את ההורים בלי פתרון. במקום גננת נכנסה סייעת וזו הייתה הדרך שלה להחזיק את הילדים". ומה היא ממליצה לעשות?
מערכת ice |  16
יעל אודם (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
מה קורה בגנים בישראל? כתבת חדשות 12 יעל אודם הציגה עוד מחדל שקורה במקום שבו הילדים שלכם אמורים להיות עסוקים ביצירה, לקבל חינוך וידע, כאשר בשל סיבה מרתיחה נאלצו הילדים לשבת מול מרקע הטלוויזיה במשך שעות.
אודם הציגה את המקרה: "במקום גננת- הביאו טלוויזיה! שלושים ילדים יושבים בגן מול סרטון טיפשי בטלויזיה. חינוך זה לא. למה זה קורה? הרשות לא מצאה גננת מחליפה במקום זו שחלתה, אבל גם לא רצתה להשאיר את ההורים בלי פתרון. במקום גננת נכנסה סייעת וזו הייתה הדרך שלה להחזיק את הילדים".
 
עוד המשיכה: "על פי משרד החינוך מותר להראות טלוויזיה לילדים בגן רק כדי להדגים נושא שלמדו יחד עם הגננת ולזמן מוגבל. מצוקת הגננות ובעיקר המחסור בסייעות מובילה לסגירה של עשרות גנים ביום. הורים מגיעים לשער הגן ומגלים שהוא סגור. מה הפתרון? 1. להכניס בנות שירות ליאומי כסייעות בגנים. 2. להפוך את עבודת הסייעות לעבודה מועדפת עבור חיילים משוחררים. 3. לחתום בהקדם הסכם ראוי עם הסייעות, כזה שיביא עוד כוח אדם לגנים".
 
וכמו כן: "4. משרד החינוך לא עושה מספיק. זה לא רק הכסף (החל מפברואר המשכורות של הגננות עולות באופן משמעותי) זה לעשות קמפיינים לגיוס גננות ובעיקר לתת להן גב ותחושת בטחון. הן מתמודדות עם קשיים מטורפים לבדן. 5. להחזיר את הפסיכולוגיות/יועצות/מנתחות התנהגות לגנים ולא באופן חד פעמי. הגננות ובעיקר הילדים שלנו צריכים עזרה".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מה???
    מה נהיה 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמה בואי, הילדים שלך כמו רוב הילדים היום תקועים במסך כלשהו. בין אם זה טלוויזיה, או פלאפון, או טאבלט, או מחשב. שהשכר הוא מהנמוכים במשק והעבודה לא פשוטה, אין פלא שאין מחליפות. בין אם זו גננת או סייעת. ועוד להורים יש רק תלונות כל היום!!! אז פלא שאין כח אדם.?
    סגור
  • 13.
    יהודים רק מתלוננים
    גננת בישראל 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העלייה במשכורת עתידית,זה אומר שעד עכשיו המשכורת לא הייתה מתגמלת.נוצר מחסור ובצדק. בנוסף,אולי סוף סוף יתחילו להעריך את אנשי החינוך !!!!!הגיע הזמן. ואני שואלת,מה הורים מעדיפים לסגור גן או סייעת מחליפה גננת????? לכל פתרון יש תלונות.
    סגור
  • 12.
    באמת???
    גל 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומה הילדים עושים רוב הזמן בבית? לא יושבים מול מסכים? חוץ מזה בנות שירות לא אמורות להחליף גננת וכם לא חיילים משוחררים. אין להם הכדרה מתאימה ובטח לא סבלנות וידע לטפל בכל מה שקורה בגן
    סגור
  • 11.
    מי שמע ? הילדים ראו טלויזיה איזה פשע
    מיכל 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה לא שיש יותר מדי ילדים בגן . זה לא שיש מחסור אדיר הפסיכולוגיות . זה לא שיש מחסור אדיר בייועצות . זה לא שיש מחסור באנשי טיפול בדיבור , ריפוי בעיסוק , גננות שילוב . זה לא שכל יום יש מקרי אלימות קשים בגני הילדים . הילדים ראו טלוויזיה באמת קצת הגזמת.
    סגור
  • 10.
    מי שיגיד מה צריך זה רק הגננות ולא אף כתב או מישהו מבחוץ
    גננת 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אנחנו קורסות !! להורים לא באמת אכפת המסך תאמיני לי בשביל הרבה הורים הגן הוא רק בייביסיטר . ילדים עם המון בעיות טובעים בתוך 35 ילדים בגנים צפופים עם מחסור בכח אדם וגננות שחוזרות בוכות ומתוסכלות . את חושבת שזה מעניין את ההורים ?המסך? מה את חושבת שבבית הם לא רואים טלוויזיה? נו באמת.שיגידו תודה שהגן היה פתוח יש להם עוד תלונות ואת עוד מעיזה להוציא כתבה אחרי שהגן שירת את ההורים שייצאו לעבודה. תודה לאותה סייעת את מדהימה שהגעת לגן ועשית מה שיכלת שהילדים יהיו עסוקים ושמחים גם אם זה היה מול המסך.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    בשמחה אפסיד יום עבודה
    יע 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שהילד לא יראה טלויזיה
    סגור
  • 8.
    עוד רעיונות לשיפור
    123 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    4. להוריד את כמות הילדים בגנים. 5. להרחיק הורים אלימים. 6. להכניס אנשי מקצוע לילדים בעלי בעיות התנהגות שהופכים את הגן. כל עוד סייעת מרוויחה 5 וחצי אלף וצריכה גם לנקות להחליף פיספוסים ללמד להחליף גננת לנקות. אז אין אנשים. וזה קורה בהמון גנים המון.
    סגור
  • 7.
    תעלו את מחירי הדירות ונמשיך לקרוס ?
    מה חשבתם ? רודפי בצע 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עובדים , פשוט אין , חשבתם שאפשר להרוויח ללא גבול ממחירי השכירות , הדירות. כעת החברה קרסה אין טעם לעבוד אין טעם לתת שרות. אין כסף שאפשר לעשוק וישאר בכיס , חשבתם שתתעשרו והחיים בחינם ימשיכו ? נכון כולם סובלים גם העשירים וגם העניים.
    סגור
  • רק תיקון קטן (ל"ת)
    העשירים לא סובלים** 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תעלו את מחירי הדירות ונמשיך לקרוס ?
    מה חשבתם ? רודפי בצע 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עובדים , פשוט אין , חשבתם שאפשר להרוויח ללא גבול ממחירי השכירות , הדירות. כעת החברה קרסה אין טעם לעבוד אין טעם לתת שרות. אין כסף שאפשר לעשוק וישאר בכיס , חשבתם שתתעשרו והחיים בחינם ימשיכו ? נכון כולם סובלים גם העשירים וגם העניים.
    סגור
  • 5.
    לא שאני מצדיק את המעשה.
    קורא 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל לראות טלוויזיה זה הארוע הכי פחות רע ששמענו שקורה בגנים לאחרונה.
    סגור
  • 4.
    כבעל של גננת ...
    רן 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אנשים יקרים, מתי תבינו שהכסף הוא רק חלק מהבעיה? מתי תבינו שכמו שלכם קשה בבית עם הילדים גם לגננת קשה איתם ועם עוד 30 לכל הפחות. במקום להוריד את מעמדה של הגננת ולנסות להתחמק בכל דקה מהשהות עם ילדכם, תדרשו להקטין את מספר הילדים בכל גן, להגדיל, כן להגדיל שמעתם נכון!!!!, את ימי החופשה של הגננות להתרעננות ולצבירת כוחות( במדינות המפותחות יש הרבה יותר ימי חופשה, ההסכם עם יפה בן דוד רק הגדיל את הפער ביננו לבינם כי צריך לרצות אתכם . ההורים) כשתבינו את זה ועוד לא מעט דברים תוכלו לקלוט יותר גננות עם איכות גבוהה יותר. כרגע אתם מחפשים בייבי סיטר בכל מחיר- כי אתם לא מסוגלים להתמודד עם ילדיכם וזהו המחיר!! עוד עשור יהיה גננות בודדות במערכת שישארו יןתר מ3 או 5 שנים. רוצים גם איכות גם כמות של גננות וימים לאורך השנה??? זה כמו לאכול עוגה ולהשאירה שלמה!!! שתבינו את המערכת לעומק תמצאו פתרון. כרגע זה הולך לקטסטרופה גדולה יותר. בהבטחה!!!
    סגור
  • 3.
    ממשלות ביבי עשו נזק קשה למשטרה לבריאות ולחינוך!
    נכה משחרור ירושלים 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ממשלת השינוי לא הספיקה לתקן ! ועכשיו עוסקים "השותפים הטבעיים " בחוקים פרסונליים ובהצלתו של ביבי ממעשיהו !! נורא !!!
    סגור
  • 2.
    לא כי אפשר לחשוב שבבית הם לא צמודים למסך כל היום
    אני 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אבל מה שמותר להורים כמו לצעוק על הילדים, להיות חסרי סבלנות, לאפשר כל היום משחקי מסך ותוכניות מטופשות, להיות בעצמם כל היום תקועים עם הראש והפרצוף בטלפון, לגננת וסייעת אסור. הן צריכות כל היום לכרכר סביב שלושים ילדים שהם תוצר של חינוך לקוי של הוריהם, חלקם חסרי גבולות מפונקים שמרשים לעצמם ואוי.. שמו להם תוכנית טלויזיה. כמה נורא... מאיפה את יודעת שזה היה שעות? ראית? היית שם? אולי רצתה להרגיע אותם, אולי הראתה להם שיר או שניים כמפגש מעבר. נראה איך היתה מגיבה אם היו סוגרים את הגן במקום לדאוג לסייעת. אז ראו תוכנית מה קרה? כתבת קטנונית. זוכרת אותה בתקופת הקורונה באיזה סגנון דוחה דיברה על אנשי החינוך. וזו עוד כתבת לעינייני חינוך...
    סגור
  • 1.
    שכר ושההורים במקום לחפש מה לאוטובוס יקחו גם את הדברים ה
    ברכה 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עובדות בפחד יום יומי בודקת תילד כל בוקר וביציאה כאילו מיזוודה מנתבג שלא יחזור חלילה עם פגע וגם זה לא טוב. גננות מוציאות מעצמן על ציוד אין תקצוב מתאים
    סגור
  • כל מילה אמת
    תרצה 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לפתור את הבעיה מהשורש גם יפה בן דויד לא קימה הרבה יש פער מאוד גדול בין הרצוי למצוי במיוחד עם ילדי שילוב שאנו אוהבים אבל זה לא מסתדר
    סגור