טלוויזיה

הסכסוך בין קשת להוט הסתיים: זה ההסכם המפתיע שנחתם

אחרי חודשים של התכתשויות בין חברת HOT לקשת סביב הסכם התוכן החדש שהוציאה קשת לגופי השידור הרב ערוציים, הסכם חדש נחתם בין החברות ומשאיר את הסכסוך הארוך מאחור: הוט וקשת חתמו על חוזה ארוך טווח במסגרתו הוט תשלם על התוכן של קשת
שירה יום טוב | 
הוט, קשת (צילום shutterstock)
אחרי סכסוך ממושך שהגיע גם לבתי המשפט, קשת ו-HOT מודיעות היום (שישי) על צעד מפתיע, ומכוננות הסכם חדש על שידורי התוכן של קשת בפלטפורמת הצפייה של HOT. העניין הזה קורה אחרי התכתשויות רבות בין שתי החברות שהגיעו עד לבג"ץ.
על פי ההודעה: הוט וקשת חתמו על חוזה ארוך-טווח, העוסק בתשלום של הוט לקשת על תוכן בפלטפורמות ה-ott שלה. ההסכם יהיה בתוקף ל-3 שנים, והוא מצטרף להסכמים המסחריים שיש לקשת מול הפלטפורמות הנוספות – יס, סלקום ופרטנר.
המחלוקות בין הגופים החלו לאחר שהוט סירבה להסכם תוכן חדש שהוציאה קשת עם סיום החוזה האחרון לפני שנתיים. במרבית המדינות בעולם, פלטפורמות הצפייה (כבלים, לוויין ו-OTT), משלמות לערוצי הטלוויזיה המקומיים על התוכן שלהם. כאשר הגיעו לסיומם החוזים המסחריים בין הוט לקשת, סירבה הוט להסכם התשלום שכולל הרשאה לתכני קשת המשודרים על גבי פלטפורמת ה-OTT של הוט, ספריית ה-VOD וצפייה נדחית בכבלים.
קשת חידשה את ההסכמים שלה עם כלל שירותי ה-OTT בישראל, דוגמת פרטנר TV וסלקום TV, למעט זה של הוט (NEXT TV). למעשה, הוט לא הסירה את ספריית ה-VOD בכבלים וב-OTT, אף שאין לה כל רישיון לשדר תכנים אלו, כמו גם שירותי צפייה נדחית, בעוד שברור ששירותים אלו מצריכים רישיון תמורת תשלום. תכני VOD חדשים של קשת כבר אינם משודרים ב-VOD של הוט, לאחר שהוט לא חידשה את רישיונות אלו.
 
ברקע הדברים, הוט ניהלה מול קשת חזית משפטית ורגולטוריות קרב נגד מיזם ה-OTT המשותף של קשת ו-RGE, שהושק לפני כחודש תחת השם "freetv". רק בשבוע דחה בית המשפט העליון ערעור נוסף בעתירה של HOT נגד המיזם, ומטעם HOT נמסר כי מדובר ב"פירוק שוק השידורים".
במהלך הסכסוך בין הגופים, טענה קשת כי הוט פועלת בניגוד לחוק ומפרה את זכויות היוצרים בתוכניות קשת. "התנהלותה של הוט היא המשך של צעדיה הכוחניים, בחוסר תום לב לכאורה, כבעלת מונופולין בטלוויזיה הרב ערוצית ובעלת תשתיות תקשורת, לפגיעה בקשת ולפגיעה בתחרות ובציבור הצופים", נכתב במכתב התרעה לפני תביעה שנשלח להוט.‏
בקשת טענו כי HOT מנסה למשוך אותם כדי שיהיה לה קלף משפטי נגד Free TV, ולצייר מצב שבו קשת היא זו שמסרבת למכור ל–HOT רישיון לשימוש בתכנים. מנגד, ב–HOT נסמכו על החלטת שר התקשורת שלמה קרעי שלפיה לא יאריך את הוראת השעה שפקעה באחרונה בנוגע לתוכן שמשודר על גבי האינטרנט. 
מכאן לכאן, כעת רוב הסאגה הזו מגיעה לידי פיתרון על ידי שני הגופים, וכאמור על אף המחלוקות הקשות והסכסוך שהתגלע ונמשך חודשים ארוכים, קשת ו-HOT הצליחו ליישב את העניינים וחותמות הסכם תוכן חדש.
מהוט נמסר: "הוט, הבית של היצירה הישראלית, מספקת את חווית הטלוויזיה הטובה והאיכותית בישראל ומחוייבת להמשיך ולהוביל גם בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה