טלוויזיה

קשת 12 תעזוב את HOT? הקרב על הטלוויזיה בנקודת רתיחה

מנויי הוט לא יוכלו לצפות יותר בקשת? המלחמה בין ענקית הכבלים לערוץ הטלוויזיה מסלימה, לאחר שהאחרונה טוענת כי קיימת הפרת זכויות בעצם שידור תכניה ודורשת הסרה של תכנים משירותי הכבלים וה-OTT (טלוויזיה על גבי האינטרנט) של הוט אשר משודרים מבלי שהוט חידשה את הרישיונות לגביהם. HOT מסרה: "פעולות אלימות ולא חוקיות"
כפיר אדר |  9
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
על רקע השקת FREETV המתקרבת, האשמה חריגה נגד HOT: קבוצת קשת טוענת שהוט עוברת על החוק ומפירה זכויות יוצרים ודורשת הסרה של תכנים משירותי הכבלים וה-OTT (טלוויזיה על גבי האינטרנט) של הוט אשר משודרים מבלי שהוט חידשה את הרישיונות לגביהם. המשמעות היא שבקרוב מאוד מנויי הוט בכבלים לא יוכלו לצפות יותר בתכנים של קשת, למעט בשידור החי, ומנויי שירות NEXT TV לא יוכלו לצפות כלל בתכני הערוץ, אלא אם תסדיר הוט שידור חי ב-OTT בהתאם לחוק.
הוט, שמוגדרת מונופול בתחום הטלוויזיה בכבלים בישראל ונמצאת בבעלות המיליארדר הישראלי-צרפתי פטריק דרהי, מצויה בימים אלה בקרב שגולש לפסים משפטיים מול קשת. במרבית המדינות בעולם, פלטפורמות הצפייה (כבלים, לוויין ו-OTT), משלמות לערוצי הטלוויזיה המקומיים על התוכן שלהם. בשבועות האחרונים הגיעו לסיומם החוזים המסחריים בין הוט לקשת, בעניין תשלום עבור תכני קשת המשודרים על גבי פלטפורמת ה-OTT של הוט וכן בעניין ספריית ה-VOD וצפייה נדחית בכבלים.
 
כמקובל בשוק – גופי התוכן מנהלים מו"מ מסחרי עם כל הפלטפורמות הרלוונטיות, לגבי שירותים שמחויבים ברישיון, דוגמת שירותי צפייה נדחית ו-VOD. לאחרונה קשת חידשה את ההסכמים שלה עם כלל שירותי ה-OTT בישראל, דוגמת פרטנר TV וסלקום TV, למעט זה של הוט (NEXT TV). למעשה, הוט לא הסירה את ספריית ה-VOD בכבלים וב-OTT, אף שאין לה כל רישיון לשדר תכנים אלו ללא רישיון, כמו גם שירותי צפייה נדחית, בעוד שברור ששירותים אלו מצריכים רישיון תמורת תשלום. תכני VOD חדשים של קשת כבר אינם משודרים ב-VOD של הוט, לאחר שהוט לא חידשה את רישיונות אלו. ברקע הדברים, הוט מנהלת מול קשת חזית משפטית ורגולטוריות בקרב נגד מיזם ה-OTT המשותף של קשת עם RGE, freetv, שצפוי להיות מושק בקרוב.
לטענת קשת, שהוציאה בימים האחרונים מכתב התראה לפני תביעה, הוט פועלת בניגוד לחוק ומפרה את זכויות היוצרים בתוכניות קשת. "התנהלותה של הוט היא המשך של צעדיה הכוחניים, בחוסר תום לב לכאורה, כבעלת מונופולין בטלוויזיה הרב ערוצית ובעלת תשתיות תקשורת, לפגיעה בקשת ולפגיעה בתחרות ובציבור הצופים," נכתב במכתב ההתרעה שנשלח להוט.‏
במקביל, עתרו בתחילת השבוע ארגוני יוצרים לבג"ץ, בטענה כי מועצת הכבלים והלוויין מאפשרת ל-HOT ו-yes להעביר להם פחות כסף ממה שמגיע להם. העותרים, ובהם איגוד המפיקים, ארגון השחקנים ואיגוד התסריטאים, טוענים שהמועצה לא מחייבת את החברות לשקלל את הכנסותיהן משירותי OTT בחישוב הסכום שהן מחויבות להשקיע ביצירה ישראלית, דבר שפוגע משמעותית בסכומים המועברים ליוצרים.
מחברת HOT נמסר: "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחריים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".
עוד נמסר: "HOT מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת. מיותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב HOT כמתחייב בחוק".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הוט חברה מזעזעת בריונית ונצלנית (ל"ת)
    אמן תפשטו רגל כבר 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    הוט מלאה תקלות...... מה הולך?????!!! (ל"ת)
    אני 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    קשת 12 (ל"ת)
    שולמית אטיאס 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    12 מהנדס תודעה חולני שקרנים ומפיצי שינאת חינם
    מישקה 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשעה טובה ומוצלחת הלוואי שכך יהיה מי צריך לראות את ערוץ התועבה הבושה החרפה וףשינאת חינם האלו מהנדסי תודעה חולנים גם כך מאות אלפי מינויים בהוט לא רואים את הזוהמה המשודרת שם הוט תבורכו אים תסירו אותם שיראו אותם אלו שרואים עים אנטנה זה מספיק להם
    סגור
  • הצחקת אותי
    שלומי 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אה וערוץ 14 לא מהנדס תודעה חחחח
    סגור
  • 4.
    אם קשת 12 עוזבת את הוט, גם אני
    חנה 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    גם אני אעזוב את הוט כי אני צופה לרוב בקשת 12
    סגור
  • 3.
    לזרוק את אבי ניר לזבל של ההיסטוריה (ל"ת)
    כמה שיותר מהר 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 2.
    כול הכבוד לקשת
    הוט 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הוט חצופים מגיע להוט האלה קשת חייבים לאחרים את הוט כי הוט חצופים שה יסגרו את הוט אוד להוט יש לעם חוצפה קשת זכותם לאחרים את הוט הוט חושבים שעם צרכים למשוך את קשת קשת צודקים לגמרי זה כמו שה אדם אלך למסעדה ישלם יקר ויקבל שירות גרוע אלך למסעדה יוכל שמע ואחיכה אוטו לאכול שמע את בנדם אז קשת צודקים לגמרי הוט לא חייבים לחייב קשת יש לעם זכויות קיום ועם צודקים לגמרי הוט לא יעשה משא בלה לעם הוט חייבים לסגור את השירות שלעם גרוע של הוט זה מגיע לעם להוט אני כול כך שונה את הוט עם חברה שה צריך לסגור אותם את הוט אחרי משא עם עשו לי עם אינטרנט אני לא אסלח לעם ישראל לא תסלח אל דבר קזה להוט אני חושב שזה מגיע לעם להוט
    סגור
  • 1.
    וואו גם אני אשמח למנוי בלי קשת.סלקום טי.וי לתשומת ליבך (ל"ת)
    ארנון 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור