טלוויזיה

קשת מותקפת ע"י HOT: "מנצלת לרעה את כוחה"

המלחמה בין ענקית הכבלים לערוץ הטלוויזיה מסלימה, כאשר האחרונה טוענת כי יש הפרת זכויות בעצם שידור תכניה ודורשת הסרה של תכנים משירותי הכבלים וה-OTT. מנגד חברת הכבלים טוענת: "היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה"
כפיר אדר | 
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
הוט לא מתכוונים להתקפל על רקע השקת FREETV המתקרבת, וההאשמה חריגה נגד HOT: קבוצת קשת טוענת שהוט עוברת על החוק ומפירה זכויות יוצרים ודורשת הסרה של תכנים משירותי הכבלים וה-OTT (טלוויזיה על גבי האינטרנט) של הוט אשר משודרים מבלי שהוט חידשה את הרישיונות לגביהם.
מחברת HOT נמסר: "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחריים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".
 
עוד נמסר: "HOT מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים, לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת. למיותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב HOT כמתחייב בחוק".
המשמעות היא שבקרוב מאד מנויי הוט בכבלים לא יוכלו לצפות יותר בתכנים של קשת, למעט בשידור החי, ומנויי שירות NEXT TV לא יוכלו לצפות כלל בתכני הערוץ, אלא אם תסדיר הוט שידור חי ב-OTT בהתאם לחוק.
 
לטענת קשת, שהוציאה בימים האחרונים מכתב התראה לפני תביעה, הוט פועלת בניגוד לחוק ומפרה את זכויות היוצרים בתוכניות קשת. "התנהלותה של הוט היא המשך של צעדיה הכוחניים, בחוסר תום לב לכאורה, כבעלת מונופולין בטלוויזיה הרב ערוצית ובעלת תשתיות תקשורת, לפגיעה בקשת ולפגיעה בתחרות ובציבור הצופים," נכתב במכתב ההתרעה שנשלח להוט.‏
במקביל, עתרו בתחילת השבוע ארגוני יוצרים לבג"ץ, בטענה כי מועצת הכבלים והלוויין מאפשרת ל-HOT ו-yes להעביר להם פחות כסף ממה שמגיע להם. העותרים, ובהם איגוד המפיקים, ארגון השחקנים ואיגוד התסריטאים, טוענים שהמועצה לא מחייבת את החברות לשקלל את הכנסותיהן משירותי OTT בחישוב הסכום שהן מחויבות להשקיע ביצירה ישראלית, דבר שפוגע משמעותית בסכומים המועברים ליוצרים.
מחברת HOT נמסר: "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחרים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות.  קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".
עוד נמסר: "HOT מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת. למיותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב HOT כמתחייב בחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה