תקשורת ומדיה

מגיש ערוץ 14 נגד 'הארץ': "פרזיטים, למה שהמדינה תממן?"

מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, אשר נשוי לבעלת השליטה ב'גלובס' אלונה בר און, הגיב לדבריו של כתב 'הארץ' נגד הדרישה של שר התקשורת קרעי לעצור את המימון לעיתון: "למה אתם פריזיטים? למה המדינה צריכה לממן אתכם??"
תום נחום |  5
שמעון ריקלין (צילום יוטיוב/ עכשיו 14)
היום (חמישי), פרסם שר התקשורת, שלמה קרעי, בחשבון הטוויטר שלו כי הוא הגיש הצעה לממשלה נגד עיתון 'הארץ'  בה יופסק, בין היתר, מימון העיתון. שר התקשורת קרעי פירט את הסיבה המרכזית להחלטתו והסביר כי מדובר ב"תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה".
כתב 'הארץ', יניב קובוביץ, הגיב בתקיפות לדבריו של קרעי וכתב בציוץ בטוויטר (X.COM) כך: "18 שנה אני כותב בעיתון הארץ. סיקרתי מלחמות, פיגועים, חקירות של ראשי ממשלה, נשיאים, ארגוני פשיעה, קורונה, נחל צפית, השריפה בכרמל, האסון במירון וכו'. אבל היום יותר מתמיד אני גאה לעבוד בעיתון הזה".
 מי שהגיב לדבריו של קובוביץ ותקף אותו ואת עיתון 'הארץ' בו הוא עובד הוא מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, אשר יש לציין כי הוא נשוי לאלונה בר און, המוציאה לאור ובעלת השליטה המרכזית ב'גלובס', המתחרה בין היתר ב'דה מרקר' מבית 'הארץ': "אחלה. תעבוד שם עד מחר. למה אתם פריזיטים? למה המדינה צריכה לממן אתכם??".
כאמור, שר התקשורת יצא נגד עיתון 'הארץ' היום בחשבון הטוויטר שלו כאשר כתב: "לאור הפצה באופן עקבי של 'תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה' בעיתון הארץ, הגשתי כעת לממשלה, הצעת מחליטים להפסקת המימון של עיתון הארץ, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל,  משטרה, שב"ס, משרדי ממשלה וכל חברה ממשלתית".
במכתב שהגיש היום (חמישי) שר התקשורת קרעי למזכיר הממשלה, יוסי פוקס, כתב בין היתר קרעי כך: "מאז תחילת המלחמה התקבלו בלשכתי תלונות רבות על כי עיתון הארץ נוקט קו פוגעני, החותר תחת מטרות המלחמה ומרפה את המאמץ הצבאי ואת חוסננו החברתי. אפשר שחלק מפרסומיו אף חוצים את הרף הפלילי, הקבוע באותם סעיפים נידחים בחוק העונשים, השמורים אך ורק לשעת מלחמה".
בין היתר ציין השר קרעי כי "לא יעלה על הדעת כי בזמן שאנחנו פועלים נגד ערוצים זרים, עיתון ישראלי ימשיך להיות ממומן בחלקו הניכר על ידי הציבור הישראלי, תוך שהוא משמש שופר הסתה  של אויבי ישראל. תעמולה בשירות האויב והצגת הנרטיב של אויבנו, תוך הצגת שקרים, שימוש בטרמינולוגיה אנטי ציונית ואנטי ישראלית והצדקת האויב, אסור שתתפוס לה מקום בין שורותינו". טרם התפרסמה תגובת עיתון 'הארץ'. 
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הימניים לא מסוגלים לדבר אמת
    אבי קו-ישר 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה זה מממנת? קרעי וגם ריקלין מתנסחים באופן ממנו משתמע שהמדינה נותנת הקצבה או סובסידיה לעיתון. האמת היא שמדובר בדמי מנוי על העיתון למשרדים ולבכירים שזקוקים למידע לצורך עבודתם ולרוב יכולים לבחור בין כמה עיתונים וכן במודעות פרסום של משרדי ממשלה ושל חברות ממשלתיות שאנשי התקשורת ומשרדי הפרסום שלהם משבצים בהארץ מסיבות מקצועיות (היקף וחתך הקוראים). אבל קרעי וריקלין מעדיפים פוליטיקה מלוכלכת על שיקולים מקצועיים.
    סגור
  • 4.
    כתבי ערוץ 14 מכרו את נשמתם לשטן ( נתניהו)
    עמי 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתם לא עיתונאים אתם שופרים
    סגור
  • 3.
    בכל מחיר
    יצחק אאאאאא 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים אתה מפסיק לממן את עיתון הארץ...אני עובר מפלגה ובוחר בליכוד.תתחיל לסגור להם את הברזים
    סגור
  • 2.
    למה אנחנו צריכים לממן את קרעי ושאר חברי הממשלה???? (ל"ת)
    שונאת פרזיטים 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    מילים שוות כסף, אבל שתיקה שווה זהב, בהתבטאויות מטופשות (ל"ת)
    אחת מהעם 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור