טלוויזיה

חדשות 12 קיבלה יחס מועדף? "נאסר על הכתבים לפרסם"

כתב כאן 11, אבישי גרינצייג, במתקפה חריפה נגד המשטרה: "כתבי המשטרה היו בתדריך של המשטרה בו הוצגו סרטון הפלישה לזיקים וסרטון חטיפת עמית סוסנה. נאסר על הכתבים לפרסם. זמן מה לאחר מכן שני הסרטונים נמסרו בלעדית לערוץ 12"
תום נחום |  6
אולפן חדשות 12 על ההסלמה בדרום (צילום מסך: חדשות 12)
האם חדשות 12 זוכה ליחס מועדף מהמשטרה? זה בדיוק מה שטוען כתב כאן 11, אבישי גרינצייג, שצייץ בחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "לא תחום שלי אז באמת שאין לי שום אינטרס. העובדה שהמשטרה סוחרת במידע הכי משמעותי ורגיש למדינת ישראל היא לא נורמלית. כתבי המשטרה היו בתדריך של המשטרה בו הוצגו סרטון הפלישה לזיקים וסרטון חטיפת עמית סוסנה. נאסר על הכתבים לפרסם. זמן מה לאחר מכן שני הסרטונים נמסרו בלעדית לערוץ 12".
כזכור, זאת לאחר שבעקבות הפרסום באתר וואלה, אחראית חופש העיתונות הארגון העיתונאים והעיתונאיות, ענת סרגוסטי שלחה בשבוע שעבר מכתב חריף לצנזור הצבאי הראשי תא״ל קובי מנדלבליט ובו טענות על חשד לאפלייה בהפעלת סמכויות הצנזורה כלפי עיתונאים וכלי תקשורת.
בדבריה טענה: "בימים האחרונים פורסמו שני מקרים שבהם נראה יחס של איפה ואיפה כלפי כלי תקשורת שונים, באותן ידיעות. המקרה האחד קשור לתאגיד השידור הציבורי. כתב המשפט של התאגיד, אבישי גרינצייג, שלח לאישור הצנזורה ידיעה הנוגעת לדו״ח הערכה של נגדת מודיעין ביחס להתארגנות החמאס לקראת פעולת התקיפה".
"אחרי משא ומתן, אישרה הצנזורה את הידיעה והיא פורסמה בחדשות הערב בכאן 11. זמן מה אחרי הפרסום, נפסלה הידיעה על ידי הצנזורה, ותאגיד השידור התבקש, ואף נענה, להסרת הפרסום מפלטפורמות הדיגיטל.  למחרת, ביום שישי בערב, פרסם הכתב הצבאי של חדשות 12 ניר דבורי את אותה ידיעה בתוכנית אולפן שישי".
עוד המשיכה: "ביום ראשון בערב, פורסמה בחדשות 12 ידיעה של עמית סגל, לפיה יחיא סינוואר פגש חטופים באחת המנהרות ודיבר איתם בעברית. מסתבר, שהידיעה הזאת הייתה גם בידיו של הפרשן לענייני ביטחון של עיתון הארץ, עמוס הראל. הראל העביר את הידיעה לאישור הצנזורה, אך זו נפסלה בנימוק שפרסומה ״חושף את יכולות צה״ל״. 
כמו כן עלתה הטענה: "בידינו עדות על לפחות מקרה אחד נוסף של ידיעה שנפסלה כאשר הוגשה על ידי כלי תקשורת אחד, ואותה ידיעה אושרה לכלי תקשורת אחר. אנחנו מבינים שבמצב ביטחוני, בוודאי בזמן מלחמה, יש חשיבות גדולה לשמירה על ביטחון המדינה והצנזורה היא אחד הכלים שמסייעים בשמירה הזאת. יחד עם זאת, הצטברות של שלושה מקרים בתוך ימים מעטים מעלה חשד שיש העדפה של כלי תקשורת אחד על פני אחרים. 
לסיום הוסבר: "גם בימים של אירועים ביטחוניים משמעותיים, זכות הציבור לדעת היא ערך עליון וכך גם חופש העיתונות. גם הרצון והחשיבות בשמירה על ביטחון המדינה צריכים לקחת בחשבון ולשקול בזהירות הפעלת כלי כבד כל כך כמו איסור פרסום, המצוי בידי הצנזורה הצבאית. אנחנו מבקשים לוודא כיצד מתכוונת יחידת הצנזורה הצבאית לוודא שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם. כדאי לזכור שגם בימי מלחמה יש חשיבות ראשונה במעלה לחיזוק אמון הציבור. התנהלות של איפה ואיפה פוגעת באמון ועלולה לגרום למערכות העיתונאיות להקפיד פחות על כללי הצנזורה ולפגום באמון הציבור.
בחברת החדשות סירבו להגיב לנושא.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ערוץ 13 12 אופזיציה לממשלה נקודה (ל"ת)
    גידי 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עם כזה שר משטרה לא פלא הברדק שם, אבל אפרופו יחס מועדף ל
    אפרופו יחס מועדף 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לערוץ תקשורת- ערוץ ביביזם 14 מקבל יחס מועדף מהשר קרעי. גם יש לו חובות לרשות השנייה ולעידן פלוס.
    סגור
  • 2.
    שחיתות
    ציוני 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מתי האנשים יתעוררו ויבינו שערוצי הטלויזיה הכי מושחתים והם כלבי השמירה
    סגור
  • יש ערוץ אחד מושחת שלא עושה עיתונות מקצועית:
    אני 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ערוץ ביביזם
    סגור
  • 1.
    כמו זאבים שוחרים לטרף עיתונאים (ל"ת)
    י 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הם רוצים להיות הכי טובים והם באמת הם כאלה (ל"ת)
    מקצועיות רק 13,12,11 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור