שיווק ופרסום

במגרש של הגדולים: לביא מדיה זכתה במכרז הרכבת, בחוזה ל-3 חודשים בלבד

המכרז על הפרסום ברכבת, לאחר פרישתה של ברעם, לא משך אף מציע. ברכבת הוחלט לגייס זכיין ל-3 חודשים בלבד, שיטפל בפני הפרסום על הרציפים
רכבת ישראל
חברת פרסום החוצות לביא מדיה בבעלותו של גבי לביא מתחילה לשחק במגרש של הגדולים, אבל \'בקטנה\'. החברה זכתה לאחרונה במכרז-קול קורא שפרסמה רכבת ישראל. עם זאת, החוזה המדובר הוא ל-3 חודשים בלבד ואינו כולל את כל היצע הפרסום של הרכבת.
כזכור, במהלך דצמבר 2012 החליטה חברת ברעם פרסום מקורי בבעלותו של גיא ברעם, לוותר על הזכיון בן 10 השנים לפרסום ברכבת בו זכתה שנתיים לפני כן. עם פרישתה של \'ברעם\' יצאה הרכבת למכרז חדש שזכה להתעלמות מצד חברות החוצות בעקבות תנאי סף שאינם אטרקטיביים. ברכבת דרשו מחיר מינימום שנתי של 3.5 מיליון שקלים (שיועבר לרכבת עבור הזכיון) ולצידו ערבות ביצוע של 1.5 מיליון שקלים.
הכשלון בגיוס מציעים ומתמודדים למכרז הוביל את הרכבת לפרסום קול קורא לכל חברות שילוט החוצות, לפיו תוכל כל חברה (שעומדת בתנאים שהרכבת פרסמה) לרכוש שטחי פרסום של הרכבת עבור המפרסמים. גורמים בשוק טוענים כי מודל זה של עבודה הוא \"לא פחות מהזוי\". הם מציינים כי פתיחת שוק הפרסום ברכבת לכל החברות הוביל למצב בו חברות שונות רכשו שטחי פרסום עבור אותו המפרסם במחירים שונים.
המכרז הנוכחי בו זכתה \'לביא מדיה\' פורסם אף הוא במתכונת של \'קול קורא\' ולאור ניסיונה המר מהחודשים האחרונים, הרכבת ויתרה מראש על סעיף תנאי הסף. זיכיון הפרסום שעומד על 3 חודשים בלבד \'רזה\' יותר מהרגיל ולא כולל את כל שטחי הפרסום שיש לרכבת להציע. השילוט בתוך ועל קרונות הרכבת לא נכלל בו, כמו גם הבילבורדים ופעילויות הקד\"מ השונות בשטחי הרכבת. מה שכן נכלל בו הם 1,200 פני פרסום המוצבים ברציפים, באולמות, במעברים ובתחנות, בגודל של 1.60 על 1.20.
למרות ה\'כוכבית\' בזכיון המקוצר, עבור \'לביא מדיה\' מדובר בצעד משמעותי קדימה. החברה שמתמחה בשילוט חוצות על קירות ובניינים המיועדים לשיפוץ פוסעת פנימה לקטגוריה חדשה שמצד אחד נחשבת לנחשקת מאוד ומנגד מהווה אתגר עסקי ומקצועי שרבים בשוק החוצות ניסו להתמודד עימו ללא הצלחה.
החברה תציע חבילות פרסום בהיקף קטן כדי למשוך מפרסמים חדשים ומקומיים שבעבר לא ראו ברכבת פלטפורמה מתאימה לפרסום. חבילות השילוט יתחילו ב-50 פני פרסום ומשם ל-100, 200, 300 וכן הלאה. לנגד עיניה של \'לביא מדיה\' עומדים מספר דברים בחודשים הקרובים. בעוד שבשוק מציינים כי חוזה כזה לטווח קצר הוא בעייתי, מכיוון שההשקעה במתקנים עשויה להפוך לכסף שירד לטימיון, בחברה הזוכה בונים על הקמפיינים לבחירות המקומיות ברחבי הארץ וכן על תקופת החגים בספטמבר הקרוב.
גבי לביא אומר לאייס: \"אנחנו שמחים להרחיב ולהגדיל את פלטפורמת פני הפרסום שלנו בפריסה ארצית מלאה ובטוחים שזה יתן לנו ערך מוסף ללקוחות שמפרסמים בפלטפורמת הקירות\".
במקביל לזכייה בזיכיון, מונה יוסי מאיר לסמנכ\"ל שיווק ב\'לביא מדיה\'. מאיר הגיע מחברת החוצות רפיד בה שימש כמנהל מכירות למשך שנתיים, ויהיה אחראי על תחום הרכבת. הוא יחליף את כפיר ביטון שקודם לתפקיד המשנה למנכ\"ל לאחר 3 שנים בחברה. כמו כן, תום לביא ימונה לתפקיד סמנכ\"ל התפעול ולוגיסטיקה של הפרסום ברכבת. פעילות זו כוללת החלפת 1,200 פני הפרסום אחת ל-10 ימים, ובמילים אחרות 3,600 החלפות שילוט בכל חודש.
את תגובת רכבת ישראל לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חיים 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוסי מאיר כל הכבוד על הקידום !! אתה תותח !! מגיע לך ! בהצלחה
    סגור
  • 7.
    כדאי לקרוא בפנים
    וותיק בענף 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לביא אחלה חברה. גבי, כפיר ותום סופר מקצועיים ואדיבים. כיף לעבוד איתם. אבל מה קשור יוסי מאיר??? ברפיד הוא לא עשה כלום! היה רק הפאפי של יוגב... מוזר שגייסו כזה חסר כישרון...
    סגור
  • פחחחח יוסי מאיר.....גם כן חנאג' (ל"ת)
    פיליפ 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יותר ותיק מההוא
    רונן 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שבחרת להשמיץ , מהיכרותי את המערכת אני יכול להגיד שההפך היה הנכון . יוסי איש מקצועי ואמין , עבדתי איתו בשיתוף פעולה ארוך טווח ותמיד היה חוויה . חב לביא , הרווחתם איש מקצוע נדיר ואישיות במעלה ראשונה , אנשים טובים באמצע הדרך ינסו להמשיך ולטרפד ורק מפחד . יוס
    סגור
  • תגובה לוותיק בענף
    רונן 07/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיב להתייחס לשטויות שהותיר בענף כתב (אנו יודעים מי זה) אתה כנראה לא מחובר לכלום כי אם כבר יוגב היה הפאפי של יוסי. יוסי אחד מאנשי השיווק והמכירות המובילים בכלל ובתחום בפרט. תתבייש לך למסות להכפיש ואם היית מספיק גבר לעמוד מאחורי המילים האלו היית מזדהה . יוסי ולביא אני מאחל לכם הצלחה והרבה ממנה , הרווחתם אדם מקצועי ומוכר . רכש פצצה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    תותחים!!! כל הכבוד!!! (ל"ת)
    דורון 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד ללביא- תותחים (ל"ת)
    דויד 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לביא חברה של אנשים טובים, כל הכבוד תמשיכו כך (ל"ת)
    איציק 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין תגובות מאנשים שאינם גרופי'ס של לביא ? (ל"ת)
    מהרישי 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מדהים , כל הכבוד ללביא !!! (ל"ת)
    ירון 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ככה זה כשיודעים להתמיד ולהשקיע במשך שנים!
    קרן 08/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לביא חברה קטנה אבל איכותית. אני עובדת איתם שנים. מהיום הראשון הראו שהם ישרים, שעומדים במילה שלהם. בכל חבילת פרסום שהציעו לי עמדו, וגם אם היו תקלות, פיצו. יש להם את היכולת שיש לגדולים עם היחס ששמור לקטנים ולטובים. גבי, בהצלחה!! מאמינים בכם!!
    סגור
  • 1.
    גבי אתה להיט! (ל"ת)
    אדרי 07/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור