שיווק ופרסום

'ריפרש' על הכוונת של השוק: אדם שוב מנהל מגעים על הכנסת שותף לחברה

בחודשים האחרונים ניהל שוב מגעים עם באומן ולאחר מכן, עד לפני מספר ימים, עם גיתם. על פי הערכות הרווח הנקי של ריפרש מדי שנה עומד על כ-1-2 מיליון שקלים 
משה בנימין |  12
אדם שוב. "לא להציף, לא להספים, כן להשתמש במשורה ובחוכמה" (צילום יח"צ)
חברת המדיה החברתית ריפרש בבעלותו של אדם שוב, מחוזרת בשנה החולפת על ידי משקיעים ועשויה לשנות את מבנה הבעלות. לאייס נודע כי בחודשים האחרונים ניהל שוב מגעים מול 2 משרדי פרסום לפחות בנוגע למכירת מניות השליטה בחברה. 
שוב, שמחזיק ב-100% ממניות ריפרש שהוקמה ב-2007, ניהל בתחילה מגעים לשיתוף פעולה עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון. הרעיון היה לבסס מודל עבודה משולב בין יחידות פנימיות של באומן בר ריבנאי וריפרש ללקוחות משרד הפרסום, ולאחר מכן לממש אופציה לרכישת מניות החברה, אך מהלך שכזה לא הבשיל לכדי מעשה.
המשרד השני שמולו התנהל מו"מ מתקדם הוא גיתם BBDO, שהביע עניין ברכישת מניות שליטה בריפרש ובשבועות האחרונים המגעים בין הצדדים האיצו והעסקה הייתה על סף חתימה. עם זאת, גורמים המכירים את הפרטים סיפרו לאייס כי בימים האחרונים גם אופציה זו הגיעה אל סיומה לאחר מחלוקות בין שוב ובעלי גיתם.  
ריפרש היא אחת מחברות הסושיאל הוותיקות בישראל. היא הוקמה בימיה היפים של תעשיית הדיגיטל בישראל, בשנים בהן הצמיחה בתחום היתה בשיאה. שוב, שלפני כן שימש כמנהל הרשת החברתית המצליחה באותה עת - TheMarker Caf?, היה שם בזמן הנכון ובמקום הנכון כדי להציע לשוק את הנדבך הדיגיטלי הלוהט של אותה התקופה - עולם הניו מדיה. ההצעה המסחרית כללה בלוגים, רשתות חברתיות וקהילות, הקמת זירות לשיתוף ושירות לקוחות, ובשנים האחרונות בעיקר ניהול הפעילות בעמודי הפייסבוק. 
רווח נקי של 1.5 מיליון שקל בשנה
על פי הערכות בשוק, ריפרש היא אחת מהחברות הרווחיות בשוק הפרסום עם רווח נקי של 1-2 מיליון שקלים בשנה בכל אחת מ-8 השנים בהן היא פעילה. החברה מעסיקה כ-10 עובדים ובראשם המייסד, הבעלים והמנכ"ל אדם שוב. לאייס נודע עוד כי הכנסת שותף לחברה אינה צפויה לסמן את סוף דרכו של שוב בניהולה, שימשיך לשמש כיו"ר פעיל. בחודשים הקרובים שוב צפוי להיעדר לרגל נסיעת לימודים לארה"ב. 
יצוין עוד כי בשנתיים האחרונות פנה שוב לעסקים נוספים, בעיקר נדל"ן, במקביל לניהול ריפרש. על פניו נראה כי הרעיון להכניס שותף לחברה, בדמותו של משרד פרסום גדול נועד כדי להעניק לריפרש גב מקצועי רחב יותר להמשך כדי לבסס את מעמדה בשוק, וכן כדי לגלגל לכיסו של שוב הון נזיל בעבור מניותיו.
בהתאם למעמדה בשוק הניו מדיה, ריפרש ניהלה בשנים האחרונות את תקציבי הסושיאל של כמה מהלקוחות הגדולים בישראל, ובראשם בנק לאומי שהפנה מיליוני שקלים בכל שנה לפעילות זו. פעילות המדיה החברתית של לאומי בקדנציה של ריפרש ידעה עליות ומורדות. הבנק היה הראשון והיחיד בישראל שמגייס כוח אדם באמצעות רשתות חברתיות. הבנק היה גם הראשון שהקים לעצמו בלוג שהפך לימים לבלוג הפעיל ביותר של ארגון מסחרי. מעל במה זו הוכרזה גם פרישתה של גליה מאור
מנגד עמד הבנק במרכז הפיאסקו של פרויקט '2 מיליון סיבות'. הפרויקט בו נדרשו עמותות להציג עצמן ולנסות לזכות בהצבעת הגולשים. כאשר 60 מהן היו אמורות לזכות בתרומה כספית מבנק לאומי מתוך 2 מיליון שקלים שהקצה הבנק. את שנתו הראשונה סיים הפרויקט בהצלחה וחשיפה משמעותית לפעילות הקהילתית של הבנק, למרות ביקורות מצד גורמים שונים. עם זאת, את שנת הפעילות השנייה (2011) הוא לא זכה לסיים לאחר סערה שהחלה בעקבות צירופה של תנועת אם תרצו - תנועה חוץ פרלמנטרית שמגדירה עצמה כ"פועלת לחיזוק ולקידום ערכי הציונות בישראל", לתחרות התרומות. מאות מלקוחות הבנק הביעו את אי שביעות רצונם בעמוד הפייסבוק של לאומי והבנק אולץ להכריז על ביטול הפרויקט.   
 
בנוסף ללאומי טיפלה ריפרש בתקציבי מפעל הפיס, רכבת ישראל, קבוצת כלמוביל, גזית גלוב ועוד. לפני מספר שבועות סיים המשרד את ההתקשרות עם מפעל הפיס שעל פי חוק חובת מכרזים הוציא את תקציב הסושיאל שלו למכרז פומבי. בשנה החולפת זכתה החברה במכרזים על תקציבי משרד הבריאות, הכנסת ועוד. 
 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תותח על ונשמה טהורה שאתה! (ל"ת)
    דובי 06/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מלךךךךךךך, קח אותי גם (ל"ת)
    דודבדני 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    איש לא סימפטי בלשון המעטה
    לקוח לשעבר 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מתנהל בכוחניות, רודה בעובדיו ותחמן כפייתי
    סגור
  • איש מקסים ומקצוען נדיר
    רוני לב - לקוח בהווה 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הורגים אותי תמיד המתוסכלים המרירים הקנאים והמתחזים בחושך של האינטרנט. מאחל לך בגלגול הבא להיות עם רבע מהיכולות המקצועיות שלו ועם עשירית מהנשמה הטובה שגיליתי מאחורי המעטה הקשוח.
    סגור
  • 7.
    חתייכיייי (ל"ת)
    אוריה 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    אם תרצו הגיעו למקום השני בתחרות
    רק אומר 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החרם על הבנק אורגן על ידי יריב אופנהיימר. כל הלקוחות שאיימו היו שמאל קיצוני
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לך בנאדםםם
    רוית בן ישי 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אחד המוכשרים. לאב יו!
    סגור
  • 4.
    איש עסקים מוצלח אבל לא בנאדם פשוט
    מירב זיו 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האדם הזה.
    סגור
  • 3.
    ממליץ להשקיע
    דניאל 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנה את ריפרש היום ב 50% הנחה וקבל אדם שוב ב- 0.99 אג'
    סגור
  • 2.
    מי שיתחבר אליו רק ירוויח
    אחד מהמדיה 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ואני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
    סגור
  • תזמון קומי לקוי (ל"ת)
    שרוליק 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    תגובות לא מפרגנות וקנאיות בעוד 3,2,1...
    זיו 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מפרגן לו מכל הלב. הרים עסק מדהים בעשר אצבעותיו.
    סגור