שיווק ופרסום

יעקב הלפרין בריאיון על הקמפיין לכיבוד הורים: "זה נגע לאנשים ברגש"

מה הקשר בין מותג המשקפיים "אופטיקה הלפרין" לקמפיין שלטי החוצות וברדיו לכיבוד אבא ואמא ושצריך למצוא זמן להתקשר אליהם? יעקב הלפרין חושף את מה עומד מאחורי הקמפיין
מערכת ice |  2
יעקב הלפרין קמפיין (צילום יחצ)
"חייבת לומר תודה! היה לי בעבר קושי מאוד גדול להרים טלפון לאמא שלי. היא לא טיפוס שיודע להכיל או להקשיב, וזה קשה במיוחד כשאני הבת שנזקקת לכך. בזכות הדגש שלך בעניין כיבוד הורים החלטתי לקחת את זה ברצינות. מרימה טלפון לא בשבילי אלא נטו בשביל אמא שלי", זוהי רק דוגמא אחת לעשרות הודעות שקיבל איש העסקים יעקב הלפרין בעקבות הקמפיין לכיבוד הורים שעלה בשלטי חוצות ובתשדירי הרדיו.
האם יש פה טריק שיווקי לאופטיקה הלפרין? למה בכלל לעשות קמפיין לכיבוד הורים ומה עומד מאחוריו? בריאיון ל-ice מסביר יעקב הלפרין על המהלך לקמפיין המסקרן "מתי בפעם האחרונה צלצלת להגיד לאמא או אבא בוקר טוב?".
מה שעומד מאחורי המטרה הוא רצונו של הלפרין לעשות משהו טוב וחיובי לזכר אמם שנפטרה לפני חצי שנה. ברטינה סימונה נפטרה בגיל 78 לאחר שסבלה שנה: "הייתה אישה מאוד תורמת ותמכה במשפחות שהיה להן קשה ולכן היה חשוב שיזכרו אותה בדברים טובים", מספר הלפרין.
כך, לדבריו, הכול התחיל מתוך "מטרה קדושה" לזכר אמו. משפחת הלפרין עשתה את אותו המהלך לפני כמה שנים כשאביהם נפטר, והאח דוד עשה את כל הקמפיין סביב "לשון הרע לא מדבר איתי", מהלך שהפך לקונצנזוס בעם ישראל ואיחד המון ידוענים סביבו. דוד עזב את עסקיו ושקע כל כולו בכך והגיע לכל הסלבס, הדוגמניות, מובילי דעת הקהל, שכולם הצטרפו למאבק נגד לשון הרע עד שאפילו במערכת החינוך החלו להכניס את הערכים נגד לשון הרע.
כשאמו נפטרה, הבין הלפרין שהדור שונה ממה שהוא היה רגיל בכל הקשור לכיבוד הורים: "בדור שלי ההורים היו כמו מלכים, לא יושבים על הכסא של אבא, לא נכנסים בדבריו, מה שאמא אומרת הוא קדוש", מספר הלפרין ומוסיף איך עלה לו הרעיון ליזום קמפיין לכיבוד הורים: "הייתי באחת החנויות שלי ושמעתי ילד אומר לאמא שלו: תסתמי, מה את מבינה, אני מחליט. זו ממש השחתת המידות, עזות מצח וחוצפה והבנתי שצריכים לגרום לעם ישראל יותר אהבת כיבוד אב ואם".
לדברי איש העסקים המניע הוא לא דתי: "ערך כיבוד הורים הוא קונצנזוס. ההורים מביאים אותך לעולם, מפרנסים אותך, הולכים איתך לרופא, לא ישנים ימים ולילות בשבילך, שולחים אותך לבית ספר, דואגים לך שאתה הולך לבית ספר ולצבא, דואגים לך לכל מחסור: לאכול, לחתן אותך - זה הכול ההורים. אחרי זה בדור שלנו במקרה הטוב זורקים לאבא ואמא פיליפיני או שמים אותם בבית אבות, וזה לא מה שאני ספגתי בבית. עד הדור האחרון ההורים היו קודש קודשים, וזה כאב לי וכואב לי. מפה זה נולד".
הלפרין החליט לנצל את המצב בתקופת הפסח כאשר כל שלטי החוצות היו עדיין סביב תקופת הבחירות, והוא פנה לחבריו שהוא עובד איתם קבוע: "אמרתי להם, בכל מקרה יש לכם שלטי חוצות שקשורים לבחירות, פסח נכנס ואין קמפיינים אחרים. תנו לי כמה שלטים במחיר עלות ואני אדאג לחומר עצמו וההתקנה ואני אממש את החלום שלי לעורר את עם ישראל". 
כך נתלו 7 שלטים, וכבר למחרת החל הלפרין לקבל לדבריו מבול של הודעות, והחלו פולמוסים בקבוצות של אנשי שיווק לבחון אם יש בכך מהלך פרסומי של אופטיקה הלפרין: "והבנתי שכנראה עליתי על משהו שזה נגע להם ברגש", מוסיף איש העסקים שהחליט להגדיל את הקמפיין ורכש 180 שלטי פרסום חוצות בכל הארץ: גדולים קטנים ובינוניים, גם כך במחיר מוזל יחסית: "עלות של 180 שלטי חוצות זה סדר גודל של מיליון וחצי שקל, ושילמתי מתוכם רק כמה מאות אלפים עבור החומר וההתקנה. מי שאחראי על שלטי חוצות ניצלו את המומנטום שבפסח לא היה שום קמפיין ואני זכיתי בטירוף". התגובות לא איחרו לבוא, והלפרין קיבל הודעות שגרמו לו לצמרמורת, וככה הם הוציאו גם קמפיין ברדיו ואיש העסקים הקליט תשדירים ברשת ב' במשך חודש, וברדיו 99 וב-103.
הלפרין מספר שהקמפיין נגע בהרבה אנשים, רופא שיניים סיפר לו שבעקבות הקמפיין שראה מול קניון איילון הוא ביטל את הצהריים שלו ולקח את אמא שלו לרולדין לקפה: "איזו שמחה זה עשה לי בלב, שלחו לי הודעות ותבין את העוצמה. אלא אנשים שיש להם קשר עם ההורים אבל הם לא מתקשרים, אם זה כי עסוקים בפרנסה ולפעמים יש מתיחות וזה גרם להמון אנשים להבין שאבא ואמא הם על זמן שאול, הם לא חיים לעולם. אני כבר לעולם לא אוכל עוד לראות על המסך 'אמא יקרה שלי' או 'אבא יקר' כי הם נפטרו, אבל מי שיש לו - תעשו כיבוד אב ואם".
מההודעות שקיבל הלפרין הוא קיבל חיזוק למהלך שיצא: "הי יעקב, מה שלומך? חייבת לשתף אותך רק שתבין כמה כוח והשפעה יש לקמפיין שלכם. הבת שלי, שצריך כל הזמן, להזכיר לה להתקשר לסבתא, אתמול יזמה שיחה לסבתא שלה מיוזמתה לשאול שלומה בזכות הקמפיין. תבין איזו השפעה יש לך גם על הדור הצעיר", ואחר כתב שהקמפיין "נתן לי מכת חשמל ועורר אותי שמוכרח לבוא שינוי. ביום ראשון הבא אני נכנס לניתוח גדול והיה לי ברור שללא ברכת אמא, לא יתכן ניתוח. אספתי הבוקר את עצמי  ונסעתי לבקר אותה. היה נפלא ב"ה. היא מאושרת. ברגע שחזרתי הביתה החלטתי שאכתוב לך כשותף בכיר להחלטה ולמעשה החשובים הללו, לבקר את אמא ולחבק אותה. תודה לך מקרב שני לבבות!".
הלפרין מוסיף שעל הדרך קיבל המותג "אופטיקה הלפרין" גם חשיפה שהוא לא ציפה לה: "חשיפה מטורפת שלא התכוונתי אליה ולא חשבתי עליה, מותג כמו משקפיים שאין קשר לכיבוד אב ואם, אבל הקשר החיובי שיש לו קונצנזוס לקח את אופטיקה הלפרין להיות מוביל דעת, וזה עשה טוב למותג".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יפה כל כך!
    שני 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרגש מאד
    סגור
  • 1.
    מדהים,מרגש מחבר
    יובל 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יישר כח,כן ירבו מודעות מסוג זה
    סגור