רכב
גיל הרישיון בישראל עומד לעלות בשנה? בשורה מאכזבת לנהגים החדשים
לידיעת בני הנוער: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית דחייה של שנה בגיל הוצאת רישיון נהיגה למי שייתפס רוכב על אופניים או קורקינט חשמלי בניגוד לחוק. היו"ר ביטן: ''חייבים הסברה – אם בני הנוער לא ידעו מזה הצעד לא יהיה אפקטיבי''
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה ולהחמיר בענישה של בני נוער שיתפסו רוכבים בניגוד לחוק על אופניים חשמליים. לפי ההצעה שאושרה, מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, או שירכב על אופניים וקורקינטים חשמליים לא תקינים או ללא הכשרה מתאימה – הגיל המינימלי שבו יוכל להוציא רישיון נהיגה על כל רכב אחר יידחה בשנה.
סגן היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, הסביר בפתח הדיון לוועדה כי ההצעה באה לחזק ולהגביר את האכיפה נגד עבריינות רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. לדבריו, ההצעה לדחות בשנה הוצאת רישיון תחול על מי שייתפס מבצע עבירות רכיבה על כלי כשהוא מתחת לגיל 16, רכיבה שלא בהתאם לתקנות התעבורה, רכיבה ללא רישיון מתאים או תיאוריה או רכיבה ללא קסדה.
עו"ד טמיר הוסיף כי תיקון נוסף שמבקש משרד התחבורה הוא איסור שימוש בסלולרי על מורי נהיגה בבסיסי צה"ל ולהרחיב כך שגם תובע משטרתי יוכל לפסול רישיון נהיגה. "מצד אחד השימוש בכלים האלה חשוב, מצד שני רואים עלייה בהיפגעות כתוצאה מהשימוש בהם ולכן יש צורך לטפל בזה" אמר.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, התייחס לדברים שנאמרו בוועדה וחיזק את הדרישה להסברה בקרב בני הנוער בנושא, "אם הם לא ידעו זה לא יהיה אפקטיבי" אמר. ח"כ אברהם בצלאל, הוסיף לדבריו של ביטן ואמר: "חייבים הסברה אחרת הצעירים הולכים לחטוף זנבג שהם לא ידעו מאיפה זה בא להם". במהלך הדיון נקבעו רשימת העבירות שמי שייתפס מבצע אותן יידחה מועד הוצאת רישיון הנהיגה שלו, והוועדה הוסיפה לרשימה גם עבירה של הרכבת מישהו אחר, שינוי מאפייני הכלי ואי ציות לרמזור אדום.
נציג המשרד לביטחון לאומי, רפ"ק אמיר ליפשיץ, ציין כי דחיית מתן רישיון לצעירים שיבצעו עבירות זה צעד משמעותי להגברת ההרתעה. ליפשיץ התייחס גם לבקשתו של ח"כ ביטן לגבי ההסברה בנושא ואמר כי ההסברה הוא תפקידה של המשטרה וגופים נוספים כמו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "אנחנו מכוונים בתיקון הזה בעיקר לקטינים וחד משמעית הם צריכים לדעת. אני בטוח שכשהתיקון יאושר השמועה תתשפט כאש בשדה קוצים גם אם הדימוי הזה בימים האלה הוא לא הכי טוב" אמר.
עוד ב-
חוקר בכיר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), גל סורוקר, ציין בפני הוועדה כי מאז שנת 2016 קיימת עלייה בהיפגעות חמורה של משתמשי כלים חשמליים. לדבריו העלייה בפגיעה ברוכבי קורקינטים היא פי 30, והעלייה החמורה ביותר רואים בילדים מגיל 0 עד 15 בכל הכלים. "אנחנו מקווים שהתיקון יצמצם את הפגיעה בהם", אמר. בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן וח"כ אברהם בצלאל והיא תיכנס לתוקף עם פרסומה ברשומות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.תעשו מסלול אופניים בכל הערים ותפטרו את הבעיהאליאור 05/2025/07הגב לתגובה זו2 0כל תאונות האופניים זה בגלל שאין בכל הערים מסלולי אופניים ולכן הם או דורסים הולכי רגל או נדרסים... !תעשו מסלול אופניים בכל הערים ותפטרו את הבעיהסגור
-
3.תשובהירושלמי 05/2025/06הגב לתגובה זו0 0מעולה,טעות היתה להוריד את גיל הנהיגה, ובנוסף התשתיות במדינה לא עומדות בכמות הרכבים ,ובנהגים חדשים שהכל מותר להםסגור
-
2.חכמי חלם גנביםהודיה 05/2025/05הגב לתגובה זו0 1התיקון הזה כזה שטות רק בארץ הזאת יש תחוקים הדיבילים האלה בכול העולם הכול חופשי נהיגה ברכב מגיל 16 אופנים בכלל אין חוקים פשוט צריך עוד מיסים ועוד דוחות להוצי מהילדים מה יעזור קסדה אם מהשמיים קבעו שהוא יפול מהאופניים. אנחנו כבר מחכים לבחירות הבאות להעיף את כול הגנבים מהממשלה ב" הסגור
-
אם מהשמיים קבעו שיפול מהאופניים, ממש עדיף שיהיה עם קסדהאלי 05/2025/07הגב לתגובה זו0 0די עם כל החוקים האלה! קדימה אנרכיה!סגור
-
1.רמלהסעד 05/2025/05הגב לתגובה זו0 0עוד סיבה למחסור חמור בנהגיםסגור



