רכב
אור ירוק: זה מספר רוכבי האופנועים הצעירים שנהרגו בשנת 2024
עמותת אור ירוק מפרסמת דו"ח על פי נתוני הלמ"ס מהם נחשף כי קיימת עלייה במספר רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים בתאונות דרכים במהלך שנת 2024

שנת 2024 הייתה שנה קשה מבחינת תאונות הדרכים בכל רחבי המדינה, ומתוך כך עמותת אור ירוק המפרסמת היום (שני) דו"ח על פי נתוני הלמ"ס שחושפים תמונה עגומה. מנתוני הדו"ח עולה כי במהלך השנה שעברה נהרגו 43 רוכבים אופנועים וקטנועים בגילאי 16-24, כתוצאה מתאונות דרכים. זאת לעומת 31 רוכבים שנהרגו בשנת 2023.
עוד עולה מהנתונים כי שנת 2024 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים. חלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים ההרוגים מכלל הרוכבים ההרוגים בשנת 2024 נאמד בשיעור של 41%, כמעט אחד מכל שני רוכבים הרוגים. בנוסף לכך, 549 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר 233 מהם נפצעו קשה, דבר שמהווה שיא שלילי של עשור.
הנתונים שפורמו על ידי עמותת אור ירוק מחולקים לפי ערים, כאשר ירושלים מובילה במספר התאונות עם 64 רוכבי אופנועים נפצעו. אחריה נמצאת תל אביב עם 50 רוכבים פצועים, ולאחר מכן חיפה כאשר בעיר נפצעו 33 רוכבים.
על פי אור ירוק קיימות כמה הסיבות שמובילות לעלייה בכמות הנפגעים בניהן: היכולת להוציא את רישיון הנהיגה בגיל מוקדם יותר מאשר על רכב פרטי, הליך קבלת הרישיון הוא זול וקצר יותר באופן משמעותי, כלי הרכב ותחזוקתו זולים יותר מאשר רכב פרטי והשימוש בקטנועים ואופנועים מקלה על הנהגים במציאת חנייה והתמודדות עם הפקקים.
עוד ציינו כי אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא קצר ולוקה בחסר. בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "באופן כללי נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות והיפגעות בתאונות דרכים. רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים נמצאים בסיכון מוגבר יותר בשל מאפייני האופנוע, חוסר יציבותו והיעדר הגנה לרוכב. לצעירים אין את היכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש, הם בעלי בטחון עצמי מופרז ונתונים ללחץ חברתי. לכן השילוב הזה יוצר היפגעות גבוהה מאוד בתאונות דרכים".
עוד ב-
עוד הוסיף יעקב כי: "הנתונים הקשים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למקד תכנית פעילות בקרב הרוכבים הצעירים בכלל ולשפר את כל הליך ההכשרה בפרט. במקביל, יש לשפר את התשתיות כך שיגנו על רוכבי הדו גלגלי ולחזק את הנוכחות המשטרתית בכבישים כדי לייצר הרתעה שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה