רכב
למרות המחלוקת במהלך הדיון, הרחבת היבוא הזעיר אושרה
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את האפשרויות ליבוא זעיר של אופנועים וטרקטורונים; יו"ר הוועדה דוד ביטן: "משרד התחבורה לא יכול להתחמק, עליו לנהל את הדיאלוג"
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שנועד להרחיב את אפשרויות היבוא הזעיר ולחזק את התחרות בענף האופנועים והטרקטורונים.
לפי התיקון, יבואן זעיר יוכל לייבא גם אופנועים ורכבים לא חדשים, והמכסה תורחב מ-20 ל-60 רכבים בשנה. עוד נקבע כי יבואנים ישירים לא יהיו חייבים לטפל ברכבים מסוג "מכונה ניידת" שיובאו ביבוא עקיף או זעיר. ההוראה תיכנס לתוקף כהוראת שעה ל-4 שנים, עם אפשרות להארכה נוספת של עוד 4 שנים.
נציג משרד התחבורה אליאס עזאם הסביר כי המהלך נועד להגביר את התחרות ללא פגיעה ביבואנים הישירים, וציין כי הגדלת מספר הרכבים תעודד יבוא עממי ולא רק רכבי יוקרה. עם זאת, יו"ר אגודת אשכול מוטי בר נס טען כי התיקון אינו מועיל לייבוא האישי ואף פוגע בו, והזכיר כי המגבלות הרגולטוריות הפחיתו את מספר רכבי הייבוא האישי מ-3,000 ל-500 בשנה.
נציג איגוד יבואני הדו גלגלי, אהוד שניידר, טען כי הסרת ההחרגה ללא שינוי במצב הרגולטורי באירופה אינה מבוססת. נציגת רשות התחרות, שירה פאיראיזן, הביעה תמיכה בהצעה. יו"ר הוועדה ח"כ ביטן ציין כי מדובר במהלך זמני שנועד לבחינה: "זאת הוראת שעה כדי שהשינוי הזה ייבדק".
עו”ד רועי ארפי, נציג פורום היבואנים הזעירים, בירך על התיקון אך קרא למעורבות פעילה של משרד האוצר: "אם האוצר לא ישכיל לחבק את היבוא המקביל, המאמץ לא יצליח". יו"ר איגוד המוסכים רונן לוי התריע כי רכבים שאינם מיבוא ישיר לעיתים אינם מבוטחים. נציג רשות שוק ההון, שמואל זקן, הגיב כי חברות הביטוח אכן מבטחות, אך יש מקרים בהם המבוטחים מסרבים לבצע הערכת שווי.
עוד ב-
בסיום הדיון אושרה ההצעה בתמיכת היו"ר ביטן וח"כ אליהו ברוכי. ביטן הדגיש: "משרד התחבורה לא יכול להתחמק, עליו לנהל את הדיאלוג מול האוצר". בהמשך הוסיף כי התפקיד של משרד התחבורה הוא לוודא שתינתן תמיכה למהלך גם בתחום הביטוח והתמריצים הכלכליים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



