רכב
החברה שהתרסקה בכ-70% מתחילת השנה מודיעה: בוחנת שינוי כיוון
זוז פאוור העוסקת בטעינת רכבים חשמליים הודיעה על פיילוט חדש מול גוף ביטחוני ישראלי. בנוסף תקצץ כ-35% בהוצאות התפעוליות. המניה התרסקה ב-33% ביוני בלבד
חברת הקלינטק זוז פאוור (ZOOZ Power), שפיתחה מערכת אגירת אנרגיה מבוססת גלגל תנופה לטעינה אולטרה-מהירה של רכבים חשמליים, הודיעה אתמול על תוכנית התייעלות רוחבית הכוללת קיצוץ של כ-35% בהוצאות התפעוליות. במקביל הודיעה החברה כי היא מקיימת פיילוט עם חברה ביטחונית גדולה לבחינת שימוש בטכנולוגיה שלה באזורים מבצעיים.
המהלך, לדברי החברה, "נועד לאפשר גמישות עסקית גבוהה יותר ולהתמקד בפעילות שתביא לתשואה מקסימלית". המנכ"ל ארז צימרמן, שמונה לתפקיד באוגוסט 2024, אמר כי הפיילוט הביטחוני "מדגיש את היתרון התחרותי של טכנולוגיית גלגל התנופה שלנו גם בסביבות קריטיות ומשימתיות, גם מעבר לתחום הליבה של טעינת רכבים חשמליים", והדגיש כי מדובר בשימושים בעלי חשיבות מערכתית.
ההודעה מגיעה על רקע ירידה של כ-33% במחיר המניה במהלך חודש יוני, בהמשך לירידה חדה של כ-68.7% מתחילת 2025. נראה כי הפנייה לתחום הביטחוני מהווה ניסיון לפיבוט אסטרטגי בעקבות קושי ממושך להניב הכנסות משמעותיות בתחום הליבה של טעינת רכבים.
זוז פאוור, לשעבר צ'קראטק, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב ומחזיקה בפטנט על מערכת מבוססת Flywheel (גלגל תנופה) לטעינה מהירה באתרי טעינה שאינם מחוברים לרשת חשמל חזקה. למרות עניין ראשוני מצד גופים מוסדיים, הנתונים הכספיים לשנת 2024 מצביעים על המשך השחיקה במצבה הפיננסי.
סך המאזן ירד בתוך שנה ב-74%, מ-48.8 ל-12.8 מיליון דולר, ההון העצמי התכווץ ב-77% ל-6.7 מיליון דולר בלבד. הכנסות החברה צנחו בכ-63% והסתכמו במעט יותר ממיליון דולר, הרווח הגולמי נותר שלילי. ההפסד התפעולי עמד על 10.5 מיליון דולר, והחברה שרפה 9.9 מיליון דולר במזומנים מפעילות שוטפת.
עוד ב-
באוקטובר 2024 פרסם בנק ההשקעות MAXIM Group המלצת קנייה למניית זוז עם מחיר יעד כפול ממחיר השוק והעריך כי החברה תסיים את 2026 עם הכנסות של 2.6 מיליון דולר. עם זאת, גם באותה המלצה נכתב כי הצפי לשנת 2025 עומד על 1.1 מיליון דולר בלבד והחברה צפויה לרשום הפסד תפעולי של 9.1 מיליון דולר בדומה לשנים קודמות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



