רכב

אימה בכביש: המכונית שדרסה אדם תעלה על האוטוסטרדות

הטכנולוגיה המשותפת של טויוטה ואאורה לכלי רכב אוטונומיים מתכוננת להשקת רכבים אוטונומיים שיצטרכו להתמודד עם תנאי נסיעה קשוחים בהרבה, וזאת ברקע התאונה שהתרחשה באולימפיאדה בקיץ
מערכת ice | 
Aurora Innovation (צילום Aurora Innovation)
טויוטה ואורורה מביאות את השותפות הטכנולוגית שלהן, "הרובוטקסי" לכבישי טקסס. מדובר במוצר עם היסטוריה מפוקפקת, שכזכור, במהלך המשחקים האולימפיים שנערכו בקיץ בטוקיו, דרס מתעמל שהגיע לתחרות. 
מדיווחי חוץ עולה כי שתי החברות משיקות מבחן נסיעה אוטונומי באזור דאלאס-פורט וורת' באמצעות מיניוואנים היברידיים מסוג סיינה. הפרויקט יתמקד בכבישים מהירים מסוגים שונים, וכבר הוא מתמודד עם אתגרים כמו התמזגות מהירה בתנועה, האצה ובניה של דגם חדש, שכן המכונית עד כה לא הורשתה לעלות מעל למהירות עירונית.
במהלך המבחן הטנדרים לא באמת ייסעו ללא נהג. לכל רכב יהיה גם מפקח מאחורי ההגה וגם מוניטור במושב הנוסע. עם זאת, ה-Siennas ינועו באופן אוטונומי עד 70MPH (כ-110 קמ"ש), ואורורה אמרה שהיא גם תגדיל את הצי וגם תרחיב את הבדיקות לאזורים עירוניים יותר במהלך החודשים הבאים.
אורורה בחרה בטקסס בשל שפע של נתיבי הובלות מרכזיים והן בגלל היכולת לפתח ולבדוק באיזור נסיעות שמהוות יעדים מרכזיים שלה עבור פלטפורמת הרובוטקסי שלה כמו נסיעות לשדה התעופה. המשאיות של החברה כבר מעבירות סחורה עבור Uber Freight בטקסס.
נזכיר כי בקיץ האחרון, הג'ודוקא היפני כבד-הראייה אראמיטסו קיטאזונו בן ה-30 נפצע לאחר שמיניבוס אוטונומי של החברה, המשמש להסעת ספורטאים ברחבי הכפר האולימפי בטוקיו, התנגש בו בעת שחצה כביש. המיניבוס מדגם e-Palette של טויוטה נסע לפי החברה במהירות של קמ"ש אחד עד שניים בלבד, ועמד לפנות ימינה בצומת לאחר שעצר רגע לפני כן בעקבות זיהוי מאבטח סמוך לצומת. החברה רמזה כי דווקא במקרה הזה מדובר היה בהתערבות אנושית שגרמה לתאונה, וכי ייתכן ששני המפעילים, שהיו בתוך הרכב למקרים כאלה, ביצעו מעקף ידני כדי שימשיך לנסוע – ואז הוא נתקל בג'ודוקא והפיל אותו לכביש.
 
הפציעות שספג הג'ודוקא היו קלות בלבד, אך הוא נאלץ להפסיד את הקרב שהיה מתוכנן לו. באשר למשחקים האולימפיים בנוכחות, שבועיים לאחר מכן הוא התייצב להתחרות וקיבל זהב, אך נאלץ להפסיד את המשחק המקורי שתוכנן לו.
יש הרבה לחץ על טויוטה ואורורה להציג מבחן מוצלח. אורורה קנתה את יחידת הנהיגה העצמית של אובר בדצמבר 2020 כדי לעזור להאיץ את תוכניות הנסיעה שלה, ובסופו של דבר היא מקווה לחבר את Connect לאובר ולשירותי חילוץ אחרים. ככל שניסויים כמו זה יביאו פרי מוקדם יותר, כך טויוטה, אורורה ואובר יוכלו להתחרות מוקדם יותר עם יריבות כמו קרוז ו-Waymo, ששניהם כבר מציעים נסיעות מוגבלות לציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה