רכב
המכונית של אפל בדרך, וכך היא תיראה
בשבוע שעבר חשפה אפל כבדרך אגב את התוכנית שלה להשתלטות על עולם הרכב, עוד לפני שהיא משיקה את המכונית שלה, שגם היא נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים מאוד
אפל נמצאת במרתון להשלמת המכונית שלה, שנמצאת בפיתוח מזה לפחות חצי עשור, ועשויה לנצל את כוחה כדי ליצור מצב בו מכוניות של יצרניות אחרות יהוו פרסומת לזו מתוצרתה, כך אומר היום הכתב הטכנולוגי של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, מארק גורמן, בטור שלו.
לפי גורמן, ההכרזה המשמעותית ביותר בוועידת המפתחים של אפל, WWDC, שנערכה בשבוע שעבר, לא היתה מערכות ההפעלה החדשות לאייפון, אייפד ומק, אלא דווקא השדרוג ל-CarPlay, הטכנולוגיה המאפשרת לחבר את האייפון למערכת המדיה במכוניות. זאת משום שלדבריו, לא מדובר בסתם שדרוג, אלא בשלב משמעותי בהרחבת הטכנולוגיה, שפעם היתה תכונה שולית, למערכת הפעלה נפרדת למכוניות.
נכון להיום, CarPlay מאפשר בעיקר להשמיע מוזיקה ברכב מאייפון על ידי חיבור ביניהם. אך בגרסה שהציגה אפל בשבוע שעבר ניתן היה לראות ווידג'טים (כלומר, אלמנטים גרפיים שמציגים סוגים שונים של מידע) של תחזית, הוראות ניווט ומעל הכל – מהירות נסיעה נוכחית והילוך. זהו שינוי מהותי, מהתמקדות במולטימדיה בלבד לשליטה ובקרה מוחלטת על הרכב, שרומזת על חיבור עמוק למערכות של הרכב, ואולי אף על כוונה מצד אפל להציע ליצרניות רכב להתקין מערכות מחשוב מתוצרתה במכוניות שלהן.
היצרניות, מצידן, לא אוהבות את הרעיון – כמעט כל יצרנית בעולם ניסתה ליצור תוכנות שליטה ובקרה לרכב בעצמה – אך רבות מהן גילו שמדובר בתחום מסובך, שדורש מומחיות רבה, וכמה מהן כבר ויתרו על הניסיון לטובת גרסאות שונות של אנדרואיד שמותאמות לרכבים. לכן, הן עשויות לשלב גם מערכות של אפל ברכבים, וכך לאפשר לה לאסוף מידע על התעשייה ולנצל אותו בפיתוח הרכב שלה ושיווקו.
גורמן מציין שלאפל היסטוריה של הקדמת מוצרים חדשים שלה על ידיהשקת תוכנות שמסייעות להכין את הקרקע: 10 חודשים לפני השקת אייפוד ב-2001 היא השיקה את חנות המוזיקה אייטיונס, ששימשה לרכישת מוזיקה עבור הנגן; וב-2014 היא שחררה אפליקציות וכלי פיתוח לתחומי הבריאות והבית החכם, חודשים לפני שהציגה את שעון הכושר ומוצרי הבית החכם שלה, בהתאמה.
עוד ב-
לגבי המכונית, מציין גורמן כי יש עוד זמן לפני שנראה אותה: הדיווחים האחרונים על הפיתוח העריכו כי החברה מתכוונת להשיק אותה ב-2025 (עוד 3 שנים) – אך גורמן אומר שעקב בעיות בחטיבה העובדת על הפיתוח נראה שב-2025 נראה לכל היותר הצצה אליה, כאשר בפועל היא תושק לכל המוקדם ב-2026. הוא ציין כי החטיבה מעסיקה כרגע מספר אנשי מפתח מהתעשייה, כמו מהנדס אבות-הטיפוס הראשי לשעבר באסטון מרטין, פיט ג'ולי; מעצב אסטון מרטין לשעבר דאנקן טיילור; סגן נשיא לעיצוב חוץ ופנים בטסלה לשעבר, סטיב מקמאנוס; ובכיר פורשה לשעבר מנפרד הַארֶר. כמו כן, הוא הוסיף כי אפל נמצאת במו"מ מול ספקיות חלקים לרכב ומפלים לייצור רכב, כך שברור שהיא מתקרבת לשלב הייצור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.לא הבנתי איך היא תראהאיך היא תראה ? 06/2022/17הגב לתגובה זו0 0העיקר דחפתם כתבהסגור
-
5.לא הבנתי איך המכונית תראהקשר 06/2022/16הגב לתגובה זו0 1אין קשר לכותרתסגור
-
4.שלא יעבדו עליכםרועי 06/2022/13הגב לתגובה זו1 2אפל לא תייצר מכונית אף פעם. CarPlay זה המוצר היחידי לשוק הרכב. מה שכן כתבה כזאת מייצרת המון קליקים וטרפיק. אז פעם בכמה חודשים נשמע על זה.סגור
-
3.סתםיחיאל 06/2022/13הגב לתגובה זו1 1סתם מסחטה של כספים,אפל מומחית בסחיטת כספים מהלקוחות השבויים שלה בתועלת מינימלית שלמו המון קבלו פחותסגור
-
2.חרא של חברה פח שאפה (ל"ת)איסמעיל 06/2022/13הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.קרפליי זה בעיקר למוזיקה? איזה שטויותיובל 06/2022/12הגב לתגובה זו1 2מוזיקה אפשר לעשות גם דרך בלוטוט זה הדבר האחרון שצריך בקרפליי. קרפליי מאפשר להפעיל יישומי ניווט וגישה נוחה וקלה לאנשי קשר ולביצוע שיחות. רואים שהכתב שלכם מחזיק באנדרואיד ונוסע בקורקינט בלב תל אביב ולא משתמש בקרפליי.סגור



