רכב

ראשון ב-9 בבוקר: שביתת אוטובוסים ברחבי הארץ

ההסתדרות הלאומית הודיעה על המשך העיצומים של נהגי האוטובוס לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הסיר את הפסיקה שהגבילה את היקף העיצומים ליום אחד בשבוע בלבד. אלו האיזורים שבהם לא תפעל התחבורה הציבורית
מערכת ice | 
אוטובוס דן (צילום ויקיפדיה)

לאחר, שאתמול (שלישי) בית הדין הארצי לעבודה קיבל את הערעור של ההסתדרות הלאומית, והסיר את צווי המניעה שביקשו להגביל את היקף העיצומים של נהגי האוטובוס לשעתיים בשבוע, ההסתדרות הלאומית הודיעה כי תשוב להשבית את התחבורה ביום ראשון הקרוב.

השביתה תתקיים ע"י ועדי עובדים של חברות התחבורה המאוגדים בהסתדרות הלאומית: "דן באר שבע" , "בית שמש אקספרס", ו-"אקטרה תחבורה", פרט לעובדי "קווים" אשר חתומים על הסכם קיבוצי שמונע מהם לעשות כן.
 


השביתה תחל בשעה 9:00 בבוקר ותסתיים בשעה 12:00, כשארגון הנהגים ציין כי "השביתה צפויה להתקיים בשעות השיא בזמן פיזור הילדים במערכת החינוך וחזרת חיילי צה"ל לבסיסים ".

השביתה תתקיים בערים הבאות: ירושלים - קווי ירושלים - שפירים, קווי ירושלים - בית שמש, ירושלים - בני ברק, ירושלים מודיעין עילית. ירושלים, נווה אילן. נתניה - כל התחבורה העירונית. אשדוד - כל התחבורה העירונית ובינעירונית באשדוד והמושבים והסביבה. פתח תקווה - תחבורה עירונית וחלק בינעירונית.  ראש העין - כל התחבורה העירונית ובינעירונית. יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.
 


בני ברק - קווי בני ברק - ירושלים, קווי בני ברק רעננה. נמל תעופה בין גוריון- קווי ירושלים - נתב"ג. גן יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית. באר שבע – כל התחבורה העירונית. אריאל - כל התחבורה העירונית והבינעירונית. מועצה אזורית שומרון - כל התחבורה העירונית וחלק מבינעירונית.  בית שמש - כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה.

בארגון נהגי ונהגות האוטובוסים ממשיכים להפנות אצבע מאשימה כלפי השרה מיכאלי, ומסרו בהודעה לתקשורת: "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהטיקטוק ותראה בני אדם".

מיכאלי התייסחה לפני מספר ימים למחאת הנהגים ואמרה כי הציגה "דרישה חד משמעית והפומבית שלי, שנאמרה מעל כל במה, להעלות את שכר הנהגות והנהגים, צעד שתלוי בהסכמת האוצר ובהקצאת תקציבים מצדו." כעת, עם פיזורה הצפוי של הכנסת והיעדר יכולת להעביר תקציב מדינה, לא ברור אילו צעדים היא תוכל לקדם בנושא. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה