רכב

כתב אישום נגד גנבי הרכבים: כך הצליחו לתפוס אותם

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד 3 חשודים בגניבת שמונה כלי רכב; השוטרים זיהו חשוד ובחקירתו הובילה להסגרתם של שני חשודים נוספים
מערכת ice | 
גניבות רכבים (צילום freepik)

היום (חמישי) הוגשו כתבי אישום נגד 3 חשודים מתוכם 2 פלסטינים קטינים ללא רישיון נהיגה, שגנבו שמונה כלי רכב ונעצרו לפני כשבוע. על פי הודעת המשטרה ערנות ותגובה מהירה של שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים, הובילה למעצרו של  חשוד (קטין, פלסטיני) ללא אישורי שהייה וללא רישיון נהיגה, בגין גניבת רכב, שאותו על פי החשד גנב זמן קצר קודם למעצרו מצפון ירושלים.


השוטרים סיכלו את הגניבה, והחשוד נעצר והועבר לחקירה בתחנת שפט במחוז ירושלים. במסגרת החקירה, הצליחו החוקרים להתחקות ולעצור 2 חשודים נוספים, המעורבים יחד עם החשוד, בשמונה גניבות כלי רכב מצפון ירושלים.


היום, בתום החקירה במשטרה הוגשו נגדם בבית המשפט כתבי אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים. רק לאחרונה, נעצרו על ידי המשטרה, גנבי רכב בצפון ירושלים במספר אירועים שונים, כשהם מנסים להבריח את כלי הרכב לאזור יהודה ושומרון. 

על פי נתונים של חברת 'פוינטר', ברבעון הראשון של השנה חלה עלייה של 165% בניסיונות גנבה ביחס לשנת 2021. כשלברי החברה, חוליות הגנבים פועלות בצורה מתוכננת עם היררכיה ברורה ותפקידים לכל אחד מה-"חיילים". 


טול כרם וקלקיליה היו עד לאחרונה היעד מספר אחד של גנבי הרכב, אלא שברבעון הראשון לשנה היעד הוחלף ברמאללה וג'נין, שמהוות את היעד הסופי לגנבי הרכב. העיר מודיעין הפכה להיות היעד מספר אחד של גנבי הרכב באיזור המרכז בישראל עם מספר ניסיונות הגנבה הגדול ביותר כמותית, ביחס לכל עיר אחרת בישראל. 

מה שהופך את מודיעין לעיר "אטרקטיבית" לגנבים היא הקרבה לשטחי הרשות. נסיעת רכב גנוב ממקום הגניבה ועד לחציית גדר ההפרדה לוקחת לעיתים דקות ספורות. הקריות בצפון גם הן מקום פופולרי לגניבות והפכו להיות אזור פעילות מבוקש על ידי גנבי הרכב עם קפיצה של כ- 100% ביחס לשנת 2021.



מבצע מעצרים במזרח ירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה); צילום: דוברות המשטרה

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה