רכב

מכת גניבות בשכונה היוקרתית: איזה רכב מועדף על הגנבים?

למרות הגידול במערך השיטור והפיקוח העירוני, וגם הקמת משמר תושבים, מכת הגניבות בשכונת פולג בנתניה ממשיכה באיזור, ובמיוחד של כלי רכב אחד
מערכת ice |  6
גניבות רכבים (צילום freepik)
בשכונת פולג שבנתניה חלה בתקופה האחרונה עלייה בגניבות כלי רכב, וזאת בעיקר בסוף השבוע. אבל יש רכב אחד המועדף על הגנבים, ולמי שמחזיק בו - כדאי שיוסיף עוד אמצעי הגנה.
על פי הדיווח של נטאלי סילבר במיינט נתניה, לאחר שחלה עלייה בגניבות ובפריצות בשכונה, לא רק הפיקוח העירוני והשיטור העלו את רמת ההגנה באיזור, אלא גם התושבים עצמם החליטו לשמור על סביבתם כדי לשים סוף למכת הגניבות.
 
סעדון אמנון, ממקימי משמר השכונה פולג עיר ימים, סיפר למיינט כי משמר השכונה לוקח ברצינות את התפקיד ומפטרל במשמרות מהשעה שש אחה"צ ועד עשר בלילה. לדבריו, בשיטור ובפיקוח העירוני אף ישנם סמויים שמפטרלים גם עד השעות הקטנות של הלילה. אך לדבריו, כל זאת לא עוזר שכן הגנבים מגיעים בשעות היום דווקא, חונים בצד ומחכים לשעת כושר כדי לפרוץ ולגנוב.
מעל כולם ישנו רכב אחד המועדף על הגנבים. כל, לדברי סעדון אמנון, ההעדפה היא לרכב קיה פיקנטו ולכן הוא ממליץ למי שמחזיק ברכב הזה להוסיף עוד אמצעי הגנה.
 
על פי נתונים של פוינטר, ברבעון הראשון של השנה חלה עלייה של 165% בניסיונות גנבה ביחס לשנת 2021. חוליות הגנבים פועלות בצורה מתוכננת עם היררכיה ברורה ותפקידים לכל אחד מה"חיילים". החוליות ממומנות על ידי ארגוני פשיעה וחלק מהרכבים הגנובים אשר נמכרים בשטחי הרשות, או כחלקי חילוף בישראל, מממנים את ארגוני הפשע והטרור הסמים והזנות. 
טול כרם וקלקיליה היו עד לאחרונה היעד מספר אחד של גנבי הרכב; אלא שברבעון הראשון לשנה היעד הוחלף ברמאללה וג'נין, שמהוות את היעד הסופי לגנבי הרכב. העיר מודיעין הפכה להיות היעד מספר אחד של גנבי הרכב באיזור המרכז בישראל עם מספר ניסיונות הגנבה הגדול ביותר כמותית, ביחס לכל עיר אחרת בישראל. מה שהופך את מודיעין לעיר "אטרקטיבית" לגנבים היא הקרבה לשטחי הרשות. נסיעת רכב גנוב ממקום הגניבה ועד לחציית גדר ההפרדה לוקחת לעיתים דקות ספורות. הקריות בצפון גם הן מקום פופולרי לגניבות והפכו להיות אזור פעילות מבוקש על ידי גנבי הרכב עם קפיצה של כ- 100% ביחס לשנת 2021.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    במערב הפרוע וסו לא אגדה גנבי סוסים היו צפויים לתלחה כמע (ל"ת)
    דני 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תודה למתנחלים
    אלרועי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לשכוח להודות למתנחלים שבזכותם אנחנו סובלים ממעבר חופשי לשטחים ורק בזוכתם כל הגניבות האלו
    סגור
  • הגניבות האלו קורות ביגלל שמאלנים עלובים
    מאיר 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמאלנים שתומכים בזכויות למחבלים ומאמינים ביד רכה וכל השמאלנים גם ממנים למחבלים האלו עורכי דין ועל שופטים פרוגרסיבים לא דיברנו בלי המיתנחלים אתה גם הייתה קורבן לא רק הרכב שלך
    סגור
  • 2.
    כניראה שיש גל של מחבלות מוסלמיות בשטחי הרשות עם רישיון
    להציב מארבים וצלפים 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הצבת מארבים וצלפים בלילות וירי מכוון על מנת להרוג, יפסיק את התופעה. יש לשים יעדי הרג מחבלים-גנבים: נגיד: 10 בלילה. זה כבר יעשה את העבודה !!!
    סגור
  • 1.
    גנבת מכוניות בפולג ונתניה
    בן 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שבאיזור שם גם לפני 40 שנה היו הרבה גנבות מכוניות ,
    סגור
  • יונדאי אי 10 הכי נגנב, (ל"ת)
    נתניה 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור