רכב

עליבאבא והמתחרה של טסלה ינצחו את מאסק? הפרויקט הסודי נחשף

ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא וסטארט-אפ הרכב החשמלי Xpeng פותחים מרכז מחשוב להכשרת תוכנה למכוניות ללא נהג, כך מסרו שתי החברות בהודעה משותפת
מערכת ice | 
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
עליבאבא, משקיעה ב-Xpeng ומנסה לחזק את חטיבת מחשוב הענן שלה על רקע האטה בעסקי הליבה המסחריים שלה. המהלך גם מדגיש כיצד ענקיות הטכנולוגיה של סין מנסות לקפוץ לתחום הרכב החשמלי הצומח במהירות.
Tencent, למשל, מנסה למצב את עצמה כחברת הטכנולוגיה המתאימה ליצרניות רכב זרות לשימוש עבור שירותים שונים הקשורים לטכנולוגיית רכב כשהן נכנסות לשוק הסיני. עבור Xpeng, המהלך מסמן את שאיפותיה להתקדם בשוק הרכב החשמלי התחרותי בסין ולנסות לקרוא תיגר על הענקיות ובראשן טסלה. סטארט-אפים של כלי רכב חשמליים בסין מ-Nio ועד Xpeng רואים בתכונות נהיגה אוטונומית דרך לעשות זאת.
 
ל-Xpeng מותקנת בחלק מרכביה מערכת סיוע לנהג מתקדמת, או ADAS, הנקראת XPILOT. משתמשים שבוחרים בתכונה זו יכולים לקבל כמה תכונות אוטונומיות כמו החלפת נתיב אוטומטית. בשנה שעברה השיקה Xpeng את ה-City NGP, ראשי תיבות של טייס מודרך ניווט. המערכת מאפשרת למכוניות של Xpeng להחליף נתיבים, להאיץ או להאט, או לעקוף מכוניות ולהיכנס ולצאת מכבישים מהירים. בעבר המערכת תוכננה רק לכבישים מהירים, אך כעת היא תוכננה גם לערים.
Xpeng ניסתה למצב את עצמה יותר כמו חברת טכנולוגיה ולא ליצרנית רכב והשקיעה בתחומים כמו רובוטיקה והטסת מל"טים של נוסעים. הרגולטורים הסיניים, על פי רוב, די מעודדים את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית. ערים שונות ברחבי הארץ אפשרו לחברות מכוניות מקומיות ללא נהג לבדוק ואף להשיק שירותי רובוטקסי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה