רכב

הכתובת הייתה על הקיר: המכתב שנשלח לפני התאונה הקטלנית

נתיב התחבורה בו נהרג אתמול בלילה הרב פנחס דייטש ברחוב ירמיהו בירושלים, נדון בעבר בועדה לפניות הציבור בכנסת. כבר ב-2018 פנה ח"כ ישראל אייכלר למשרד התחבורה בנושא: "נושא של פיקוח נפש, למען בטיחות הולכי הרגל, ילדים, קשישים ונכים"
מערכת ice | 
התאונה בשכונת בבלי (צילום דוברות מדא)

בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג הרב פנחס דייטש ז"ל ברחוב ירמיהו בירושלים, חזר ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) להתריע שוב אודות הסכנה שבמת"צ – מסלול תחבורה ציבורית דו כיווני באמצע הכביש.


לדברי ח"כ אייכלר הסכנה בכבישים כאלו היא עצומה. זאת מאחר והמסלול הוא באמצע הכביש, לשני הכיוונים, מה שמקשה מאוד על הולכים רגל לחצות את הכביש בבטחה. בניגוד לנת"צ – נתיב תחבורה ציבורי, שהוא מסלול אחד בצד ימין של הכביש.

בשנים עברו, התקיימו מספר רב של דיונים בנושא בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים מטעם משרד התחבורה והעירייה, ובהתאם ישתנתה התכנית להקמת מת"צים ברחובות הסמוכים. אך התכנית למת"צ ברחוב ירמיהו נותר על כנו בטענה כי "כבר הושקעו סכומי עתק ואי אפשר לבטל".


במכתב ששיגר ח"כ אייכלר לראש העיר דאז ניר ברקת ולשר התחבורה דאז ישראל כץ בקיץ 2018, כתב בין היתר: "דבר ראשון הוא נושא של פיקוח נפש, למען בטיחות הולכי הרגל, ילדים, קשישים ונכים. אבקש לסלול נתיבי תחבורה ציבורית משני צדי הכביש ולא באמצעו משום פיקוח נפש". 

באחד הדיונים שקיימה הוועדה לפניות הציבור, התריעה הוועדה על הישנות מקרה כביש הדמים הזכור לרע מרחוב ז'בוטינסקי בגוש דן שגבה הרוגים רבים, אשר עלול לחזור על עצמו אם הגורמים האחראים לא יתעשתו.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה