רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית? זו החברה שתפעיל את האוטובוסים בשרון

חברת ג'נריישן קפיטל מודיעה על התרחבות זרוע התחבורה בישראל, לאחר שמטרופולין זכתה במכרז להפעלת אשכול קווי השרון
מערכת ice | 
מטרופולין (צילום ויקיפדיה)
מטרופולין זכתה במכרז להפעלת אשכול קווי השרון, עם הכנסות שנתיות צפויות של מעל ל-570 מיליון שקל לתקופת הפעלה של 10 שנים. בהתאם למכרז, האשכול המחודש יכלול כ-21 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס, אשר יהוו תוספת של למעלה מ-40% ביחס לק"מ שירות לשנה במתכונת בה מופעל האשכול כיום על ידי מטרופולין.
עלות הקמת האשכול צפויה לעמוד על כ-900 מיליון שקל וההכנסות מהפעלתו צפויות לעמוד על למעלה מ-570 מיליון ש"ח בממוצע לשנה. חלקו הארי של מימון הקמת האשכול יתבצע במתכונת של מימון פרויקטלי והיתרה מהזרמת הון של בעלי המניות בבון תור, אשר חלקה של הקרן בסכום אינו צפוי להיות מהותי לקרן.
 
להערכת מטרופולין, זכייתה בהמשך הפעלת אשכול השרון, יחד עם שלושת הזכיונות הנוספים שבבעלותה, אשכולות נגב ושרון-חולון המופעלים על ידה כיום, ואשכול אונו אלעד שהפעלתו תחל (פעימה ראשונה) במחצית שנת 2023, תמצב אותה כמפעילה השניה בגודלה בישראל במונחי ק"מ;
בנוסף, הפעלת ארבעת האשכולות כאמור, אשר שלושה מהם ממוקמים בסמיכות אחד לשני, תאפשר למטרופולין להמשיך ולנצל יתרונות לגודל.
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל המחזיקה במטרופולין, מסר: "אנו שמחים מאוד על זכייה זו, המהווה זכיה שניה של מטרופולין במכרז להפעלת אשכול תחבורה ציבורית משמעותי במהלך שנת 2022. זכייה זו משקפת פעם נוספת את מקצועיותה ואיכותה של מטרופולין כמפעילת תחבורה ציבורית מובילה בישראל שכן הצעתה הכספית במסגרת המכרז לא היתה הגבוהה ביותר, זאת בדומה גם למכרז אשכול אונו אלעד. המכרז הנוכחי כולל הרחבה משמעותית של היקף פעילות האשכול ובכך הוא מאפשר למטרופולין להמשיך ולהגדיל את היקף תזרימי המזומנים ומאריך את תקופתם" 
ג'נריישן קפיטל הינה קרן ההשקעות הסחירה הראשונה והגדולה בישראל בתחום התשתיות והאנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-3.2 מיליארד ש"ח בתחומים הבאים: ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל, אשר ייסדו את  הקרן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה