רכב

מהפכה במוניות: זה מה שיקרה לחברת המוניות האגדית

אחת מחברות המוניות המוכרות בעולם מתכוונת לעבור לתחום הרכב הפרטי והמסחרי, ומחפשת משקיעים למימון המהלך האדיר
יאיר מור | 
מוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
הרמז היה בשם: London Electric Vehicle Company (להלן: LEVC) תהפוך ליצרנית רכב חשמלי מהשורה, כך אמר המנכ"ל שלה, אלכס נאן, בדברים שנחשפו על ידי סוכנות הידיעות רויטרס הבוקר (שני). "אנחנו זקוקים למגוון מוצרים מפותח. אנחנו זקוקים לביצוע השקעות גדולות במובנים של הטכנולוגיה והתשתית. ג'ילי תבצע השקעות מתמשכות ב-LEVC, מפני שזהו פרויקט ייחודי מאוד", הוא אמר.
השם LEVC אולי אינו מוכר לציבור, אך היא מייצרת את אחד הרכבים האייקוניים בהיסטוריה: המוניות השחורות של לונדון. עד 2013 היא נקראה London Taxi Corporation Limited. באותה שנה היא נרכשה על ידי Geely, יצרנית הרכב החשמלי הסינית שהחלה להימכר גם בישראל בשנתיים האחרונות. תחילה שונה שמה ל-London Taxi Company, וב-2017 ל-LEVC, לאחר השקת דגם המונית ההיברידית הראשונה, שמציעה סוללה בעלת טווח נסיעה של כ-100 ק"מ, ומנוע בנזין המסוגל לספק עוד כ-480 ק"מ.
כעת, כאמור, מתכוונת החברה להתחיל לייצר רכבים חשמליים לחלוטין – ולא רק מוניות, אלא רכבים "פרטיים ומסחריים", כך לפי סוכנות הידיעות. לצורך כך, מחפשת ג'ילי משקיעים נוספים להרחבת יכולות הייצור של LEVC, כיום מסוגל המפעל שלה בקובנטרי לייצר רק 3,000 רכבים בשנה – אם כי בכיר בחברה אמר לרויטרס כי ניתן להגדיל את המספר הזה בקלות ל-20,000. זה עדיין רחוק מתפוקה של מפעל רכב משמעותי, שצריכה לעמוד על לפחות 300,000 רכבים בשנה.
לא ידוע כמה כסף צפוי הפרויקט לעלות, אך ב-9 השנים האחרונות השקיעה ג'ילי ב-LEVC כחצי מיליארד ליש"ט. זאת במקביל להשקעה של 2 מיליארד ליש"ט ביצרנית רכבי הספורט הבריטית לוטוס ב-2021, שאותה מנסה ג'ילי להפוך ליצרנית רכבי סדאן וקרוסאובר (SUV) חשמליים, ויצרניות הרכב השוודיות וולוו ו-Polestar שבבעלותה.
ג'ילי עצמה מסרה כי היא "תומכת לחלוטין באסטרטגיית המעבר החדשה שנפרשה על ידי הדירקטוריון וצוות הניהול של LEVC".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה