קריירה ולימודים

"התנהלות מכוערת ופחדנית": ועד עובדי בנק לאומי נגד ההנהלה

הנהלת בנק לאומי פרסמה לכלל העובדים כי בדעתה להשעות עובד מתפקידו ולפעול לפיטוריו לאור דיווחי נוכחות כוזבים. בוועד העובדים התרעמו על "השיימינג" החריג לכלל העובדים, במיוחד בכך שהעניין עדיין נמצא בהליך בוררות: "התנהלות מחפירה ומבישה, צר לנו שככה נראית ההנהלה שלנו"
מערכת ice |  8
בנק לאומי (צילום Magma Images, shutterstock)
ועד עובדי בנק לאומי, במכתב חריף אתמול (חמישי) לעובדי הבנק, לאחר שמטעם הבנק החליטו לשלוח בהודעת התפוצה על השעיית עובד, וזאת כאשר הליך הבוררות מולו נמשך, בהודעה חריגה לכלל עובדי הבנק.
על מה מדובר? חטיבת משאבי אנוש של הבנק הוציאה הודעה לכלל העובדים, במה שמגדיר הוועד כ-"שיימינג", על "אירוע חמור של הפרת אמון מצד עובד הבנק". בחטיבת משאבי אנוש פרסמו את שמו של העובד בפני כולם ואת מעשיו, במקום בהליך שימוע דיסקרטי, 'למען יראו וייראו'.
 
במכתב שנשלח מהנהלת הבנק לכלל העובדים, פורסם, כאמור, שמו של העובד, ובכך שנהג, לדבריהם, לדווח באופן שיטתי במשך תקופה ארוכה על דיווחי נוכחות כוזבים "שאינם תואמים לזמני עבודתו בפועל, באופן שזיכה אותו בקבלת כספים במרמה"
במשאבי אנוש של הבנק ציינו כי "דיווחים כוזבים מנוגדים לערכי הבנק ולנהליו, מהווים עבירה פלילית וחותרים תחת האמון הרב שהבנק נותן בעובדיו. נוכח חומרת המעשה העובד הושעה מתפקידו ואנו פועלים לפיטוריו לאלתר ולנקיטת הליכים פליליים נגדו. לא נאפשר לפגוע בבנק ובציבור הלקוחות שלו".
בוועד העובדים זעמו על המכתב של חטיבת משאבי אנוש לכלל העובדים, ופרסום שמו בפומבי, במיוחד לאור העובדה שעניינו של העובד מצוי עדיין בבוררות של הבנק "ועל כן ההאשמות של ההנהלה כלפי העובד הן בשלב הזה האשמות לכאורה בלבד שעדיין לא נבחנו", והוא מוסיף בביקורת חריפה: "ועד העובדים מזועזע מהשיימינג שהחליטה הנהלת הבנק לעשות".
לדברי ועד העובדים, כל עוד העניין בבוררות, לעובד עמדת חזקת החפות וכל עוד לא נקבע אחרת על ידי הבוררות "הנהלת הבנק אינה יכולה להאשים אותו בהאשמות כוזבות שפורסמו על ידה לכלל עובדי הבנק".
בוועד העובדים לא חסכו בביקורת קשה נגד החלטת הבנק: "מדובר בהתנהלות מכוערת פחדנית וחמורה". לדבריהם, ועד העובדים מדגיש כי לא ייתן יד למעשי גניבה לכאורה מהבנק, אך כל עוד העניין בבוררות יש להמתין לקבל את ההכרעה הסופית והמוחלטת לפני האשמות קשות, ועוד אל מול כלל עובדי הבנק: "בניגוד להנהלת הבנק שמבקשת להיות גם המאשים, גם השופט וגם התליין, אנחנו מכבדים את הבוררת ונמתין עד שנקבל את ההכרעה הסופית והמוחלטת. כל עוד לא ניתנה הכרעה כזו, המייל שנשלח עכשיו על ידי ההנהלה משקף התנהלות מחפירה ומבישה, וצר לנו שככה נראית ההנהלה שלנו".
יש לציין כי המכתב של ועד העובדים, מגיע על רקע דרמה לא קטנה בבנק עם המאבק על הבונוס השנתי לכלל העובדים, וזאת לאחר רווחים של 7 מיליארד שקל שהציג הבנק. העובדים גילו שההשקעה בנשיונל ואלי של ההנהלה שחקה את התשואה על ההון עד כדי שהבונוס על רווחי הענק של ה-7 מיליארד שקל, ישולם באופן זעום אם בכלל;  עובדים בבנק ל-ice: "המנכ"ל חנן פרידמן צריך לקחת אחריות על ההשקעה הזו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חנן המנכל ,מביא להרס הבנק ויחסי העבודה והועד הכושל שותף (ל"ת)
    קובי 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הסיבה בשלה צריך וועד עובדים
    אביטל 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל ארגון!
    סגור
  • 6.
    אם ההשקעה של חנן לא הניבה תשואה ואף גילחה מיליארד שקל י
    אלעד 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יואיל בטובו חנן "הגנן" להחזיר את הבונוסים שקיבל ואותם יחלקו לעובדים שעמלו קשה והגיעו ליעדם
    סגור
  • 5.
    חנן איש רע
    לני 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    העובדים לא מכבדים אותו ומחבלים בבנק בגללו
    סגור
  • 4.
    לאומי
    אבי 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תולים אדם לפני שמוכיחים שסרח
    סגור
  • 3.
    הנהלת בלל מושחתת בימים כאלה לעשות דבר כזה ? איכס (ל"ת)
    קים און ג'_ונג 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בנק לאומי
    הלוי 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חנן המנכ"ל משליט טרור ופחד בקרב העובדים ,מתנהג בדורסנות, הגיע הזמן שמישהו יעצור אותו .כדאי שבנק ישראל ייכנס לתמונה לפני שהבנק יקרוס.
    סגור
  • 1.
    בנק לאומי
    דוד 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כלקוח 33 שנים שרוב נזמן הייתי מרןצה בזמן האחרון הבנק מזייף מצלצלים למוקד עןנחם לך אתה מבקש לדבר עם הבנקאי האישי הוא בכלל לא חוזר כאילו הלקוח הוא עציץ חבל מאוד הבנק השתנה אז שוועד העובדים יתן למנכל לנהל כדי שהבנק יחזור להיות כפי שהיה
    סגור