קריירה ולימודים

ארגון העיתונאים בפנייה דחופה ליועמ"ש: מנע את מהלכי שר הביטחון לסגירת גל"צ

בצל הדיווחים כי בני גנץ מקדם את סגירת התחנה, בניגוד לעמדת אביחי מנדלבליט, הארגון פנה ליועץ המשפטי בדרישה להתערב באופן מיידי במהלך המתגבש: "גלי צה"ל היא תדר מרכזי בשיח הציבורי בישראל ואין לעלות על הדעת להביא לסגירתה או לערוך בה שינויים"
כפיר אדר |  1
גלצ (צילום מערכת אייס)
בעקבות פרסומים כי בכוונתו של שר הביטחון בני גנץ לקדם את סגירת גל"צ, וזאת למרות חוות הדעת של היועמ"ש שקבע שלא ניתן לבצע את המהלך בזמן ממשלת מעבר, ארגון העיתונאים פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אבישי מנדלבליט, באמצעות עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, בדרישה להתערב באופן מיידי בפעילות שר הביטחון בני גנץ לסגירת גל"צ.
"שר הביטחון מבקש לסגור את גלי צה"ל לאלתר, בזמן שהוא מכהן בממשלת מעבר. בנוסף, עולה כי ועדה שהתכנסה בנושא העמידה במסקנותיה 4 חלופות מלבד סגירת גל"צ: שינוי תוכני השידור לעיסוק בנושאי צבא ובנושאים שאינם פוליטיים; העברת התחנה לאחריות תאגיד השידור, ללא חיילים שישדרו בה; הפרטת התחנה והעברתה לגורם אזרחי, והקמת תאגיד סטטוטורי נפרד לגלי צה"ל.
"משרד הביטחון טוען כי החלטה על סגירת גלי צה"ל דומה למעשה להחלטה של שר הביטחון והרמטכ"ל לסגור יחידה צבאית, קרי החלטה שאינה דורשת אישור הממשלה ושינוי חקיקה.
"גלי צה"ל היא תדר מרכזי בשיח הציבורי בישראל ואין לעלות על הדעת להביא לסגירתה או לערוך בה שינויים כמו הפרטתה ומכירתה לידיים פרטיות, אשר יביאו לחיסול משאב ציבורי כה חשוב. אין לקבל את עמדת משרד הביטחון ולפיה מדובר בסגירת יחידת צבאית, כזאת ששר הביטחון ורמטכ"ל יכולים להביא לסגירתה, ללא חקיקה".
"יש להמתין עם החלטה כה הרת גורל, הן כלפי פרנסתם של העובדים והן כלפי מערכת עיתונאית ציבורית, עד לאחר מתן לגיטימציה לממשלה נבחרת על ידי הכנסת. מתבקשת בשנית התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, בכל הנוגע למהלכיו של משרד הביטחון והעומד בראשו, ולרבות מתן הנחיה ולפיה יש דופי של ממש בקידום מהלך כה דרמטי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמטכל יכול להעביר את כל החיילים ליחידה אחרת, מיידית (ל"ת)
    בדוסה 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור