קריירה ולימודים

המאבק בחברות אלפא של בזק מחריף: "עובדי yes חשופים למתקפה"

סכסוך הענק בין ההסתדרות הכללית ובין ההסתדרות הלאומית ממשיך, כאשר הסוגיה ככל הנראה תוכרע בבית המשפט: האם עובדי בזק בינלאומי יישארו תחת ועד "אלפא" או יעברו לוועד yes שלועגים לצד השני "אלפא חרטא"
יהודה לוינגר |  1
פלאפון, בזק, yes (צילום לילך צור, יחצ)
הדרמה בחברות הבת של בזק, חברת "אלפא", ממשיך בעקבות סכסוך העובדים שהכריזה ההסתדרות הכללית יחד עם ועד עובדי פלאפון וועד עובדי בזק בינלאומי, וזאת אל מול עובדי yes וההסתדרות הלאומית. 
עוד באותו נושא:
במכתב שנשלח היום (רביעי) לבית הדין האזורי לעבודה מטעם ההסתדרות הלאומית על ידי עו"ד רן קונפינו, עו"ד בטי מצר לוי ועו"ד רוית קרן רוזין המייצגים את ההסתדרות הלאומית, וועד עובדי yes נשלחה ביקורת חריפה על ההסתדרות הכללית במהלכים של ועד עובדי "אלפא" (שמו של הועד המשותף של עובדי פלאפון ועובדי בזק בינלאומי) בדרישתם כי יכירו בהם כוועד מאוחד בסכסוך, תוך כדי ניסיון ליצור כפייה על עובדי yes להצטרף אליהם: "ההסתדרות הכללית ממשיכה בחוסר תום לב של ממש להטעות את ציבור עובדי חברת yes", נכתב במכתב שהוגש לבית הדין.
לדבריהם, ההסתדרות הכללית מינתה "פעילים" בחברת yes, אשר לטענת ההסתדרות הכללית "הצטרפו כפעילים בוועד אלפא שהקימה ההסתדרות הכללית", וזאת למרות החלטת בית המשפט כי יחידות המיקוח במשא ומתן מול הנהלת חברות אלפא יהיה בנפרד לכל חברה.
עוד כתבו כי מדובר בניסיון פסול של ההסתדרות הכללית לפגוע בעובדי yes ובמו"מ האפקטיבי והאינטנסיבי המתנהל בין ועד עובדי yes, ההסתדרות הלאומית והנהלת חברת yes לשיפור זכויות עובדים וקליטת בזק בינלאומי בחברת yes: "ההסתדרות הכללית מציגה מצג שווא בפני עובדי חברת yes תוך ניסיון להטעותם במכוון".
נזכיר כי ברקע הדברים, מאבק פנים של חברות הבת של בזק על עתידם של עובדי בזק בינלאומי, לאחר החלטת הנהלת בזק לאחד את החברה עם yes - בעקבות הפצצה שהטיל שר התקשורת הנדל על ביטול הפיצול בין התשתית לספק ובעצם לייתור חברת בזק בינלאומי. ועד עובדי פלאפון בראשות יחיאל שמן, התאחד עם ועד עובדי בזק בינלאומי תחת השם "אלפא" - מתוך ניסיון לכפות על כלל חברות הבת להתאחד תחת פלאפון לוועד משותף.
בקרב ועד עובדי yes מתרעמים על הניסיון משתי סיבות: ראשית - פלאפון ובזק בינלאומי מאוגדים תחת ההסתדרות הכללית ולא הלאומית, שנית - עובדי בזק בינלאומי עתידים להתמזג עם חברת yes, ואין סיבה, לדבריהם, שההסתדרות הכללית תייצג את העובדים שיתמזגו לחברה תחת ההסתדרות הלאומית.
עובדי חברות האלפא מבולבלים בעקבות הודעות שונות שיוצאות: האם ועד "אלפא" ייקח תחת חסותו בסופו של דבר גם את עובדי yes? האם ההסתדרות הכללית תוכל לקחת חסות על המאבק לביטול המיזוג של בזק בינלאומי ועל עתידם של העובדים בחברה? והאם בית המשפט הוא המקום להכריע מי וועד העובדים המוסמך על כך?
בינתיים, ההסתדרות הלאומית לא מוותרת ומדגישה כי בדיון האחרון שהתנהל בנושא, קבעה סגנית נשיא בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ, כי כל אחד מהוועדים של חברות הבנות של בזק ינהל את המשא ומתן שלו מול הנהלתו בלבד, מה שמאשר את העובדה שהגוף "וועד אלפא" אינו קיים כלל, לדבריהם.
איתמר שרוני, סמנכ"ל ההסתדרות הלאומית מוסר כי "עובדי yes חשופים בימים האחרונים למתקפה מאורגנת של מי שמתיימר לייצג עבודה מאורגנת. עובדי yes  עוברים מתקפה מאורגנת שאינה חוקית נגדם, הכוללת סרטונים נגד העובדים, שיחות גיוס עריקים, משלוח ווטספים, מיילים ואסמסים נגד וועד חברת yes בעיצומו של משא ומתן שהוא מנהל לשיפור תנאי העובדים - ולכן דרשנו היום מבית המשפט לעצור את ההשתוללות של ההסתדרות הכללית שמנסה לפגוע ולחבל במשא ומתן המתנהל לשיפור זכויות עובדי YES. הושגה הסכמה שכל ועד מנהל את ענייניו בנפרד, וכך יהיה".
עוד הוסיף: "כמו תמיד נילחם עבור העובדים שאנחנו מייצגים ונביא להם את ההישגים הטובים ביותר – ואם ההסתדרות הכללית לא יכולה לעזור נעמוד על כך שהיא לפחות לא תפריע".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביחד יביאו הסכם טוב יות, כל מי שלא מבין הוא %$#&
    דן 07/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחוד, ההנהלה תאוכל אותם בלי מלח. מישהו באמת חושב שועד אחד גדול ישיג תוצאות פחות טובות מועדים נפרדים? בגלל זה ההנהלה נלחמת ומשתפת פעולה עם ועד YES המשתפ"ים.
    סגור