קריירה ולימודים

בזק בינלאומי תוקפת: "ההסתדרות הכללית אינה בוחלת בהטעיית העובדים"

להנהלת בזק בינלאומי נמאס מהניסיונות של ההסתדרות הכללית לכפות משא ומתן משותף יחד עם עובדי פלאפון, יוצאים נגד הקמת 'ועד אלפא' ותוקפים: "אין סיבה שיו"ר ועד עובדי פלאפון ישתתף במשא ומתן שכול כולו עוסק בהשלכות שינוי מבני וארגוני המתוכנן בחברת בזק בינלאומי"
יהודה לוינגר |  7
בזק בינלאומי וההסתדרות (צילום מתוך ויקיפדיה ערך בית הוועד הפועל של ההסתדרות)
דרמת חברות הבת של בזק, חברות אלפא, ממשיכה לעורר סערה בין עובדי שלוש החברות, כאשר בחברת בזק בינלאומי מתנערים היום (חמישי) מאיחוד הוועדים בין ועד עובדי פלאפון ובין ועד עובדי בזק בינלאומי, כמו גם מדרישתם בסכסוך עבודה לניהול המשבר מול הועד המאוחד ("ועד אלפא") ודורשים מבית המשפט למנוע שביתה של העובדים.
ברקע הדברים: החלטת הנהלת חברת האם - בזק - למזג את חברת בזק בינלאומי עם חברת yes, וזאת גם לאחר הפצצה שהטיל שר התקשורת הנדל לביטול הפיצול בין התשתית וספק, ובכך לייתור חברת בזק בינלאומי כחברה עצמאית. נדבך נוסף בדרמה: עובדי חברת בזק האם, פלאפון ובזק בינלאומי מאוגדים בהסתדרות הכללית, אל מול עובדי חברת yes המאוגדים בהסתדרות הלאומית, ודרישת "ועד אלפא" לוועד עובדים של כלל חברות הבת תחת חסות אחת, חסות שתהיה כאשר הכוח בידי ועד עובדי פלאפון בראשות יחיאל שמן - יו"ר ועד אלפא. 
ועד עובדי yes תוקף בחריפות את "ועד אלפא", ואף הוציא סרטון כחלק מקמפיין ששמו "אלפא חרטא", שכן לדבריהם יש בעייתיות בכך שעובדי בזק בינלאומי יהיו בשיתוף עם עובדי פלאפון וההסתדרות הכללית, בשעה שעובדי בזק בינלאומי עצמם יעברו ככל הנראה לחברת yes - דבר שבוועד אלפא מנסים למנוע.
במכתב שהוגש היום (חמישי) באישורו של צביקה אברמוביץ', המשמש גם כסמנכ"ל משאבי אנוש של חברת בזק בינלאומי, על ידי עורכי הדין ירון לסטרל וסזי כהן פבון ממשרד עורכי דין ש. הורוביץ ושות' נכתב כי בבזק בינלאומי מבקשים מבית הדין האזורי לעבודה צווי מניעה נגד ההסתדרות הכללית "למניעת צעדים ארגוניים מכוח הודעה בלתי חוקית על שביתה ולמניעת פעולות לשינוי חד צדדי ובלתי מוסכם של יחידות מיקוח קיבוציות".
מה הכוונה? בבזק בינלאומי יוצאים נגד מה שהם מכנים "נקיטת התחכמויות, שטיקים וטריקים" של ההסתדרות הכללית, לחיבור כפוי בין עובדי בזק בינלאומי ובין עובדי פלאפון ("ועד אלפא") ושאת המו"מ ינהלו מול הועד המשותף בלבד: "ניסיון ליצור מצב שבו ציבור עובדים אחד 'מאמץ' הודעה על שביתה של ציבור עובדים אחר, ומתיימר בכך ליצור לעצמו של צד לסכסוך עבודה", או במילים אחרות: ועד עובדי פלאפון לא קשור למו"מ בין הנהלת בזק בינלאומי והנהלת אלפא ובין עובדי בזק בינלאומי.
במכתב תקפו בחריפות את האפשרות לכך כמו גם את ההסתדרות הכללית: "ההסתדרות הכללית מנסה לקבוע עובדות בשטח, באמצעות הקמת גוף שהיא מכנה 'ועד עובדי אלפא' אף שאין מעסיק כזה וממילא אין עובדים המועסקים בידי 'אלפא' שהיא בסך הכול כינוי לתוכנית פעולה ליצירת סינרגיה (מוגבלת) בין בזק בינלאומי, פלאפון ויס. ההסתדרות הכללית אינה בוחלת בהטעיית העובדים ובהצגת מצגי שווא גם להנהלת בזק בינלאומי בכל הקשור לאותו 'ועד עובדי אלפא' שהקימה, במטרה לכפות שינוי של יחידות המיקוח".
בנוסף, מדגישים בהנהלת בזק בינלאומי, שהנושאים הנוגעים על סדר היום הינם רק אל מול עובדי בזק בינלאומי, ולא מול עובדי פלאפון, ומאליו לפי שחלק מעובדי בזק בינלאומי עתידים להיקלט בחברת יס, מנוהל משא ומתן גם אל מול ההסתדרות הלאומית, היינו: ולא אל מול ההסתדרות הכללית.
בהנהלת חברת התקשורת גם תוקפים את ניסיונות ההסתדרות הכללית לקבוע עובדות בשטח: יקי חלוצי - יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות הכללית, מינה את יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, כנציג ההסתדרות הכללית ואת טענותיהם שזה עניין "פנימי" של ההסתדרות, ולדברי בזק בינלאומי: "הדבר מהווה חסר תום לב לקבוע באופן חד צדדי עובדות בשטח ולהציב בפני הנהלת החברות מצב מוגמר בו יחידת המיקוח היא אחת ומשותפת. אחרת אין סיבה שיו"ר ועד עובדי פלאפון ישתתף במשא ומתן שכול כולו עוסק בהשלכות שינוי מבני וארגוני המתוכנן בחברת בזק בינלאומי".
מה השורה התחתונה? בבזק בינלאומי מבקשים מבית הדין האזורי לעבודה לצוות על נציגי העובדים להימנע משביתה וכי להורות כי ההודעה על שביתה שניתנה על ידי פלאפון ובזק בינלאומי כמבוטלת ובלתי חוקית. בנוסף: ליתן צו הצהרתי זמני לפיו ההסתדרות הכללית אינה רשאית לכפות באופן חד צדדי שינוי של יחידות המיקוח ואיחוד עם פלאפון.
מההסתדרות הכללית נמסר: "ההסתדרות תשיב לטענות לבית הדין הנכבד ותגן על זכותם הדמוקרטית של עובדי אלפא להפעלת צעדים ארגוניים מול הפעולות החד צדדיות של הנהלת החברה".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הסתדרות
    הילה 07/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יור הסתדרות עלוב כולם לוקחים אותו לבית משפט ומנחילים לו תבוסות. לדוגמה הסייעות בגנים - המדינה לקחה אותו לבית משפט והא ברח עם הזנב בין הרגליים?
    סגור
  • 5.
    שחיתות: הועדים אוחדו במחטף הבחירות נדחו ב4 שנים (ל"ת)
    מני 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אין על הועד שלנו בyes, עובדי בזק בינלאומי הרווחתם
    ירון 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלי כהן זה יו"ר הועד הכי טוב בארץ.. עם חברי הועד הכי טובים בארץ!! בזק בינלאומי יתחילו להרגיש מה זה ועד אמיתי שמחובר לעובדים ובאמת דואג להם. אגב תשאלו אותי איך אני יודע? פשוט עבדתי בשתי המקומות...
    סגור
  • 3.
    בזק בינלאומי
    יצחק 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בזק בינלאומי היא החברה הכי גנבה במדינה הם צריכים לחדול מלהתקיים וצריך לתת לחברה שתספק שירותי אינטרנט ורשת קווית לגוף אחד . כמו הוט כבלים החברה הכי טובה בעולם גם תשתית וגם ספקית וגם אינטרנט הכי חזק וחשוב לציין גם הכי זולים אים מתמקחים איתם הם מתפשרים
    סגור
  • 2.
    יחיאל
    דניאל 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שהתותחים הכבדים של ועד פלאפון הוחלפו ביחיאל הנוכל פלאפון כבר נראית כמו בדיחה ההנהלה עושה מה שהיא רוצה יחיאל חלש הועד עלוב רחמים עלינו
    סגור
  • 1.
    עבדו על לימור??? (ל"ת)
    עובד 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ברור
    חחחח 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יחיאל הנוכל מכר2000 עובדים בפלאפון אז מי זאת לימור בכלל
    סגור